Reizen / Vakantie (Deel 1)

Nee hoor, ik kijk nu ook alleen maar vluchten met tussenstop, dat vind ik geen probleem! Ik woon zelf in Noord-Holland, nog boven Amsterdam, dus ik ben iets beperkt in de omliggende vliegvelden, maar als een hotel daar minder zou kosten dan dat het me kost als ik vanuit Amsterdam vlieg, dan is het natuurlijk zeker het overwegen waard.

Ik zit gelukkig niet aan data gebonden (behalve dat ik 8 augustus er absoluut moet zijn), dus ik zit ook een beetje rond te klikken. Vind het op Skyscanner zo vreemd dat de terugvluchten direct veranderen wanneer je een dag verschil tussen de heenvluchten laat zitten, maar volgens mij maakte het ook niet eens veel uit als ik ze wel los zou zoeken.

@JaneWhiskers ik ben in ongeveer 2,5 week van noord naar zuid gereist en was zeker te doen. Tuurlijk is het afhankelijk van wat je allemaal wilt zien en is het af en toe haasten, maar zou me daardoor niet tegen laten houden.

@Shaaar ik heb verbleven in Shoreham Hotel. Kamers waren echt heel prima daar en de locatie is top!

2 likes

Heeft er iemand ervaringen met een wandelvakantie in de winter in Montenegro? Is dit te doen, niet te koud? Het is niet de bedoeling om rond te trekken maar op een x aantal plekken te zijn en vanuit daar te wandelen.

Of heeft er iemand tips voor andere wandelvakanties in de winter? We zijn in de winter al in Slovenie, IJsland en Duitsland gaan wandelen.

@Daytona @Bergson het is Yotel geworden. Ben wel echt een ei, want ik boekte per ongeluk de verkeerde data. Vervolgens daar de klantenservice moeten bellen. Hopelijk verloopt de reis soepeler

3 likes

Ik wil gewoon even klagen. Over 2 weken gaan we naar Portugal, als het goed is. Want geboekt via Neckermann. Ik vind het super irritant dat het de hele dag al onduidelijk is hoe de toekomst er voor staat.
Snap ook wel dat we überhaupt nog geen prioriteit zijn, eerst de mensen die deze week nog weg moeten.
Tot zover mn klacht :sweat_smile:

Voor Wenen zou ik zeker Schönnbrun aanraden, vond het een hele mooie plek om lekker rond te struinen. Is een paleis met mooie tuinen en je hebt er heel mooi uitzicht over de stad zelf.

2 likes

Wij zaten in het Doubletree by Hilton Hotel. Mooie centrale locatie in de buurt van een metrostation (maar niet in het allerdrukste gedeelte van de stad) en mooie grote kamers! Ik had toen een deal via expedia waardoor we er een week zaten voor 500 euro!

2 likes

Oh, zie dat je al iets geboekt hebt! Misschien nog een tip voor anderen!

1 like

In Budapest sowieso het Gellert badhuis, zo mooi :heart_eyes: en heel veel fijne baden en stoomcabines en een golfslagbad! Ik vond Mazel Tov heel lekker eten en super mooie locatie, maar wel hoog hipster- & toeristgehalte. Weet niet wanneer je gaat, maar als het mooi weer is is het Margit Sziget ook leuk om rond te wandelen/fietsen.

2 likes

Ik wil een vakantie naar New York en Montréal combineren. Is dit haalbaar in een week? En wat bezoek je het best eerst en daarna? En reis je tussendoor met vliegtuig of trein?

Tips voor Aruba? Wij gaan langere tijd dus ook producten (zonnebrand?) die daar duurder zijn dan hier die we beter vanuit Nederland kunnen meenemen?

Waarom zou je dat willen combineren in 1 week? In NY alleen kan je gemakkelijk een week spenderen. Het lijkt mij vooral onnodig stress en tijdsverlies voor slechts 1 week.

8 likes

Wij willen in de herfstvakantie een midweek weg. Mag wat korter. Als iemand een geweldig leuke plek weet in Nederland, graag! Daarnaast denken we ook nog wel aan een citytrip, iemand ervaring met Wenen? Of andere goede ideeën? We zijn net verhuisd dus willen graag even er tussenuit. :grin:

Ik ga in de herfstvakantie 5 dagen naar Sevilla, iemand nog must-do’s?

Wellicht niet helemaal passend in dit topic. Maar ik wil graag naar Disneyland in het voorjaar. Iemand wel eens geweest in Maart/April? Is dat qua weer te doen? En iemand ervaring met het meenemen van een baby (7 maanden ongeveer)?

Sowieso Réal Alcazar (kaartje vooraf online kopen raad ik aan) en Plaza de España!
Metropol Parasol vond ik ook wel leuk om overheen te lopen en heb je mooi uitzicht over de stad.

1 like

Belle jurk zeg je? Nee grapje. Ik probeer me in te houden.

3 likes

Leuke buurten in Melbourne: Collingwood en Fitzroy, super lekkere vegan pizza (en gefrituurde vegan mars!!) bij Red Sparrow en een fantastische vegan burger bij Cornish Arms op Sydney Road :drooling_face: sorry lekker specifiek vegan maar die zijn me echt bijgebleven haha
En heeeel lekker ontbijt/lunch bij miss marmalade in Brunswick mocht je in de buurt zijn

1 like

Ja, hoi, ben ik weer. Ik zit te kijken voor vluchten naar Bali en ik kan een aantal vinden met een redelijke tussenstop in Singapore. Ik kan vinden dat je daar vanuit het vliegveld gratis met een soort stadstour/rondtocht mee mag. Heeft iemand dat ooit gedaan? Is dat aan te raden?

Ik ben over een tijdje een paar dagen vrij en wil dan graag iets van 3 dagen in mijn eentje weg. Het liefst wil ik met de trein, want het vliegtuig voor zo kort vind ik onzinnig, maar ik wil dus ook niet al te lang in de trein zitten omdat ik maar zo kort ga. De steden Antwerpen, Brugge, Gent, Brussel, Leuven, Keulen, Aken en Berlijn ken ik al best goed. Heeft iemand nog suggesties van andere steden waar ik heen zou kunnen?