Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik ben vorig jaar in de omgeving van de Moezel geweest! Bernkastel zelf is niet groot genoeg voor een paar dagen maar is best een leuk plaatsje als je het combineert met andere in de regio. Trier is ook wel leuk voor een dag en daar heb ik hele lekkere sushi gegeten! Qua eten vond ik het verder niet veel bijzonders want ja Duitsland :sweat_smile:. Maar de regio rondom de Moezel is wel leuk om doorheen te toeren en op terrasjes te zitten met wijn. Want ja dat is er dan wel weer volop en lekker te krijgen. Wij zijn toen teruggereden via Metz voor de Franse patisserie en kan dat aanraden :thumbsup:. Die stad kan ik dan ook als stad op zich wel aanraden voor een paar dagen, ook qua eten. Maar misschien is dat net te ver vanuit jouw stad? Ik woon natuurlijk wat zuidelijker.

1 like

Luxemburg vind ik echt heel mooi! Ook de Eifel is een mooi gebied in Duitslandx rond Cochem en enz!

1 like

Ik ben wel in het dorpje bernkastel-kues geweest. Wel leuk om een dagje rond te lopen en naar boven te lopen bij het kasteel.
Zelf heb ik op Landal Sonneberg gezeten daar in de omgeving. Hele mooie omgeving. Dan daaruit ook een dagje Trier gedaan en een dagje Luxemburg. Vond het echt heel mooi daar.

1 like

Ah Thanks voor de andere tips ook! Heb zelf ook nog Lille (verbaasde me dat het maar 2,5 uur rijden was) toegevoegd aan het lijstje en ga even puzzelen.

Lille vind ik echt heel leuk! Zoveel lekkere taartjes :heart_eyes: maar ook welsh rarebit, lekkere kaas en leuke wijnbarretjes! Probeer te gaan als de markt er is want dat is wel een aanrader. Verse crème fraiche en gezouten boter van de boer :star_struck:. Ook mooie winkels en echt genoeg om je een paar dagen te vermaken.

2 likes

Heeft iemand een goede tip voor verblijf in de Ardennen? Er is zoveel aanbod dat ik het even niet meer weet. Houden wel van een beetje luxe en het liefst centraal zodat we overal makkelijk met de auto naartoe kunnen (liefst geen centrum van stad of dorp).

Ik vond het Leopoldmuseum en Hundertwassermuseum erg goed! Als je nog in het winkelgebied komt, zou ik gaan lunchen bij Secret Garden. Dat is een lekker vega/vegan restaurantje met een heel schattig terras.

Wij willen in de herfstvakantie voor het eerst met peuter de grens over, maar niet te ver weg. Dus België of Duitsland. Heeft iemand een aanrader wat betreft gebied of zelfs huisje/vakantiepark?
Ik weet niet zo goed hoe ik moet zoeken naar iets geschikts, zoeken op “vakantiehuis België” levert zo’n brei aan informatie en mogelijkheden op. Zou liever via via iets geschikts horen.

Als je naar de site van Landal/Center Parks/Roompot gaat kun je wat selecties maken met wat je wel en niet wilt. Dat kan meestal helpen in de keuzes die je maakt.

Werkt de link naar deze post zo? Hoe is het nu in Parijs qua drukte?

1 like

Ja die werkt, dank je wel. Een paar adresjes hadden we al eerder gedaan. Wij hebben net ontbeten bij Cedric Grolet en gaan een ijsje halen bij de nieuwe ijszaak van Alain Ducasse.

Het is rustig in Parijs. Veel zaakjes zijn ook dicht in augustus. Alleen aan het Louvre zag ik de mensen echt aanschuiven.

2 likes

Wij waren in de Voerstreek, net over de grens bij Zuid-Limburg en vonden dat heel mooi. Is wel vooral wandelen. Had een huisje geboekt via booking.c. Eifel is ook een aanrader, daar zat ik te kijken naar CenterParcs Eifel, je hebt er ook parken van landal en roompot.

1 like

Wij zijn vorig jaar naar een leuk appartement in Schmidt, Eifel geweest.
Appartement was basic, maar wel alles was er en ook bijv een wasmachine, bad en douche, kinderbedje.
Enige nadeel vond ik geen aparte toilet.

Verder mooie omgeving, genoeg te doen.

2 likes

Heeft iemand nog tips voor mooie plaatsen in Duitsland? Wij willen max 7 uur rijden vanaf de randstad en we zoeken een (kleine) stad dicht bij de natuur. We denken nu aan ergens bij het Zwarte Woud.

Wij waren in Bad Peterstal en Oberkirch

1 like

Klinkt goed! Heb je nog tips/ specifieke namen? Ook qua hotels? Ons budget is denk ik zo een 100 euro p nacht.

@Daelyss jij ook mss, jij woont niet ver van Lille/ Rijsel volgens mij.

1 like

Vind je Luxemburg nog een optie? Ik was daar vorig jaar (weliswaar zonder kind, want die heb ik niet :wink: ) maar denk dat dat ook een leuke bestemming is! We zaten in La Sapinière | - en hebben vanuit daar wat uitstapjes gemaakt. In Luxemburg zelf is alles goed te rijden, er ligt een groot zwemparadijs naast het vakantiepark (en er is daar een klein buitenzwembad) en ik kan me ook een speeltuintje herinneren, en een stuk bos om in te wandelen.

2 likes

Ga over 5 weken naar omgeving Montepulciano/Siena. Iemand nog leuke tips voor die omgeving? :clinking_glasses:

Ik ga enkel naar Rijsel om bij Sephora of Auchan te winkelen. Verder doe ik de gewone winkelstraten en stop ik bij Five Guys voor eten. Is op 45 minuten rijden en blijf nooit langer dan een dag. Sorry, kan je niet helpen.

1 like

Ah snap ik, alleen al Sephora klinkt goed haha.