Review je beautyproducten

Ik zie geen foto, wat is dit?

Oooh ja! Daar heb ik een tip voor! Omdat vet op water blijft liggen zakt het niet olie achtige gedeelte van de reiniger ‘dieper’ in het watje. Dus je haalt eerst je make-up eraf met de ene kant van het watje (de olie), dan draai je het watje om en daar zit dan de niet olie en daarmee haal je de olie weer weg
Goed verhaal hahaha

2 likes

Mijn favoriete contour powder/bronzer. Niet te oranje, niet te grauw en goed gepigmenteerd. Heel fijn!

5 likes

yesss word helemaal blij van dit topic, leuk! Krijg zin om mn hele make up en verzorgings routine nu te gaan reviewen in 1x, maar ik denk dat het toch maar in fases gaat worden :blush: .
Ik ben zo iemand die áltijd hetzelfde bestelt wanneer ik weet dat het lekker is, en dus eigenlijk, met wat kleine uitstapjes hier en daar, heel lang dezelfde producten blijf kopen die ik fijn vind, dus de reviews die ik geef zullen dan meestal ook wel flink goed getest zijn :hugs:

Laat ik beginnen met mijn mascara, ik denk dat ik deze nu al een jaar of 7 gebruik

YSL effet faux cils in de kleur 5 bourgogne/burgundy.
Ik vind zwarte mascara altijd een beetje hard en streng bij mezelf staan, bruin vind ik weer een beetje tuttig staan en dit is donkerrood (lijkt wel gewoon zwart als je niet in het licht staat) en dat geeft precies het effect wat ik wil. Net een beetje anders en staat mooi bij mijn groene ogen. Naast de kleur vind ik de mascara zelf ook gewoon heel fijn, geeft heel veel volume, best veel lengte en je wimpers blijven wel een beetje aan elkaar plakken, maar daar heb ik zelf geen problemen mee. Enige 2 problemen: droogt supersnel uit en de prijs. Ik koop er altijd een paar in de 40% bij i ci pa ris. Oja en de verkrijgbaarheid is ook wat minder, bijna alleen maar online te koop.

Eindoordeel: 8,5/10

De nars radiant creamy concealer (ik gebruik de kleur ginger)
Deze vind ik ook echt heel erg fijn! Ik gebruik m zelfs voor onder de ogen, hij creast amper, blijft lang zitten, gaat niet glimmen, dekt écht goed, je doet er lang mee, eigenlijk gewoon een heel fijn product.

Aangezien die ook niet bepaald gratis is, geef ik m een 9/10.

Blink brow bar Brow Pencil in de kleur Jasmine Mogra.
Ik ben for ever op zoek naar wenkbrauw potloodjes met een koele ondertoon in een grijzige kleur. Van 2010-2013 had ik altijd lila/wit/grijs haar en nu van 2014-nu altijd blauw/grijs haar. Doordat mijn haarkleur altijd zo koel geverfd is, lijkt een wenkbrauw potloodje al heel snel warm, zelf iets wat ze assig noemen. Ik gebruikte heel lang een grijs potloodje van shiseido, maar die was te zacht, waardoor ik met mn niet al te lichte hand véél te donkere wenkbrauwen tekende iedere keer. Maar nu 2 jaar geleden deze ontdekt, via pixiwoo, en deze bevalt heel goed. Een vrij hard potlood in een mooie middengrijze kleur, 0,0 warmte. Doet er lang mee, zit een fijn borsteltje aan, blijft heel goed zitten en is niet zo duur (13 pond). Enige minpunt, alleen op de site verkrijgbaar, dus moet online bestellen en er zitten verzendkosten bij.

9/10

1 like

jaaa :smiley: Ik heb deze nu op haha

1 like

image
Kiko Ultimate Pen Eyeliner
Dit is echt mijn holy grail voor eyeliners! Diep zwart, blijft echt de hele dag zitten (ook met vette oogleden of als het regent) maar ik kan 'm ook makkelijk verwijderen met micellair water. Heel makkelijk in gebruik, je kunt er dunne strakke lijnen mee zetten en het stiftje droogt niet uit. En hij is ook nog eens niet duur, €6,95
10/10 voor mij echt de perfecte eyeliner

8 likes

Ja, die heb ik in het mat bruin, echt super!

3 likes

Ooh ja da’s ook één van mijn favorieten! Nu gebruik ik de Soft Matte Concealer, die dekt nog beter, is wel ietsje droger maar blijft ook veel langer zitten. Ik vind 'm ook makkelijker blenden.

10/10 would repurchase

Deze mascara droogt fucking snel op (binnen drie maanden), maar het effect is heel mooi en “feathery”. Ik heb er een druppeltje Squalane van The Ordinary in geflikkerd en dat werkt prima om er nog een paar maanden bij te tellen.

8/10!

2 likes

Squalane? Dat helpt echt voor uitgedroogde mascara’s? Moet ik hebben.

En die soft matte nog nooit geprobeerd, op welke plekken gebruik je deze? Ook rondom de neus, ogen?

Ik heb denk ik een cursus The Ordinary nodig, ze hebben vet veel wat me super chill lijkt maar omdat het zoveel is haak ik af…

Squalane is een plantaardige “olie” je kan het op je huid en haar gebruiken om te hydrateren maar het lijkt inderdaad ook te werken in uitgedroogde mascara’s haha.

De Soft Matte gebruik ik inderdaad zowat overal aan! Ik heb vrij droge oogcontouren dus ik was verbaasd te zien dat ie net zo weinig creast als de Radiant Creamy. Wel goed goed primen vooraf - ik gebruik momenteel geen foundation en dan is een voedende dagcrème wel essentiëel, anders zie je de concealer een beetje liggen.

Leuk, tnx voor je uitgebreide reactie!!

Ik gebruik zelf ook geen foundation, nouja flawless filter, en verder dus alleen concealer op plekjes, onder de ogen en rondom neus. Maar sowieso altijd goede creme eerst, ook onder de ogen dus ik ben wel benieuwd naar de soft matte. Kan natuurlijk ook verder googelen maar heb je in die soft matte dezelfde kleur als de radiant?

Yup, ik gebruik Vanilla in beiden! De kleuren liggen volgens mij heel dicht bij elkaar.

1 like

Ok, super, dan hoef ik niet speciaal naar de :honeybee: :honeybee: korf

Zo die mascara droogt idd bizar snel uit! En heb jij ook last van dat die tube altijd onder de mascara zit? Het lijkt wel alsof het eruit wordt geperst als je 'm open en dicht draait. Ik vind het wel een goede mascara, maar ik denk dat ik 'm hierom niet meer zo snel zou kopen.

000AppDataLocalTempG042100

Voorlopig niet meer iets anders. Zo blij dat dit bestaat. Het is foolproof want geen speciale kwasten of primers nodig, je ziet helemaal niets zitten en toch ziet mn huid er effen en gezond uit. Niet geschikt voor mensen die veel dekking zoeken, en afpoederen nodig als je het te glowy vindt/poeders eroverheen aanbrengt.

3 likes

De stopper werkt niet echt top nee, 't komt er nog net niet uit maar ik heb vanochtend het borsteltje afgeveegd en JEZUS wat een hoop prut zat daarop :eek:

Ik zal toch maar eens een nieuwe moeten halen haha.

Ik raad deze net als @VickyViolence 100% aan. Vind hem perfect om puistjes mee te bedekken. Ik heb hem helaas alleen in m’n winterkleur, dus ben nog aan het twijfelen of ik een donkerdere aan ga schaffen.

1 like

Ik ben echt super blij met deze foundation! Ik heb een heel lichte huid, dus vond het moeilijk om een geschikte foundation te vinden. Deze geeft een lichte dekking, wat ik zelf heel prettig vind! Hij blijft ook mooi zitten. Enige minpunt is de prijs (42 euro), dus een 9/10.

1 like