Volgens mij heeft niemand met een racefiets een slot, is denk ik erg ongebruikelijk. Meestal zie je dat mensen met een racefiets hem ergens in het zicht neerzetten.
Dan koop je toch een los slot? Voor een tientje heb je er een bij de Hema.
@Shadina Ik ben stiekem jaloers op eigenaren van bedrijven die zo lekker tegen klanten tekeer kunnen gaan. Sommige mensen komen soms met zulke rare voorstellen/klachten/vragen hahaha
Er zijn genoeg plekken waar je je fiets in het zicht van het terras kan zetten. Ik zou geen slot meenemen om bij dit zure wijf op het terras te kunnen zitten.
Helaas weet je dat vaak pas wanneer je er al bent Iig ik denk dat ze onderweg gewoon een plekkie zochten
Ik ga stuk om āen geen theeā in die review
Ik had afgelopen week ook een klant die wat kwam ophalen in de winkel en zijn racefiets IN de winkel zette omdat ie bang was dat ie gestolen zou worden. Ik snapte hem, maar ergens dacht ik ook: vraag je dat niet eerst even?
Oh dat vind ik eerlijk gezegd ook wel wat anders dan een fiets op een terras, best raar om dat te doen zonder even te vragen
Volgens mij gebruiken ze geen slot vanwege het gewicht daarvan.
Precies al die wielrenners denken altijd dat ze Joop Zoetemelk moeten zijn. Dus denk maar niet dat ze een slot meenemen.
Ik zou er een verdienmodel van maken als ik haar was. Voor een euro mag je een slot lenen.
Omdat er iemand gevraagd heeft of het oke is dat de fiets in het zicht gezet wordt? Echt hoor, wat een asovolk, hoe durven ze
Je hebt hele kleine sloten die prima in een achterzakje kunnen. En die wegen minder dan de bierbuik van de gemiddelde MAMIL (middle aged man in lycra)
Volgens mij sloeg dit meer op de reactie van de fiets in de winkel. Als je het vraagt is het alleen maar fijn! Ik had ook wel vaak bezwete fietsers in het restaurant die het raar vonden dat ze niet op een stoffen stoel mochten gaan zitten, of inderdaad andere terrastafels gebruikten om hun fiets tegenaan te zetten.
Omdat ze denken dat ze het centrum van het universum zijn. Fietsen zonder bel en slot, want niet goed voor de aerodynamica. Racen als een gek door stad en op landweggetjes en boos worden als jij gewoon rustig fietst en niet meteen aan de kant sjeest. Maar dan wel verwachten dat iedereen jou faciliteert? Welk terras heeft zin in fietsen tussen de tafels? En ja, je mag het vragen. Maar een āneeā als antwoord krijgen is volkomen begrijpelijk.
Haha die klantenservice is inderdaad vreselijk en zweverig altijd
Maar even, als iets een vraag is moet het antwoord ook nee kunnen zijn. Dus mag mijn fiets hier op het terras/ in de winkel want in het zicht, dan moet je ook nee kunnen zeggen. Het is je eigen verantwoodelijkheid, niet die van de cafƩ- of winkeleigenaar of personeel.
En wat @Ludo zegt, al die wielrenners die denken dat ze Zoetemelk zijn, nee je bent langzaam en er zit geen wielercarriere in, dus doe normaal en fix een bel en slotš¤·āāļø
Mijn bedrijfsleider die met een klant bezig was vroeg later ook āZetten ze nu ook al fietsen binnen? Het moet toch niet gekker wordenā¦ā en een vrouw die stond te wachten tot zij geholpen werd maakte ook al een opmerking tegen hem van āZoiets vraag je eerstā en toen kreeg ze vervolgens de stinky eye van hem.
Ik erger me ook altijd helemaal rot aan wielrenners, ze denken dat de hele weg van hun is en alles en iedereen moet daarvoor wijken. Verschrikkelijk.
ja tuurlijk mag het antwoord nee zijn, maar dan hoef je toch niet gelijk zo zuur te reageren? Ik ga regelmatig ergens koffiedrinken (met racefiets) en heb echt nog nooit gehad dat het probleem was om de fiets ergens in het zicht te zetten. Sterker nog, mensen zijn meestal juist heel vriendelijk en geinteresseerd.
Wel eens met de fietsbel trouwens Beetje jammer alleen dat bejaarden op ebikes die 9/10 keer niet horen.
Bij ons vragen klanten met racefiets altijd of ze hem even binnen mogen zetten. Vaak als ze met de fiets komen zijn ze toch heel snel weer weg, komen ze voor een grotere aankoop dan zijn ze eigenlijk nooit met de racefiets.
Het zou ook heeeel fijn zijn als mensen met kinderen ook eens zouden vragen of ze hun hele gezin mee mogen nemen. 9 van de 10 keer zou ik aanraden om op een ander moment zonder kinderen terug te komen omdat ze dan de aandacht puur op zichzelf en hun aankoop kunnen richten i.p.v. de hele tijd moeten opletten.