Reizen / Vakantie (Deel 1)

Zo noemde de camping eigenaar het. Maar zou inderdaad het volledig vaccineren en testen dan wel zijn. Het was in ieder geval de reden dat het nu zo druk was

1 like

Aaah zo! Dankje!

1 like

Dat was toch al? Het testen of volledig gevaccineerd? Wij waren 1.5 week geleden in Slovenie en toen was dit in ieder geval ook al.

T.a.v drukte; wij reizen op de bonnefooi en hebben telkens bij de 1e of 2e camping raak in Kroatie dus ik vind het nog wel goed te doen! Vorig jaar in Cote D’azure moesten we soms wel 4 campings af voordat we plekje vonden.

Per 15 augustus veranderd er wel wat. Maar geen idee wat dan :sweat_smile:

Hmm ik kan het ook nergens vinden op internet… Wij willen namelijk ook weer terug gaan via Slovenie en daar paar dagen weer verblijven.

Iemand die nog plekken/dingen in Zürich weet die ik gezien moet hebben? Uetliberg beklimmen heb ik al geprobeerd

Ik ben dus in Frankrijk op vakantie en dacht echt dat het hier mega streng was qua controles. Ik ben nog geen een keer gevraagd naar mijn coronabewijs :woman_shrugging:

Vindt het echt bizar dat ik daar best wel stress van heb gehad… Ja de mondkapjes zijn er wel, maar op het terras zitten kan gewoon.

Gelukkig maar! De nieuwe regels wat betreft horeca etc is verplaatst naar 9 augustus ipv 1 augustus.

2 likes

Wij komen uit Kroatië. Alleen mondkapjes in winkels en supermarkten. Kwamen de grenzen erg makkelijk over. Alleen de terug weg werden er auto’s uitgepikt bij de grens in Oostenrijk.

Overnachting in Duitsland gehad. Moesten laten zien dat we gevaccineerd zijn. En mondkapjes op en handschoenen aan bij het ontbijt. Super streng warme ze daar. Maar we mochten dan wel weer zwemmen daar.

Al met al heeft Corona de vakantie echt niet verpest. Echt heerlijk om even weg te zijn en niet al die Corona ellende te horen :grinning:

1 like

Vrienden van ons gaan volgende week naar Zwitserland(code geel), ze zijn beide volledig gevaccineerd maar als zij terugkomen zijn de twee weken nog niet voorbij. Moeten zij zich wel of niet laten testen in Zwitserland voor de terugreis naar Nederland? Ze gaan overigens met de auto.

Ik heb zelf al veel gezocht ook via wijsopreis maar er staat enkel gevaccineerd zijn en aangezien de regels vandaag zijn veranderd ben ik echt even in de war. :sweat_smile:

Ja

Maar hoezo kunnen ze dit zelf niet opzoeken dan? Is met een druk op te knop te vinden

2 likes

Als de twee weken nog niet om zijn ben je nog niet volledig gevaccineerd, dus dan moet je gewoon de regels aanhouden voor niet gevaccineerden.

2 likes

Dank jullie wel!

Al een stukje langs het meer gelopen? Vanaf burkliplatz naar Samigo bv, is een leuke plek om wat te drinken. Of van uetliberg naar felsenegg lopen, daar heb je bij felsenegg echt een mooi uitzicht om te zitten. En als je nog naar een leuk plekje wil qua horeca is Frau Geraldsgarden leuk, in Hardbrucke. En idaplatz schijnt ook leuk te zijn.

Ohja en het is ook leuk om de boot naar Rapperswil te pakken, of bv langs het meer te lopen naar chinagarden en daar de boot naar rhet centrum (valt binnen zone 110 kaartje), dan ga je nog een stukje over de limmat.

Iemand nog tips voor Wenen? Ik ga binnenkort voor een weekendje.
Must-sees, leuke restaurantjes/bars/boekwinkeltjes/whatever… :slight_smile:

We wilden graag naar de opera gaan, maar helaas zijn er geen voorstellingen in augustus.

Wel een beetje toeristisch (je staat even in de rij), maar ik vond het hel leuk om een keer naar Café Central te gaan. Verder vond ik Belvedere geweldig om te bezoeken (Klimt, Schiele etc.)
Je komt vanzelf genoeg hippe tentjes tegen, vooral aan het water is het heel leuk zitten.
Verder raad ik iedereen die naar Wenen gaat, om ook net buiten Wenen een wijn fietstour te doen, maar misschien meer iets voor als je vier dagen gaat. Vooral de tour waar je ook naar stad Dürnstein gaat is heel tof.

2 likes

Wij hebben heel leuk gegeten in een Heuriger, liggen vaak wat meer buiten de stad. Wij waren toen bij Schübel Auer.

1 like

@CloserToFine @Peony Super, dankje!

Kan iemand vertellen hoe het is in Rome op het moment qua drukte?

En als er dan toch momenteel iemand is, is het de moeite waard?

Als je van beestjes houdt zijn er wilde hamsters te vinden (vrij makkelijk). En op t zentralfriedhof zijn hertjes en eekhoorn. Maar hamsters :heart:

1 like