Hiep hiep hoera! Gefeliciteerd!!! Jouw examinator klinkt ook echt zooo fijn, wat een lieverd met ‘gooi het op de achterbank’, die ga ik echt onthouden haha. Echt knap gedaan van je!!!
Ik was ook van plan om even een bericht in deze thread te zetten want ik ben gister óók geslaagd! Lief (en toevallig) dat je het vraagt @winniethebish ![]()
Examen storytime
Had heel eigenwijs nog steeds geen faalangstexamen gedaan ondanks dat het poging 3 was. Ik merkte gelukkig bij mijn laatste paar rijlessen dat het kwartje opeens viel.
Na mijn twee mislukte pogingen heb ik goed besproken met mijn rijinstructrice wat ik verkeerd heb gedaan. Dat waren: niet goed kijken bij baantje wisselen, onvoldoende kruisende straten inkijken, en niet assertief genoeg mbt doorstroming (ik was bijvoorbeeld gestopt voor een fietser die geen voorrang had).
Daarop heb ik bij mijn rijlessen extra geoefend en ik merkte bij de laatste lessen dat het opeens veel meer automatisch ging. Conclusie: voor mij waren ongeveer 60 lesuren nodig om op dit punt te komen.
Toen ik bij CBR aankwam heb ik de examinator eerlijk verteld dat ik onwijs zenuwachtig was. Ook zei ik dat ik niet met hem ging kletsen omdat dat mij afleidt, maar dat ik het wel fijn vond als hij een gesprek had met mijn instructrice. En dat ik hardop ging nadenken omdat dat helpt mijn hoofd erbij te houden.
Tijdens het examen had hij helemaal geen commentaar op mij, maar gewoon een gezellig gesprek met mijn instructrice over hun kinderen. De vorige twee examinatoren gaven mij behulpzame tips, maar daar werd ik juist super nerveus van. Deze meneer gaf me alleen aanwijzingen over de route, maar geen feedback. Af en toe vroeg ik hem om dingen te clarificeren.
Halverwege mijn examen moest ik in een straatje vooruit inparkeren (zo gematst, dit + hellingproef waren mijn enige bijzondere verichtingen). Toen zei hij: zet de motor even uit, en zet hem op de handrem. Appelflauwte, je doet het hartstikke goed. Ik merk dat je wat onzeker wordt en wat meer bevestiging zoekt. Dit is helemaal niet nodig. Ga gewoon rustig zo door, en dan komt het echt helemaal goed.
Nou, ik kon die man wel knuffelen. Rest van de rit keurig afgemaakt en toen ik bij het CBR de gehoopte hand kreeg moest ik direct heel hard huilen (van opluchting).
Straks ga ik naar het gemeentehuis om het roze pasje te bestellen. En het allerfijste is dat dit nu nóóit meer hoeft!