Het is eigenlijk belachelijk dat mensen die werken voor bepaalde bedrijven verplicht worden om asociaal gedrag juist te belonen. Puur alleen omdat enkele slechte recensies er al voor kunnen zorgen dat je als bedrijf het gaat voelen in je omzet. Een beetje zoals de typisch Amerikaanse Iâll sue you-mentaliteit maar dan met Nederlandse gierigheid.
Ik heb het in de retail ook meerdere keren meegemaakt dat ik gewoon rechtlijnig wilde blijven en een klant niet tegemoet wilde komen (zoals ik was geĂŻnstrueerd door mijn baas) en dat mijn baas vervolgens een klant zijn asociale gedrag beloonde.
Korting eisen waar je geen recht op hebt. En dan heb ik het niet over een situatie waarin iemand iets had gekocht en die zelfde artikelen enkele dagen later waren afgeprijsd.
Spullen terugnemen die duidelijk gebruikt waren en nog vies ook terwijl dat eigenlijk niet hoefden volgens de regels en dan ook nog wordt uitgescholden voor kanker dit en zus. Dat je uiteindelijk zelf een boze baas op je dak krijgt omdat je die producten niet terugnam, terwijl je twee dagen daarvoor kreeg te horen dat je gewoon âNEEâ mocht verkopen. Alleen omdat twee tokkies dan gingen zeggen dat ze alles kapot zouden maken etc. Voor mij een reden om geen klantenservicefuncties of banen als verkoopmedewerker meer aan te nemen.