Als het echt zo is dat die site een fout heeft gemaakt, lijkt het me dat de verhuurder dat met hun moet oplossen, niet met jou. Ik vind het een sterk verhaal, dus zou sowieso niets zelf overmaken, nog los van het bedrag dat niet lijkt te kloppen.
Ik heb zelf wel eens gedoe gehad met een Airbnb host maar dat was van hele andere aarde (de vriend die de sleutel zou afgeven was niet komen opdagen, noodgedwongen nacht in een hotel, host verzekerde die nacht te betalen, maar we hebben 2 maanden op dat geld zitten wachten). Dat was echt iets tussen ons, waardoor Airbnb zelf niet zo veel kon doen, als ik t me goed herinner. Ik zou proberen te mailen, staat er bij de advertentie niet een soort contact richting Airbnb? Dan kan je ook alles in 1 keer kwijt qua informatie en kunnen ze het wellicht doorsturen mocht iemand het niet snappen.
Ik weet niet wanneer je verblijf is maar ik zou het voor nu sowieso even bij Airbnb zelf neerleggen en t zelf even laten. Misschien dat de host dan cancelt maar dat lijkt me hoe dan ook een slecht teken, dan weet je genoeg