Restaurant tip topic

JEF!

3 likes

Heeft iemand van jullie wel eens bij Ottolenghi gegeten in Londen? Hoe kies ik tussen de verschillende restaurants?

Ja ik heb er gegeten! Weet niet meer bij welke. Zou vooral even kijken welke er plek heeft, zijn meestal lang vooruit volgeboekt

Was het goed? :slight_smile:

1 like

Jaaaaa :smile:

4 likes

Zie ik nou maden op dat ene gerecht liggen?

4 likes

Haha dit denkt altijd iedereen, maar is gewoon gepofte rijst.

9 likes

Oh :rofl: had maden ook niet per se gek gevonden, maar lijkt er wel echt op

1 like

Heeft iemand tips waar ze echt lekkere Indonesische gerechten serveren? Mag overal zijn :slight_smile:

1 like

Toko Semarang in Groningen, kleinschalig, maar so so good!

2 likes

Blauw in Utrecht!

5 likes

Paon Bali (Balinese keuken) in Amsterdam KNSM)! Iedere week een ander menu.

1 like

Bij bijzondere locatie in de natuur denk ik gelijk: luchtballon? CULIAIR BALLOON FLIGHT - SKY DINING - HOT AIR BALLOON

Zelf nooit gedaan maar lijkt me superfancy. Het is niet goedkoop en volgens mij is de chef wel een voormalig sterrenchef.

2 likes

Ik kreeg laatst de tip voor een restaurant op vuurtoreneiland! Regio Amsterdam en moet je dan ook met een bootje heen

2 likes

In een serre (privé kas) van Mediamatic?

4 likes

Restaurant de Kas! Het zit in Amsterdam en je dineert er in een enorme kas, ze verbouwen bijna alle groenten die ze gebruiken zelf in hun tuinen. Vegetarisch is daar geen probleem!

3 likes

Ah over vuurtoreneiland gesproken, @Chicago zijn jullie al geweest?

Ik was er een paar weken terug dus heen na lang wachten, dus mijn vriend en ik hadden echt erg hoge verwachtingen. We vonden de ervaring echt tóp, met de bootreis, de locatie, erg leuk personeel, maar het menu zelf een beetje tegenvallen. Juist ook doordat onze verwachtingen hoog waren en het ook gehypet werd op de heenweg (er is geen gas dus er wordt veel met fermentatie en bbq gedaan), vond ik het eigenlijk niet heel indrukwekkend… Zaten wel uitschieters tussen hoor, maar een gang was bijvoorbeeld een halve aardappel in botersaus waarbij de gimmick was dat je ‘m zelf moest prakken. Ja, sorry, maar dat eet ik bij m’n opa en oma tussen de middag ook :grimacing: en dan niet voor €90 pp.

Anyway zijn ze dus wel heel seizoensgericht volgensmij, dus het menu zal ook wel verschillen per keer. Maar ik moet zeggen dat ik zelf voor goedkoper beter en interessanter heb gegeten bij Café Modern in Amsterdam. De ervaring was wel heel leuk!

5 likes

Of een leuke locatie in Amsterdam is REM restaurant @Shadina! Goed eten en vette plek

2 likes

De zusters in Maarssen? Zit in een voormalig klooster!

2 likes

Waar is nou echt de lekkerste sushi van Amsterdam? En dan ff niet Yamazoto haha
Is otaru bijv echt goed? Iemand tips?