Rijlessen

HAha dat over je proefles had ik ook. Heb toen een klacht ingediend hoe slecht het was, hij had drie telefoons mee waar hij constant op zat en ik daar met mijn zweetkop mijn allereerste keer in de auto doen. En meteen schakelen, wtf? En ipv de 50 min was ik na 42 min al thuis.
Vette klacht ingediend en terecht gevonden dus heb mijn Geld teruggekregen en daar niet verder gelest :joy:
Fijn dat jij wel een goede ervaring had, voor mij was dat echt het gevoel van voor t blok gezet worden

Over die TTT, gaat goedkomen! Hoef je ook niet te “halen” ofzo he, meer een stand van zaken moment en eventueel bijzondere verrichtingen halen!

1 like

De vrouw van de rijschool zei vooraf “ohh, je begint altijd rustig”. Toen ik haar na afloop belde vroeg ze ook hoe het ging en was ze echt verbaasd over wat ik had gedaan. Misschien was hij ook wel een beetje me aan het testen hoor, ging van alleen de koppeling naar steeds een beetje meer en hij zei ook steeds dat ik alles snel oppakte. Maar als ik dat vooraf wist had ik echt nachten niet geslapen :wink: Hij had gelukkig wel echt alle aandacht en kwam wel goed over, benieuwd hoe de echte les gaat, zit meteen op de ring denk ik haha.

1 like

Heb je op basis van die proefles ook een advies gekregen over lessenpakket? Had ik wel namelijk, daarom gingen we ookal oefenen met schakelen om te kijken hoe ik nieuwe dingen oppikte en zelf initiatief nemen en zo.

Ik baal wel echt dat ik niet de meneer van mijn proefles kreeg als instructeur, die was zoveel leuker :sweat_smile:

1 like

Ja klopt, adviseerde me 30u :slight_smile:

Wow dat is best weinig!

volgens mij is het gemiddelde 35-38 uur!

ik had 47 uur -> :money_mouth_face:

Ja dan zit het toch onder het gemiddelde?

Bij mij was het gemiddelde 43 uur en ik had precies 43 uur les gehad. Terwijl degene met wie ik proefles had zei dat ik een gemiddelde leerling was en me een pakket van 50 uur aanraadde. Ben blij dat ik dat niet gedaan heb, afzetters waren het.

Zullen zien waar ik uiteindelijk op uitkom, zal vast stuk hoger worden :'D

1 like

Ben ik ook benieuwd naar haha, ik kreeg 40 als advies en heb ik dus ook gedaan. Maar geen idee of het er een beetje goed uit ziet

Ja pfff wat een bedragen voor alles. Vind die gezondheidsverklaring ook echt geldklopperij.

Ja dat sloeg echt nergens op, van rijlessen leeer je tenminste wat maar dat voelde echt als weggegooid geld.

Ja ik! Net weer gelest en het rijden gaat vlot, maar moet echt snel dat theorie-examen halen, dus graag!

Net weer rijles gehad, ben wel echt blij dat er al iets van verbetering zit in het steken, dat kon ik écht niet de eerste (en tweede) keer toen we gingen oefenen. Ik heb alleen vaak nog moeite bij kruispunten om genoeg af te remmen om de situatie te overzien maar niet zodanig dat ik te langzaam ga en naar zijn 1 moet schakelen

Voor het eerst rondjes gereden in de auto van mijn vriend maar vind het zó spannend en eng en de bediening van zijn auto voelt echt heeeel anders dan de auto die ik natuurlijk gewend ben pffff kreeg t steeds benauwd als er een auto in de buurt kwam :’)

Ik wil ein-de-lijk gaan beginnen aan rijlessen, heb het zo lang uitgesteld. Ik wilde gewoon echt niet haha. Maar ben bezig met theorie, heeft iemand nog een goede samenvatting of weet ik veel iets om het gemakkelijker te maken?

1 like

Mijn instructeur heeft 2 weken vakantie dus ik had nu les van iemand anders (en volg ende week ook nog 2x) en hij is zĂłveel leuker echt zo stom dat ik niet altijd les van hem heb :no_mouth: We gingen voor het eerst op de snelweg, echt zo chill is dat!

Het enige wat ik jammer vond is dat ik het altijd fijn vind als degene na mij ook fouten maakt want dat voelt altijd van ‘ik ben niet de enige die veel fouten maakt en alles moet leren’ etc. maar ze was pas op les 8 en reed echt bijna foutloos, zo jaloers :sweat_smile: Maarja beter voor haar :stuck_out_tongue:

1 like

Door dit topic durf ik nu ook weer te gaan rijden na zo’n 7/8 jaar. Heb rijbewijs gehaald halfjaar gereden en daarna nooit meer achter het stuur gezeten. Morgen eerste opfris les benieuwd of ik nog kan schakelen

4 likes

Ik hoor echt heel vaak van mensen dat dat zo in je systeem zit dat als je het na een tijdje weer oppikt je merkt dat je het helemaal niet zo verleerd bent als je zelf misschien denkt en dat het eigenlijk wel vanzelf gaat!

1 like

Gefeliciteerd met je theorie!
En zo herkenbaar dat tweede, ik straks ook 3 weken geen rijles, ben zo bang nu al pff

Yes inderdaad het viel echt helemaal mee. Schakelen was beetje wennen maar zat blijkbaar toch nog ergens in mijn systeem opgeslagen. Alleen het goed (vooruit) kijken en afstand inschatten met invoegen etc moet ik wel weer even oefenen. Parkeren nog niet gedaan. Dus weet nog niet hoe dat gaat. Maar wel direct op de snel weg gegaan en zelfs stukje file gereden😅.