Reizen / Vakantie (Deel 1)

:grin:

Het eten is schreeuwend duur in Ijsland. Wij hebben veel muesli met skyr als lunch gegeten. Broodje hotdog is ook goedkoop en makkelijk te verkrijgen.

Ik zou graag Malaga en Sevilla combineren
Is dat te doen en wat is de beste manier om te reizen? Vliegen op welke stad en dan met trein of auto? En hoe lang verblijven is leuk voor 2 mensen die vrij snel alles gezien hebben? Haha Laura Brij.de where are u :rofl:

Ik ben zooo blij met onze deal, 5 nachten incl ontbijt (yay!) en allemaal excursies voor €500 pp :tada:

Mocht je nog aanraders hebben voor enigzins betaalbare eettentjes dan houd ik me aanbevolen!

1 like

Ik ben vorige zomer met de auto door andalusie gereden en dat was super easy! Fijne snelwegen en van Sevilla naar Malaga maar max 2,5 uur rijden ofzo? Volgens mij is het vliegveld van Sevilla nog een eind uit de stad en op Malaga vliegt meer omdat veel toeristen naar marbella gaan. Ik zou gewoon per datum de steden vergelijken en kijken welke het goedkoopst is.

1 like

Thenks!

Ik zou heen de ene stad doen en terug vanaf de andere. Tussen die steden zou ik met de bus of trein gaan. Trein is vrij duur, wel goedkoper als je vroeg boekt. Bussen in Spanje zijn ook best wel fijn. Ik zou geen auto huren als je alleen van a naar b wilr reizen.

Ik weet niet of dit het geschikte topic is, maar bij mijn zomerbaan op een natuurcamping in Zuid-Europa zoeken ze nog hulp voor minimaal 4 weken. Vliegtickets worden vergoed, daarnaast krijg je kost en inwoning (huisje) en zakgeld. Dus mochten er nog mensen zijn die graag naar het buitenland willen maar krap bij de kas zitten, dan is dit misschien een leuke oplossing. Stuur me een pb voor de naam e.d.!

3 likes

Ik heb dit met de bus gedaan en dat was prima. Voor beide steden vond ik twee dagen genoeg (ik ben er langer geweest maar als je het tempo erin houdt kan je met twee dagen wel het meeste gezien hebben). Maar het ligt eraan wat je wil doen. Je kan in malaga ook heel goed aan het strand liggen. En je kan uitstapjes maken naar omliggende (kust)plaatsen. Maar beide steden zijn niet groot, alles is wel op loopafstand.
Als je toch in die hoek zit zou ik je ook aanraden om naar granada te gaan, daar vind je het Alhambra en dat is echt prachtig.
Vliegen heb ik op malaga gedaan gewoon omdat dat toen het goedkoopste ticket was. Het wordt trouwens wel echt fucking heet in de zomer. Ik was er in september en toen was het nog 35 graden en klaagde de bevolking ook dat je in de zomer eigenlijk niks kan doen.
Oja en Cadiz vond ik ook mooi, voor een dagje.

1 like

Wat tof dat je dat doet! Ik heb al een vakantie gepland en kan niet meer vrij krijgen met werk maar anders zou ik het wel weten

Wauw Wat een fijne tips! Bedankt.

1 like

Helemaal niet erg! Ik ga op zoek naar de pizzeria hahaha.

Wat leuk trouwens van je werk! Heel veel plezier daar☺️

1 like

We willen een rondreis maken in Kroatië, Dubrovniks, Split en Zadar. Kunnen we het best een auto huren of alles met de bus (of trein) doen? Iemand ervaring met 1 van de twee?

Ik vond Icelandic Streetfood in Reykjavik echt een leuk tentje en best betaalbaar. Er staat allemaal lekkers om te proeven ook zoals brownies enzo :smiley:. En ze vragen altijd of je een refill wilt bij bijvoorbeeld de soep.
Oh, en Cafe Loki vond ik ook echt fantastisch!

1 like

Thanks! Ik sla het op:)

1 like

Hoii ik wil samen met een vriendin ergens in zuid europa op vakantie haha. (Liefst GEEN Griekenland of Frankrijk) We zoeken een klein stadje met strand en uitgaan gelegenheid en alles op lool afstand of ov.

Plekken waar we al zijn geweest.
Barcelona
Valencia
Mallorca

Malaga! :heart::es:

4 likes

Split?

1 like

Budva (Montenegro)
Malta
Odessa

1 like

De Algarve! Lagos is prachtig, misschien wel te klein hoor, vergeleken met wat je opnoemt. Maar heerlijk eten en dit is daar vlakbij:

3 likes

Porto? Of is dat teveel stad en te weinig strand.