Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik ben in mijn eentje naar porto geweest en ik vond er weinig aan. Het is wel mooi maar ik vond het daar toch ongemakkelijk om in mijn eentje rond te lopen. In Lissabon vind ik de sfeer veel fijner, meer open. Maar dat is puur een gevoel.
Daarnaast vind ik Lissabon een geweldige stad met heel veel te doen.

Zoiets kan ik me best voorstellen. Ben nog nooit in Porto geweest hoor, maar echt een stadstad is toch altijd wel lekker als je in je eentje bent. Ik denk dat ik er dan uit ben :grinning:

Fietstocht met baja bikes is leuk daar! En ik zag dat je ook een fiets kunt huren om naar het strand te fietsen.

2 likes

Ik hoor net dat m’n reis naar Amerika in december sowieso geannuleerd gaat worden. Baal er echt van, maar was wel te verwachten… Nu gaan we 4 dagen naar Londen als troost, vind ik ook leuk! Hopelijk kunnen we in april dan wel naar Amerika.

2 likes

Is iemand van jullie hier wel eens naar de moulin rouge show in Parijs geweest? En zo ja, was het leuk/mooi/niet leuk/oid?

Ik wil volgend jaar naar Japan maar alles zelf plannen is veel te stressvol. Heeft er iemand toevallig een tip voor een reisbureau dat goed is voor Japan?:sweat_smile: Ik heb geen idee wat ik aan het doen ben

Is het nog steeds zo dat je in de nachttrein van bijv Duitsland naar Italie je paspoort moet afgeven? wordt er moeilijk gedaan als dat een kopie is waarop bepaalde dingen doorgestreept zijn ivm fraude?

Ik heb laatst in de trein van Italië naar Duitsland 2 keer moeten identificeren, maar idkaart was ook gewoon prima dus zou die meenemen als je die hebt

bedoelde meer bij de nachttrein, dat ze 's nachts de grens overgaan en daarom alle id bewijzen innemen en dat je die in de ochtend pas terugkrijgt.

Wow dat is echt niet oké! Snap dat je dan bepaalde dingen wilt afschermen

1 like

Wow leip

2 jaar geleden was dat nog wel zo ja

1 like

Ik vlieg woensdag van Düsseldorf naar Tromsø met een overstap in Oslo. Toen ik boekte ben ik voor de kortste overstap gegaan (1 uur 10 minuten), maar na het boeken kreeg ik deze informatie:

Domestic Transfer at Oslo Airport is temporarily closed. For international-domestic transfer, you need to pick up your bags, go through customs. and check them in again.

Lichte paniek, want ik weet niet hoe lang zoiets gebruikelijk duurt en of ik dat allemaal makkelijk ga redden. Ik had meteen al geprobeerd om te boeken, maar ik kreeg de hele tijd foutmeldingen bij mijn betaling. Na meerdere keren te hebben geprobeerd toch maar gebeld en toen gaven ze aan dat al die andere vluchten al vol zaten en omboeken dus niet mogelijk was.

Heeft iemand van jullie al eens zoiets gehad? Of iemand die weet of de tijd die ik heb sowieso voldoende gaat zijn? Aan de telefoon konden ze me niet meer vertellen dan dat er minimaal 45 minuten tussen de twee vluchten in moet zitten, maar ze waren er niet van op de hoogte dat in Oslo sinds 23 maart de domestic transfer dicht is dus ze wisten het verder ook niet.

Edit: 1 uur en 10 minuten, niet 50

Ik weet niet hoe groot het vliegveld is, maar als het niet al te groot is kan je het wel halen. Zou het lukken om met alleen handbagage te vliegen? Dat scheelt al een hele hoop!

Ik red het helaas niet met handbagage alleen, want ik ga langer dan 6 weken (om te studeren) en door de aangepaste regels met betrekking tot handbagage mag je nu ook nog eens minder meenemen. :cry:

Ik heb dit wel eens gehad bij vluchten. Dit zou prima moeten lukken als de normale transfer tijd 45 minuten is. De keren dat ik dit heb gehad gaven ze prioriteit aan passagiers die dit moesten doen en werden we begeleid door medewerkers van de luchthaven naar de incheckbalies. Kan je misschien meer informatie opvragen bij de luchthaven van Oslo? Vast meer mensen zullen dit moeten doen?

1 like

In de algarve is het lekker weer, heb toen ook gezwommen! In Lissabon weet ik niet zeker

1 like

Heb je dit als 1 vlucht geboekt via 1 maatschappij? Als die niet haalbaar is adverteren ze er ook niet mee. Even vragen aan de maatschappij.

Wanneer ga je en waar zit je in de vogezen? Wij gaan begin oktober, zitten midden tussen Nancy en Straatsburg dus wel echt tussen de noordelijke vogezen en de gewone (?). Als ik tips heb als we zijn geweest zal ik ze delen. Wij hebben alleen een wandeling gepland en verder willen we een dag naar Straatsburg en een wijnhuis in de Elzas.

Ik ben daar een keer geweest en vond het heel leuk om te zien. Dat was alleen wel iets van 10 jaar geleden dus weet niet hoe het nu is…