Wat
Review van een topje in de h&m app

wordt er niet sluier bedoeld?
Het is meer zoān lang hempje met spaghettibandjes wat je als onderjurkje bijvoorbeeld kunt gebruiken. Dus ik denk dat ze wel echt luier bedoeld omdat het aan de onderkant lang is en dan over luier kan? Al snap ik niet echt waarom je dat zou moeten vermelden.
Jongens ik werk sinds kort bij een klantenservice en dit topic helpt me zo om alles te relativeren haha. Die mensen die me al voor rotte vis uitgemaakt hebben doen dat waarschijnlijk bij elk bedrijf dus het heeft geen zin om me er druk om te maken
Wat ik tot nu toe al vaak heb meegemaakt zijn mensen met ongeveer dit verhaal:
Item gekocht voor x euro.
Item was 3 dagen later in de uitverkoop voor x euro.
Klant wil dat wij het verschil tussen x en x naar hen overmaken en wordt boos als wij uitleggen dat we dat niet kunnen doen.
Hallo wat denk je dat ik dan zeg is goed mevrouw hier is gratis 10 euro omdat u die broek 3 dagen te vroeg heeft besteld?? Ja balen maar wat wil je dan
Het is ook zoān non-argument. Voor hetzelfde geld was de broek drie dagen later uitverkocht geweest in jouw maat haha!
E-commerce, krijg helaas de hele dag gezeur van mensen die zelf (!!!) fouten hebben gemaakt in het leveradres waardoor dingen niet bezorgd kunnen worden, mensen die kortingen die 1x geldig zijn 80 keer willen gebruiken etc. Oh en dingen die de koerier kwijt heeft gemaakt ja dat is ook allemaal onze schuld, het vraagt nogal wat geduld
Vind het ook niet raar hoor, heel veel bedrijven doen dit ook gewoon wel uit coulance.
Laatst bij de Miss Etam ook. Gelijk gemaild daarover. Was geen probleem, mits ik na 30 dagen even weer mailde (administratief iets geloof ik).
Nouja kijk misschien heb ik het niet helemaal duidelijk uitgelegd. Ik begrijp ook wel dat het balen is als je iets koopt en de dag erna is het 50 euro goedkoper. Wat we dan inderdaad aanraden is het product nogmaals bestellen en de duurdere variant terug te sturen zodat je dat geld terug krijgt. Wat wij niet kunnen doen is met terugwerkende kracht kortingen toepassen op bestellingen en ik begrijp wel dat mensen dat niet leuk vinden etc. Maar wat ik niet begrijp is wanneer ik uitleg dat dit ons beleid is en ik nu niks voor ze kan betekenen dat mensen nog steeds pretenderen meteen geld te krijgen waar ze geen recht op hebben. Dit is gewoon iets wat sommige bedrijven wel aan bieden en nouja wij helaas niet, maar doe dan niet alsof je daar sowieso recht op heb
Maar slim is het niet van het bedrijf waar je voor werkt. Want het kost zowel hey bedrijf als de consument veel extra moeite, plus het bedrijf moet ook nog eens extra verzendkosten betalen voor het retour en de verzending van het nieuwe pakketje.
Dus het is zowel sneller, goedkoper en vriendelijker naar de consument om het verschil gewoon terug te betalen.
Snap dat jij e persoonlijk niet zo 1 2 3 iets aan kunt doen, maar ik snap de frustratie van de klant wel heel goed.
Waarschijnlijk omdat het dan idd te veel moeite is om het terug te sturen en opnieuw te bestellen (ben ik ook te lui voor), maar het bepaalt wel of een klant positief terug kijkt op de bestelling. Ik heb ook een keer zoān wisseltruc uit kunnen halen bij de zara voor een verschil van 50 euro, maar heb het toen niet gedaan. Voelt nog steeds een beetje zuur. Terwijl de h&m daar nooit moeilijk over doet / deed en daar kijk ik fan toch positiever op terug. Ondanks dat ik altijd zo lang moest wachten op mān pakketjes hahaha
Ja, maar niet iedere klant is nog zo brutaal om het te vragen en helaas is het nog zo dat brutale mensen de halve wereld hebben. Ik zou het uit fatsoen ook vaak niet durven doen, maar ik geef op mān werk wel elke keer weer toe als iemand om korting komt bedelen. Dan is die gene weer helemaal blij en enthousiast over ons, puur omdat ik x bedrag aan korting heb gegeven. Dus zien wij dat x bedrag weer extra in marketing gestopt te hebben. Want die klant is weer blij en vertelt weer enthousiast tegen familie en vrienden. Uiteindelijk zal misschien iedere consument dat ātrucjeā wel weer door hebben, maar dan is er wel weer een andere manier waarop we dat zullen oplossen.
Toen ik ooit bij op de klantenservice werkte kreeg ik een klacht van een vrouw die een nieuwe kast wou. De reden: haar dochter had een paar jaar geleden stickers op de kast geplakt. Nu enkele jaren later heeft mw de stickers eraf gehaald en is er verf deels losgelaten op de plek waar de stickers zaten. Mevrouw wou een nieuwe kast omdat er niet in de handleiding stond dat je geen stickers op de kast kan plakken⦠(was trouwens een kast van de Zweedse meubelgigant die ook nog een niets kostte).
Ik snap zulke klachten echt niet. Je kan toch niet alles in een handleiding zetten wat je er niet mee kan doen?
Hahaha ānou mevrouw gelieve uw kast niet van 5 hoog naar beneden gooien want de kans is groot dat deze dan beschadigingen oplooptā
Ah, zo. Ja, dan vind ik het inderdaad ook logisch dat je dat niet terug kan betalen, haha.
Had vandaag een vrouw die een half leeggegeten bakje tonijnsalade kwam terug brengen want het was over datum.
Volgens haar had ze dit gisteren gekocht ā¦
Die vrouw was toevallig vorige week bij mij aan de kassa geweest dus vertrouwde het niet.
Vroeg hoe laat ze er was gisteren en dat wist ze niet meer precies en deed heel moeilijk .
Ze had ook geen bonnetje en toen ik over camerabeelden begon pakte ze het bakje terug en vertrok zeā¦
Mag ik ook een hele positieve ervaring delen? Ik had laatst een bidon bij de hardloopshop besteld en het was zo snel en goed geregeld dat ik ze een mail heb gestuurd met het dikste compliment ooit. Kreeg ook een heel leuk en lief bericht terug. Zo kan het dus ook. (nospon, no ad hahah)
Als klantenservicemedewerker krijg je grotendeels alleen de dingen die niet goed gaan te horen, en dan is zoān mailtje echt zo leuk om te krijgen, heel lief dat je dat hebt gedaan !