Reviews en klantenservice drama/LOLZ

Haha misschien proberen ze het zo gewoon weg te krijgen, wel heel flauw van ze!

1 like

Het is eigenlijk belachelijk dat mensen die werken voor bepaalde bedrijven verplicht worden om asociaal gedrag juist te belonen. Puur alleen omdat enkele slechte recensies er al voor kunnen zorgen dat je als bedrijf het gaat voelen in je omzet. Een beetje zoals de typisch Amerikaanse I’ll sue you-mentaliteit maar dan met Nederlandse gierigheid.

Ik heb het in de retail ook meerdere keren meegemaakt dat ik gewoon rechtlijnig wilde blijven en een klant niet tegemoet wilde komen (zoals ik was geĂŻnstrueerd door mijn baas) en dat mijn baas vervolgens een klant zijn asociale gedrag beloonde.

Korting eisen waar je geen recht op hebt. En dan heb ik het niet over een situatie waarin iemand iets had gekocht en die zelfde artikelen enkele dagen later waren afgeprijsd.

Spullen terugnemen die duidelijk gebruikt waren en nog vies ook terwijl dat eigenlijk niet hoefden volgens de regels en dan ook nog wordt uitgescholden voor kanker dit en zus. Dat je uiteindelijk zelf een boze baas op je dak krijgt omdat je die producten niet terugnam, terwijl je twee dagen daarvoor kreeg te horen dat je gewoon ‘NEE’ mocht verkopen. Alleen omdat twee tokkies dan gingen zeggen dat ze alles kapot zouden maken etc. Voor mij een reden om geen klantenservicefuncties of banen als verkoopmedewerker meer aan te nemen.

2 likes

Oh ja vooral dat korting eisen. Altijd claimen dat het onduidelijk is wat wel en niet mee doet met de actie
 :upside_down_face:

Of een sticker van een ander artikel op het product dat jij wil kopen plakken en doen alsof die er al op zat. En als je dan zegt dat daar geen korting op zit en wijst naar de andere 49599959595 producten uit hetzelfde vak waar geen sticker op zit zeggen durven zeggen: “Dan zal je wel een foutje hebben gemaakt.”

“Nee trut, het leven is geen stickerboek waar je zelf bepaald waar je stickers op plakt.” Maar dat mag je niet zeggen. :upside_down_face: “Mevrouw, voor deze ene keer strijk ik met mijn hand over mijn hart. U krijgt het artikel mee voor een gereduceerd tarief.”

“Dus ik krijg geen korting op deze truien?”. “Nee, mevrouw de korting geldt alleen op artikelen van de ondergoedafdeling”. “Ooh, dan hadden ze dat wel beter mogen aangeven.” wijst naar gigantisch groot ding waarop de actie staat .

6 likes

Hoe meer berichten ik erover lees hoe bozer ik ervan wordt. Als mijn medewerker (of ikzelf) wordt uitgescholden mag de klant ophoepelen, dan hoop ik zelfs dat hij nooit meer terugkomt, zulke klanten hoef ik niet.

Je hebt ook sites waar je als bedrijf een review mag geven aan een klant, (zoals a i r b n b geloof ik) dat vind ik geweldig!! Dan gun je elkaar ook wat meer en wordt het weer een eerlijke ruil van geld/middelen en ben je als klant/verkoper meer gelijkwaardig aan elkaar.

“Klant is alleen koning mits hij zich als een keizer gedraagt” en geen mensen verrot schelt of regels aan zijn laars lapt.

18 likes

Ik vind dat ook zo moeilijk! Hoe ver ga je om een slechte review te voorkomen? Wij hebben gemiddeld een 9,7. Nou kom maar op met die 4 hoor, dat kunnen we best wel hebben, vind ik. Baas denkt daar natuurlijk anders over. Blijf strooien met cadeautjes!

Wow ik zou dit dus niet trekken, ik zou helemaal para worden. Ik had dat al bij de La Place, toen ik daar jaren geleden werkte had je allerlei coupons (of nu nog steeds misschien?), die kon je inleveren voor korting. Naja zoveel mensen kwamen met ‘ja ik heb geen coupons, maar doe mij maar twee grote koffie, ja wel voor de couponprijs he!’ Naja vaak genoeg lieten we het gewoon gaan want geen gezin in gezeik en discussies want als je een keer zei dat ze de korting alleen kregen i.c.m. de coupons kreeg je toch een stortvloed aan tirades naar je hoofd :roll_eyes:.
We hadden ook eens werkoverleg gehad en toen zei ze teamleider van ‘ja het management wil vanaf nu echt dat jullie je strenger aan dat inleveren van die coupons houden, dus geen uitzonderingen meer’. Dus ik kreeg diezelfde dag nog ruzie met een vent aan de kassa, schreeuwt Ă©Ă©n van die leidinggevenden vanuit de saladebar: ‘DOE MAAR GEWOON MET KORTING’
Ja gvd, zet me niet zo voor lul. Argh dat is nog het ergste, als je leidinggevende dan zo iemand gelijk geeft en jou daar dan mee te kakken zet :mad:

16 likes

Dit is zo herkenbaar. Heel andere plek gewerkt, maar net zo min back up van leidinggevende. Bij ons was het op een gegeven moment zo erg dat we bij iedere tegenstribbel al de leidinggevende riepen. Toen hebben ze goed gesproken en stonden ze voortaan wel achter ons.

Oh ik herken deze verhalen zo erg! Ik werkte bij een groothandel die ook witgoed en televisies enzo verkocht. En de regel was: Als de zegel van het product is verbroken dan mag het niet meer retour voor de volle prijs.
En standaard werd dan gevraagd om de leidinggevende en die keurde het meteen goed. Dat bijbaantje is nu 6 jaar geleden en zit me nog steeds dwars haha.

2 likes

Knipsel
Langere rij dan de Chinese muur :joy:
(over Primark Eindhoven)

21 likes

27 likes

“Loop de hele dag rond met een kriebel” TMI GAAT FOUT!1!!

22 likes

Ze had gewoon moeten gaan voor een frisse lentebries door de voorbips. :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Ik kan er ook maar niet aan wennen :dizzy_face:. Vind het zo onnatuurlijk en ook helemaal niet logisch? Want poepen is dus neuken. Maar je poep zijn je billen?! Dus huh?

7 likes

11 likes

Haha ja en hoe zeg je het dan als je echt moet poepen? :thinking:

1 like

kakken


Er staan weer een paar pareltjes van reacties onder de nieuwste FB post van Andrelon
Staat onder deze post

30 likes

Ik mis hier denk ik de context een beetje?
Of miss ligt het aan mij dat ik het niet snap :see_no_evil:

1 like

Veranderd :+1:

1 like