Reizen / Vakantie (Deel 1)

Iemand ervaring met kamperen (in Frankrijk) eind september?

Wij willen dit jaar eindelijk weer kamperen, maar door omstandigheden pas 21 sep vakantie. Ons idee is om op de bonnefooi naar Frankrijk te gaan, maar nu het dichterbij komt slaat de twijfel toe.

Iemand tips? Toch maar hotel/bnb ter plaatse zoeken (kan altijs nog), hoever doorrijden naar zuid frankrijk of zelfs Spanje? Of is het in italië bijv beter vertoeven? Alle opties liggen open en dat is enerzijds heel fijn, maar anderzijds zoek ik advies :joy:

Ja, Straatsburg is leuk! Aparte, mooie stad.

1 like

Straatsburg is voor een dag of twee leuk! Ik ben er 3 dagen geweest en dat was echt te lang. Op zondag is alles dicht, ook heel veel restaurants. Dus probeer die dag in ieder geval te mijden! Wij hebben destijds heel erg lekker gegeten bij L’Oignon, maar dat is wel een typisch Frans restaurant met veel keuze in vlees. Mocht je niet vega eten kan ik dat zeker aanraden!

1 like

Wat zijn jullie tips voor Kopenhagen? Ik vertrek morgenavond en krijg als de voorspellingen kloppen de hele week regen, dus indoor-tips zijn zeker welkom!

1 like

Peru en Colombia te combineren in ~6.5 week?

• Jazeker
  • Nope, pick one!!

0 stemmers

Ik vond Heidelberg wel leuk. En Colmar, maar is wel toeristisch natuurlijk.

1 like

Mijn schoonouders gaan elk jaar de hele maand september naar een camping in zuid frankrijk. Maar ze hebben wel een caravan. Het is vaak overdag warm maar 's nachts kan het wel flink afkoelen.

1 like

Colmar nabij Straatsburg, is nog mooier! Metz is ook een mooie stad.

1 like

Vraagje…

Heeft iemand weleens gedoe gehad met een air.b.nb verhuurder?
Wij hebben gister een appartement geboekt na 3 weken twijfelen . In die 3 weken was de prijs per nacht 72 en tijdens het boeken ook.
Nu stuurt de verhuurder dat de website een fout heeft gemaakt en dat het 80 per nacht moest zijn en of wij even het resterende bedrag van 247 dollar willen betalen .
We verblijven 15 nachten en 15x 8 is volgens mijn rekenmachine nog steeds 120.
Heb bedrijf al gebeld maar kreeg slecht Engels sprekende medewerkers aan de lijn .

Iemand van jullie hier ervaring mee?

Als het echt zo is dat die site een fout heeft gemaakt, lijkt het me dat de verhuurder dat met hun moet oplossen, niet met jou. Ik vind het een sterk verhaal, dus zou sowieso niets zelf overmaken, nog los van het bedrag dat niet lijkt te kloppen.
Ik heb zelf wel eens gedoe gehad met een Airbnb host maar dat was van hele andere aarde (de vriend die de sleutel zou afgeven was niet komen opdagen, noodgedwongen nacht in een hotel, host verzekerde die nacht te betalen, maar we hebben 2 maanden op dat geld zitten wachten). Dat was echt iets tussen ons, waardoor Airbnb zelf niet zo veel kon doen, als ik t me goed herinner. Ik zou proberen te mailen, staat er bij de advertentie niet een soort contact richting Airbnb? Dan kan je ook alles in 1 keer kwijt qua informatie en kunnen ze het wellicht doorsturen mocht iemand het niet snappen.
Ik weet niet wanneer je verblijf is maar ik zou het voor nu sowieso even bij Airbnb zelf neerleggen en t zelf even laten. Misschien dat de host dan cancelt maar dat lijkt me hoe dan ook een slecht teken, dan weet je genoeg

1 like

Zou ik ook doen, heb destijds heel goed contact gehad met airbnb via de mail toen we in een fucking smerig appartement aankwamen. We kregen de host in eerste instantie niet te pakken en zij hebben 't toen verder opgepakt met hem, was heel fijn.

Ja @ontherun bij mij ging het contact ook altijd heel soepel! Volgens mij zitten ze er behoorlijk bovenop qua ervaringen van beide kanten (huurder en verhuurder) zoals @anon81733682 zegt , zij willen ook een fijn platform aanbieden natuurlijk dus wanneer het ook maar een beetje vaag of niet goed aanvoelt, lekker op de mail zetten en hun t voortouw laten nemen. Zekere voor het onzekere

1 like

Ja , ze zijn inmiddels bezig met berichten sturen naar verhuurder maar die reageert niet . Heb aangegeven dat we nog maar 12 uur hebben om te annuleren en dat het dus fijn zou zijn om voor die tijd een antwoord te hebben.
Reactie ;
Ja, dan moet je misschien toch maar gewoon annuleren .

Misschien via facebook airbnb benadrren?

Iemand aanraders voor logeerplekken in Oslo? Wat duur is het allemaal zeg!
Tips voor leuke dingen in de stad zijn ook altijd welkom :blush:

Wat vind je leuk om te doen?heb er een halfjaar gewoond. Als je wilt wandelen, vettakollentoppen is een leuke, kortere route waarbij je een mooi uitzicht over de stad hebt. Ik zou sowieso aanraden om met de t-banen (metrosysteem) naar holmenkollen of frogneseteren te gaan (zelfde route). Was mijn favoriete route, heb je ook heel mooi uitzicht. Bij holmenkollen kan je naar de skischans gaan en in de buurt staat een staafkerk. Als je gaat wanneer er sneeuw ligt, kan je bij frogneseteren sleeën, dat is wel een tikkeltje meer hardcore dan het normale “ik slee van een heuveltje af” dat we in Nederland gewend zijn.
Op een donderdag is het nationale museum (gewoon in het centrum, in de buurt van de universiteit) gratis entree, daar hebben ze de schreeuw van Munch hangen.
Qua parken vond ik vigelandparken echt een ervaring, daar heeft iemand zijn levensverhaal afgebeeld met behulp van beelden.

Ohhh wat heerlijk dat je er gewoond hebt! Ben ZO benieuwd. HEEEEEL erg bedankt voor je tips alvast!! :raised_hands:

Heeft er iemand tips voor eten/drinken in Kopenhagen?

Ik ga in januari naar IJsland en ik heb er zoveel zin in! Heeft iemand tips voor het boeken van tours?

Heb je geannuleerd uiteindelijk? Ik zou dat gedaan hebben. Als het contact van tevoren al niet lekker loopt, heeft het weinig zin