Religie & levensovertuiging

Omdat het onderwerp toch wel regelmatig terugkomt, bij deze een topic.

Leuk! Ik studeer zelf om dominee te worden. Ik ben christelijk opgevoed, maar mijn denkbeelden zijn wel gaan verschuiven in de loop der jaren.
Ik wil graag wel benoemen dat ook al ben ik christelijk, ik me echt niet persoonlijk aangevallen voel als mensen andere dingen vinden, of de kerk stom vinden. Dus houd je vooral niet in.

Geloven er andere mensen nog iets?

12 likes

Ik weet niet wat eens of dit mag dus dan moet het verwijderd worden, geloof jij in Jesus? Alleen al in om ja en nee te beantwoorden.

1 like

Ik ben ook christelijk opgevoed, niet streng maar het speelde wel een rol in het dagelijks leven. Ik geloof zelf niet maar haal wel enorme rust uit het bezoeken van kerken of het aansteken van een kaarsje in een kapel als iets niet zo goed gaat of als ik ergens op hoop. Niet omdat ik denk dat er een god met me meekijkt maar wel omdat het het gevoel geeft dat ik iets doe als er bv. iemand ziek is oid.
Vind het geloof, waarin dan ook en mits niet extremistisch wel mooi. Het lijkt me fijn om ergens in te geloven en in deze zin vastigheid te hebben, al kijk ik er misschien te eenzijdig naar.

5 likes

Ja, ik geloof in Jezus!

1 like

In waarin geloof jij hem? Kun je dat uitleggen?

1 like

Hoe bedoel je dit precies? Wat ik met mijn geloof doe in mijn dagelijks leven? Wat ik geloof? Waarom ik geloof?

Leuk topic! Ik ben rooms-katholiek opgegroeid als in ik ben gedoopt en heb mijn communie en vormsel gedaan; maar dat is allemaal uit gewoonte vanuit het dorp, er is (ook van huis uit) nooit wat mee gedaan.
Sinds twee/drie jaar is mijn interesse wel gegroeid. Ben daardoor in wat christelijke app groepen beland en ik zoek regelmatig zelf dingen op. Ik kan mijzelf nog geen overtuigend christen noemen, maar blijf het interessant vinden en groei met de dag. Praat hier dus graag mee :slight_smile:

3 likes