Restaurant tip topic

Ja, is over het algemeen prima. Er zijn voldoende restaurants. Enkele kun je van tevoren reserveren (polles pannenkoeken en Pinokkio pizzeria) maar bij de meeste restaurants is ook zonder reservering voldoende plek.
Ik vond de a la carte kant van het panorama restaurant prima, hier hebben ze gerechten als kipsate en een goede vegan lasagne.
Bij het fabula restaurant hebben ze ook maaltijdsalades/pasta’s met in elke categorie ook vega(n) opties. Was ook lekker!
In de app kun je zien welke restaurants open zijn en een korte omschrijving van wat ze er verkopen.

Wat zijn dé beste restaurants in Zeeland?

Iemand tips voor leuke lunch restaurants in omgeving Dordrecht (of meer richting zuid/oosten) ? Liever niet te fancy.

1 like

Rebel rebel (vegan), bluebirds in the backyard (vega), villa augustus (biologisch), hotel de watertoren (ook biologisch) of magazijn. Allemaal Dordrecht :sweat_smile:

4 likes

Als een Dordtenaar kan ik inderdaad Bluebirds en Villa Augustus kei hard aanbevelen, het is daar echt heerlijk!

3 likes

Weet iemand een leuk restaurant op Max. Een uurtje rijden van Breda? We willen eens ‘wat anders’ dus ik dacht Indonesisch, Surinaams of iets uit het midden oosten ofzo maar ik zit al heel de avond te zoeken maar ik twijfel zo bij alles :smiling_face_with_tear:

Sarban in Tilburg (afgaans)

4 likes

Klopa (Bosnisch) in Tilburg

4 likes

Mijn man heeft voedselvergiftiging gekregen na 't eten in een restaurant. Ik heb het gemeld bij de nvwa. Zal ik het restaurant ook nog mailen? En geef ik dan bij hen aan dat ik het ook gemeld heb bij de nvwa?

1 like

Ik zou sowieso eventjes bellen of mailen! Misschien is er een slechte batch producten, dan kunnen ze er wat mee

1 like

Inter Scaldes in Kruiningen, tevens het beste restaurant van Nederland met drie sterren :smile:
De restaurants op www.restaurantzeeland.nl zijn allemaal goed! Wel wat duurder allemaal.

1 like

Dat kan toch wel? Ik dacht zelfs dat de klachten tot 24u na het eten kunnen optreden

Ik ga ze mailen! We aten om 1, rond half 4 begon die zich zieker te voelen en vanaf 7 uur savonds de bijbehorende klachten.
Die soep daar was ook het eerste wat die die dag at, en verder heeft die niks op. Dus ik denk dat het wel daarvan komt.

Ik had vegan kroketten, hij had soep met kip en garnalen erin. Ben iig blij dat ik zelf niet ook ziek geworden ben. Lijkt me echt verschrikkelijk als je beide voedselvergiftiging hebt en een kind.

3 likes

Jaa die hadden wij ook toen ze 6 maanden was. Maar goddank zij maandag, ik dinsdag en m’n man woensdag. Dus we konden omstebeurt zorgen. Ik gaf toen ook borstvoeding en die dag dat ik ziek was heb ik letterlijk 1 x gevoed want ik kon het gewoon niet opbrengen.

1 like

Nee, helaas nog niet, staat wel op m’n lijstje!

2 likes

wow Librije erasure

3 likes

Dan moet je opschieten, want de huidige eigenaren gaan ermee stoppen helaas!

Ik ga van de zomer naar San Sebastian en ik wil graag naar een sterrenzaak. Is er hier iemand ook geweest en heb je aanraders (of afraders?).

1 like

Aan de ene kant klinkt het wel heftig, maar hoe vaak zou het moeten gebeuren om de nvwa wel te informeren? En hoe groot is de kans dat je meermaals een voedselvergiftiging oploopt in hetzelfde restaurant.

In het geval van @Kusjessoldaat ben je zo goed als zeker dat het daar is gebeurd, maar ik heb ook wel ervaring met gasten die een melding doen bij het restaurant terwijl je aan de tijdlijn kan zien dat het niet bij ons was gebeurd. Dus in deze situatie snap ik de melding wel. Ik zou je overigens wel willen aanraden om het restaurant ook te informeren, dan kunnen zij nagaan aan welke producten het heeft gelegen en kijken hoe ze dit in de toekomst kunnen voorkomen. De nvwa neemt niet altijd contact op na een melding, of er gaat wat meer tijd overheen. Dus dan is het fijn als het restaurant het ook direct weet.

Ik ben naar akelare geweest, mooie locatie en echt wat meer klassiek qua gerechten met hier en daar wel een leuk “grapje” in t gerecht. Kokotxa vond ik echt top, wat meer low key sfeer maar leuke verrassende gerechten en goede betaalbare wijnen. Mocht je ook nog Bilbao aandoen kan ik Mina ook aanbevelen, dat was echt m’n favo!

1 like