Ik kan hier heel lang over praten.
@kika Inderdaad! Ik bewaar de positieve mailtjes soms even om terug te lezen na al het gezeur van sommigen. Soms vraag ik ook of ze een review willen achterlaten, maar dat is dan vaak teveel moeite want dan hoor ik niets meer.
Helaas krijgen we als webshop meestal alleen de (2%) klanten die niet zo tevreden zijn te horen via reviews. Bijvoorbeeld Zalando en H&M scoren ook super laag terwijl dit de grootste webshops zijn.
Hoe meer bestellingen, hoe meer negatieve reviews. En bepaalde bedrijven slaan daar hun slag uit omdat je wanneer je als bedrijf een betaald account neemt, meer functies krijgt om pro actief positieve reviews te verzamelen. Ik vind dit echt belachelijk.
Of wanneer je een klacht super netjes oplost, ze de review niet even aanpassen ofzo.
Ik krijg op social media van bezoekers die daardoor niet durven te bestellen, of klanten die snel hun bestelling annuleren omdat ze het toch niet vertrouwen (?) , terwijl wij toch al 6 jaar vele klanten blij maken, zo zonde.
@OhJaJoh fijn om van een ander te horen! Dit ook altijd, of dat ze een retourpakketje terugsturen zonder bewijsje. Wij het niet ontvangen, en dan dreigen met aangifte omdat ze hun geld niet terugkrijgen. Ook al heb ik het pakketje dan niet ontvangen, een bewijsje van verzending vind ik al voldoende (dan is het dus de schuld van postNL en eigenlijk nog steeds op risico van afzender) dus het is niet dat de service zo slecht is.
Vandaag ook weer een random chatbericht in de helpdesk en review zonder verdere info of emailadres: Ik ga jullie een koude douche geven bij radar, oplichters!
Dan denk ik Maar omdat het je eigen bedrijfje is vind ik dat wel vervelend, ik zou het liever gewoon netjes oplossen maar ze geven soms de kans ook niet.