Restaurant tip topic

Meer mensen die er weer niet doorheen kwamen bij de nieuwe winkel?? :sob::sob: mijn plekje was steeds al weg voordat ik kon betalen

1 like

Ah balen zeg! Ken je misschien mensen die mee willen? Het lukte mij vorige keer wel met 4 personen, voor 2 zat alles al vol.

Ik heb vanmiddag Noma geprobeerd, ik zat om 3 uur stipt in het reserveringssysteem en toen was alles ook al weg. Ik sta voor 4 dagen op de reservelijst, ben benieuwd of dat nog wat gaat worden.

2 likes

Pollevie in Den Bosch. Van t weekend geweest en zoooo hard genoten

2 likes

Hmm een vriendin van mij lukte het ook niet, maar ik weet niet of zij en haar vriend met mij willen. En een andere vriendin gaan met haar ouders en is het wel gelukt! Ja met meer personen maak je dus wel echt meer kans. Ik heb me ook op verschillende data op de reserve lijst gezet!

En jammer van noma. Hopelijk komt er wat vrij!

3 likes

Ja wij zijn er vorig jaar geweest en ik vond het eten lekker, maar inderdaad ook weer niet zo megagoed of speciaal. De ervaring an sich wel echt heel bijzonder hoor, maar qua eten zijn er een boel plekken in Amsterdam waar je meer waar voor dat geld krijgt vind ik.

In zijn geheel vond ik het kantje boord qua prijs-kwaliteit maar het is wel een avond die we niet meer vergeten.

Oh en wij kregen wel gewoon een dessert, die spritsen waren een extraatje.

1 like

Wij zijn recent ook geweest! We hadden het cadeau gekregen en het is natuurlijk ook wel een uniek restaurant. De ervaring vonden wij ook heel leuk, het (winter in ons geval ) restaurant heeft een super knusse uitstraling en de wijnkeuze was goed en uitgebreid. Maar inderdaad; het eten viel ons een beetje tegen, en de service daar ook. Als je van fine dining houdt of dat verwacht dan zou ik het niet perse aanraden voor wat je er nu voor moet betalen. We kregen op de boot terug een taartje en daarna spritsen bij de koffie. Zaten in elk geval wel goed vol toen we terug kwamen :blush:

2 likes

Ik heb gisteren onverwacht heel goed gegeten in een restaurant tussen Nijkerk en Barneveld (restaurant Maan). Behoorlijk afgelegen, dus je moet wel in bezit van een auto zijn om er te komen.
Het is een beetje een gekke plek, pal naast een camping en in een oude schuur naast de boerderijwinkel. Het terras lijkt wel dat van een snackbar, maar binnen is het heel sfeervol. Keuze in menu van 3 t/m 7 gangen en keuze uit vlees/vega. Ook wat a la carte mogelijkheden en extra’s als oesters. Prijs-kwaliteit was echt meer dan prima! 45 euro voor drie gangen (+ amuses), 60 voor 4 (+amuses). Ik heb ontzettend goed gegeten, er werd erg goed meegedacht in het menu en mogelijkheden ivm allergieën. Klinkt logisch, maar in mijn ervaring is dat niet overal zo vanzelfsprekend.

12 likes

Even denken! Het is wel een beetje zoeken in Zaantje. De Fabriek heeft een heel chill terras, goede drankenkaart en oké eten. Castell heeft heel lekker eten, maar is wel prijziger. Naast café Het Pand zit een een redelijk nieuw Indiaas restaurant wat lekker is (dichtbij Piri Piri). O en Ince Doner heeft heel chille linzensoep die je ook kan afhalen.

De Griek op de Dam is inderdaad nu overgenomen door de Mexicaan (die eerst bij Porto Fino in de straat zat, maar daar is ook brand geweest :smiling_face_with_tear:)

3 likes

Ja mijt moet je me nou weer zo outen zodat ik moet bekennen dat ik meestal naar van die vreetschuren ga!! Ik ga bijna nooit uit eten in zaantje, behalve bij ‘EVE’ een paar keer met vriendinnen omdat dat lekker makkelijk is en niet de standaard ayce.

@Glinternieuw Ohhh dus de Mexicaan zit nu op de dam? Good to know!!

2 likes

Yes, in dat afzichtelijke geelpaarse pand op de hoek. Ik wist trouwens helemaal niet dat je bij EVE kon eten, is dat een aanrader? Daarvoor zat daar een Syrisch restaurant toch?

2 likes

Ik vind de bediening bij eve niet altijd even goed want langzaam. Maar het eten is wel lekker en vind de gerechten leuk! Je kan ook via social deal reserveren om eens te proberen.

2 likes

Echt cute hahaha! Ik ben import dus heb niet al deze old school memories. Ik hoor ook altijd mensen over de Toog in Koog a/d Zaan, maar ben ik zelf nog nooit geweest. Dat is wel echt eetcafe volgens mij :smile:

4 likes

Novels niet leuk? Of te afgezaagd? :stuck_out_tongue: Vind het toch altijd wel chill zitten daar!

1 like

Ja haha! Daar heeft daarna ook nog een tijdje de Buurjongen gezeten. Superaardige jongen die dat runde, maar dat restaurant was echt gedoemd te mislukken :rofl: Die Pizzabakkers loopt echt als een trein volgens mij.

1 like

Ja zit er al wel een aantal jaar. Je kunt er lekker op het terras zitten, ik vind het eten lekker en de bediening leuk.

1 like

Hier is vast iemand met een goede tip voor een teppanyaki restaurant in Nederland. En dan niet de wok in Woerden die ook op een plaat een zalmpje bakken maar waarbij je aan de plaat zit. Plaats maakt niet uit en mag ook best wat luxe/duur zijn als de kwaliteit er ook naar is

Als het luxe mag zijn moet je echt naar het Okura!

2 likes

In Alkmaar zit vlakbij het station Daikichi. Ikzelf ben er nooit geweest maar mijn familie uit Alkmaar ging er graag heen. Echt een show aan de bakplaat.

Ik kan Yuzu in Enschede aanraden!

rotterdam (meeste zijn beetje casual eetplekken)

thai mama - thai
viva afrika, de smaak van afrika - ethiopisch maar ook gerechten uit andere afrikaanse landen
hot&hot - hotpot
xi’an - chinese hand pulled noodles
warung mini - surinaams
kiiro - japanse curry
le souq - libanees
deli tasty, little v - vietnamees
ozosai - japanse winkel met eten
old town - maleisisch
sapporo, takumi, tensai - ramen
spirit - vega buffet
gamasot, man nam - koreaans (gamasot is beter)
91spices - indiaas

12 likes