Reviews en klantenservice drama/LOLZ

Laatst bij de Miss Etam ook. Gelijk gemaild daarover. Was geen probleem, mits ik na 30 dagen even weer mailde (administratief iets geloof ik).

1 like

Nouja kijk misschien heb ik het niet helemaal duidelijk uitgelegd. Ik begrijp ook wel dat het balen is als je iets koopt en de dag erna is het 50 euro goedkoper. Wat we dan inderdaad aanraden is het product nogmaals bestellen en de duurdere variant terug te sturen zodat je dat geld terug krijgt. Wat wij niet kunnen doen is met terugwerkende kracht kortingen toepassen op bestellingen en ik begrijp wel dat mensen dat niet leuk vinden etc. Maar wat ik niet begrijp is wanneer ik uitleg dat dit ons beleid is en ik nu niks voor ze kan betekenen dat mensen nog steeds pretenderen meteen geld te krijgen waar ze geen recht op hebben. Dit is gewoon iets wat sommige bedrijven wel aan bieden en nouja wij helaas niet, maar doe dan niet alsof je daar sowieso recht op heb :woman_shrugging:

9 likes

Maar slim is het niet van het bedrijf waar je voor werkt. Want het kost zowel hey bedrijf als de consument veel extra moeite, plus het bedrijf moet ook nog eens extra verzendkosten betalen voor het retour en de verzending van het nieuwe pakketje.

Dus het is zowel sneller, goedkoper en vriendelijker naar de consument om het verschil gewoon terug te betalen.

Snap dat jij e persoonlijk niet zo 1 2 3 iets aan kunt doen, maar ik snap de frustratie van de klant wel heel goed.

2 likes

Waarschijnlijk omdat het dan idd te veel moeite is om het terug te sturen en opnieuw te bestellen (ben ik ook te lui voor), maar het bepaalt wel of een klant positief terug kijkt op de bestelling. Ik heb ook een keer zoā€™n wisseltruc uit kunnen halen bij de zara voor een verschil van 50 euro, maar heb het toen niet gedaan. Voelt nog steeds een beetje zuur. Terwijl de h&m daar nooit moeilijk over doet / deed en daar kijk ik fan toch positiever op terug. Ondanks dat ik altijd zo lang moest wachten op mā€™n pakketjes hahaha

Ja, maar niet iedere klant is nog zo brutaal om het te vragen en helaas is het nog zo dat brutale mensen de halve wereld hebben. Ik zou het uit fatsoen ook vaak niet durven doen, maar ik geef op mā€™n werk wel elke keer weer toe als iemand om korting komt bedelen. Dan is die gene weer helemaal blij en enthousiast over ons, puur omdat ik x bedrag aan korting heb gegeven. Dus zien wij dat x bedrag weer extra in marketing gestopt te hebben. Want die klant is weer blij en vertelt weer enthousiast tegen familie en vrienden. Uiteindelijk zal misschien iedere consument dat ā€˜trucjeā€™ wel weer door hebben, maar dan is er wel weer een andere manier waarop we dat zullen oplossen.

1 like

Toen ik ooit bij op de klantenservice werkte kreeg ik een klacht van een vrouw die een nieuwe kast wou. De reden: haar dochter had een paar jaar geleden stickers op de kast geplakt. Nu enkele jaren later heeft mw de stickers eraf gehaald en is er verf deels losgelaten op de plek waar de stickers zaten. Mevrouw wou een nieuwe kast omdat er niet in de handleiding stond dat je geen stickers op de kast kan plakkenā€¦ (was trouwens een kast van de Zweedse meubelgigant die ook nog een niets kostte).
Ik snap zulke klachten echt niet. Je kan toch niet alles in een handleiding zetten wat je er niet mee kan doen?

14 likes

Hahaha ā€˜nou mevrouw gelieve uw kast niet van 5 hoog naar beneden gooien want de kans is groot dat deze dan beschadigingen oplooptā€™

11 likes

Ah, zo. Ja, dan vind ik het inderdaad ook logisch dat je dat niet terug kan betalen, haha.

Had vandaag een vrouw die een half leeggegeten bakje tonijnsalade kwam terug brengen want het was over datum.
Volgens haar had ze dit gisteren gekocht ā€¦

Die vrouw was toevallig vorige week bij mij aan de kassa geweest dus vertrouwde het niet.
Vroeg hoe laat ze er was gisteren en dat wist ze niet meer precies en deed heel moeilijk .
Ze had ook geen bonnetje en toen ik over camerabeelden begon pakte ze het bakje terug en vertrok zeā€¦

12 likes

Mag ik ook een hele positieve ervaring delen? Ik had laatst een bidon bij de hardloopshop besteld en het was zo snel en goed geregeld dat ik ze een mail heb gestuurd met het dikste compliment ooit. Kreeg ook een heel leuk en lief bericht terug. Zo kan het dus ook. (nospon, no ad hahah)

14 likes

Als klantenservicemedewerker krijg je grotendeels alleen de dingen die niet goed gaan te horen, en dan is zoā€™n mailtje echt zo leuk om te krijgen, heel lief dat je dat hebt gedaan :two_hearts:!

3 likes

Ik kan hier heel lang over praten.

@kika Inderdaad! Ik bewaar de positieve mailtjes soms even om terug te lezen na al het gezeur van sommigen. Soms vraag ik ook of ze een review willen achterlaten, maar dat is dan vaak teveel moeite want dan hoor ik niets meer.

Helaas krijgen we als webshop meestal alleen de (2%) klanten die niet zo tevreden zijn te horen via reviews. Bijvoorbeeld Zalando en H&M scoren ook super laag terwijl dit de grootste webshops zijn.
Hoe meer bestellingen, hoe meer negatieve reviews. En bepaalde bedrijven slaan daar hun slag uit omdat je wanneer je als bedrijf een betaald account neemt, meer functies krijgt om pro actief positieve reviews te verzamelen. Ik vind dit echt belachelijk.
Of wanneer je een klacht super netjes oplost, ze de review niet even aanpassen ofzo.
Ik krijg op social media van bezoekers die daardoor niet durven te bestellen, of klanten die snel hun bestelling annuleren omdat ze het toch niet vertrouwen (:thinking:?) , terwijl wij toch al 6 jaar vele klanten blij maken, zo zonde.

@OhJaJoh fijn om van een ander te horen! Dit ook altijd, of dat ze een retourpakketje terugsturen zonder bewijsje. Wij het niet ontvangen, en dan dreigen met aangifte omdat ze hun geld niet terugkrijgen. Ook al heb ik het pakketje dan niet ontvangen, een bewijsje van verzending vind ik al voldoende (dan is het dus de schuld van postNL en eigenlijk nog steeds op risico van afzender) dus het is niet dat de service zo slecht is.

Vandaag ook weer een random chatbericht in de helpdesk en review zonder verdere info of emailadres: Ik ga jullie een koude douche geven bij radar, oplichters!
Dan denk ik :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes: Maar omdat het je eigen bedrijfje is vind ik dat wel vervelend, ik zou het liever gewoon netjes oplossen maar ze geven soms de kans ook niet.

3 likes

Precies!! Het is niet zo dat ik mensen niet wil helpen maar zonder bewijs in dit geval kan ik gewoon niks. Of procedures die lang duren, als ik kon had ik je geld allang teruggestort maar dat kan ik niet. Als ik zeg dat ik je een bepaalde korting niet kan geven is dat niet omdat ik je wil pesten maar omdat ik dat niet kan doen. Sommige mensen doen net alsof mijn baan bestaat uit klanten irriteren maar ik vind het ook niet leuk om nee tegen je te zeggen

Geen review, maar wel klantservice; ik had opeens een hoogoplopende discussie met een klant die bij hoog en laag beweerde dat hij geboren was op de 7ste dag van de 20ste maand. Eerst zei ik nog, oh, u bedoelt, 20 juli? Nee, de 7de van de 20ste maand!! Dit ging even heen en weer, maar ik vond het nog iets te ver gaan om aan te geven dat een jaar maar twaalf maanden heeft. Uiteindelijk heeft meneer gebruld dat hij op 7-20-19 is geboren.

I just canā€™t.

50 likes

Misschien ging dit om een demente man? Of was hij daar te jong voor?

Daar was hij te jong voor, ook voor eventuele jongdementie. Met oudere mensen kan ik heel goed om, als ik zo vrijuit over mijzelf mag spreken en dan zou ik het ook niet posten.

2 likes

Oh ok, dan heb ik niks gezegd! Ik dacht dat je er misschien niet aan gedacht had omdat dementen (helaas) niet altijd meteen dement overkomen.

Wat een enorm irritante en domme man had je dan aan de lijn :sob: ik dacht dat iedereen wel wist dat een jaar 12 maanden telt? Kan bijna niet geloven dat dit soort mensen bestaan.

ben je er uiteindelijk wel achter gekomen?

Ik werk face to face met mensen zelfs :ā€™)

Personen met dementie ontmoet ik ook regelmatig en dan heb ik wel mijn lieve truucjes om toch te weten te komen wie ze zijn en hoe ik ze kan helpen, ik denk dat ik ook goed overweg kan met mensen die mentaal minder goed mee zijn. Deze man was echt een frisse heldere 30er.

@Pierlala Ja, na heel wat geschreeuw, zei hij ā€œOh, ik bedoel eigenlijk - totaal andere datum -ā€

17 likes

Vandaag een klacht behandeld voor een klant die teveel stuks drukwerk had ontvangen, daar was ze oprecht van over de zeik. Hoe dan?!