Rijlessen

Ik heb voor voetgangers geleerd:
Zie je hem van de zij, gas erbij.
Zie je hem op zijn rug, gas terug.

Herhaal ik nog steeds als ik in de auto zit, of als ik zelf voetganger ben. :joy:

2 likes

Haha ik voel me echt in herhaling vallen omdat ik het hier al zóvaak gezegd heb maar ik had ook echt moeite met lessen. Misschien deed ik het niet eens zo slecht, maar ik ben zo perfectionistisch… voor mij moest het ook allemaal steeds goed gaan en in 1 x foutloos. En vooral richting het examen werd ik zo faalangstig dat 1 foutje me al helemaal kwaad maakte en ik ging janken van hopeloosheid, alsof ik NIKS kon.

Nu rij ik pas 2 maanden alleen maar het gaat gewoon prima en nu kijk ik echt terug van Waarom voelde ik me nou zo… ik kan het toch gewoon? Maar ja in zo’n lesauto zit iemand de hele tijd op je te letten of je het goed doet, dus daar ga je vaak ook fouten van maken hoor. Nu rij ik ook weleens wat schokkend of rem ineens wat te hard, maar niemand die wat zegt;) dan zit je veel relaxter in je auto.

1 like

Haha ja deze gebruik ik ook, maar dan;

Buik/rug, gas terug
Zij, gas bij

1 like

Hahaha, ja inmiddels heb ik hem bij mezelf ook zo verkort ja.

1 like

yes gehaald! in 1 keer jippieee
ging echt niet zo vlot, was niet eens mijn beste rit ooit, de omstandigheden waren ook zó slecht, een dikke vette regenbui waardoor we serieus eventjes hebben gestopt hahaha maar i did it! ik reed gewoon goed veilig en foutjes veilig opgelost :slight_smile:

16 likes

JAAA zo goed! gefeliciteerd! ook in amsterdam toch?!

1 like

Gefeliciteerd!!!

1 like

Whooooo!! Gefeliciteerd! Nu gaat het echte rijden beginnen:)

Hoe ging de snelweg trouwens? Stond het vast?

1 like

dankje!! wat een verademing dit zeg. qua tijd en kosten!

ja overal stond het wel vast hier… maar kwam ook echt door de harde regenbui denk ik ofzo haha, ik moest daardoor natuurlijk wel rustiger rijden dus dat was het enige voordeel wel. maar zoals ik zei, het was echt niet mijn beste rit? zo stom haha, had echt af en toe dingen waarvan ik dacht ‘oke gezakt’ hahaha, zoals dat de auto uitviel net voor het invoegen. wtf? of ja, op de weg die omhoog gaat als je de snelweg op gaat zegmaar als je snap wat ik bedoel. dus nog niet op de snelweg zelf maar wel op die verhoogde weg. echt bizar nog noooit is dat mij gebeurd, maar ik herpakte mezelf en trok heel asociaal hard op en achteraf zei hij dat ik het dus heel goed had opgelost door het veilig te houden = vaart herpakken/maken en huppakee gaan met de banaan :stuck_out_tongue: maar ik dacht op dat moment echt OMG hoe dan. en eigenlijk heb ik vanaf dat moment ook echt gereden van ‘oke laat maar ik rijd maar gewoon want ik heb het toch niet gehaald nu’

4 likes

Goed gedaan zo te horen! Ja indd zo moet je gewoon denken van Ik rij wel en zie wel wat hij te zeggen heeft haha. Dan kan ‘t alleen maar meevallen.

Heb je al een auto om in te oefenen? Mij heeft dat echt geholpen, ben gelijk gaan rijden in onze auto vanaf dat ik rijbewijs binnen had, nu gaat ‘t prima.

Wat een stomme opmerking zeg! Ik heb inmiddels al jaren mijn rijbewijs, maar kan nog steeds af en toe wel lomp schakelen. Gebeurt me meestal als ik vermoeid ben of echt met andere dingen bezig ben. Tijdens rijles had ik trouwens wel altijd dezelfde schoenen aan, met een dunne zool. Dat vind ik ook nog steeds het lekkerste rijden. Hakken of wandelschoenen met dikke zool rijdt echt een stuk minder fijn.

Wat betreft die stress, ja dat is lastig. Denk dat het het grootste deel gewenning is? En misschien proberen los te laten dat alles perfect moet. Zolang het maar veilig is.

1 like

Ja ik draag altijd vans in de auto. Ook al ga ik een dagje weg dan doe ik gewoon andere schoenen aan als ik daar aankom en weer wegga :grin:

Tijdens mn eerste rijles wilde ik mn toffe adidas aan met dikke schuimzool, nou ik had echt geen grip of gevoel met die pedalen. De tweede rijles deed ik vans aan omdat mn vriend daar ook altijd mee rijdt en dat voelde al veel beter. Sindsdien altijd vans.

1 like

Nieuw examen ingepland en kan pas in juli terecht. :frowning: Ben er zo chagrijnig om.

ik heb vriendinnen met een auto om mij heen die ik veel zie dus ik zal wekelijks kunnen rijden in hun auto’s (weet alleen niet of ik daar gebruik van durf/wil maken) haha
en mijn vriend ook!

1 like

Aah lief, dankje! Ik hoop dat ik het na de volgende les wat leuker ga vinden… Fijn om te horen dat het herkenbaar is. Ik wil echt zo graag lekker motor kunnen rijden met dit week, maar moet wel een wat drempels over qua durven. Al weet ik ook wel dat gewone rijles ook niet meteen een makkie was en dat dat zo hoort haha.

1 like

Echt balen he… ga je nog veel lessen inplannen?

Ik vind het nog steeds lastig om gebruik te maken van de auto van mijn vriend. Het is een hele dure wagen en ik voel me er niet comfi in. Vooral sinds ik wat lakschade heb veroorzaakt door een struik tijdens een spetterende parkeermanoeuvre… :disappointed: Vraag me af hoe anders dit zou zijn in een andere wagen.

Nee denk het niet. Rijden gaat super goed en als die oelewapper met m’n vorige examen niet aan m’n stuur getrokken had omdat we anders moesten omrijden was het inparkeren waarschijnlijk gewoon goed gegaan en had ik nu een rijbewijs :sob:

Word er echt steeds chagrijniger om hahaha

Ben ff aan t teruglezen hoor. Maar mijn instructeur is een keer zonder het vooraf te zeggen op komen dagen met een automaat omdat ik schakelen ‘toch nooit zou leren’. Ik vond t een heerlijke les in die automaat want het rijdt echt heeeel makkelijk hahaha maar ik kan inmiddels gewoon prima schakelen en het is allemaal goed gekomen hoor. Ik heb toen ook gewoon aangegeven dat ik t wilde leren. Maar ik ben wel naar een andere instructeur gegaan :grimacing:

1 like

Yess geslaagd voor theorie! Wel weer typisch dat ik tussen de foute vragen 2 zag die ik op het einde had aangepast haha, maar maakt niets uit. Dat is weer een last van mijn schouders.

Worden/werden jullie ook zo bang als je kijkt naar mensen die voor jou uit die kamer komen en dan zo nee schudden naar mensen omdat ze gezakt zijn, voor mijn gevoel zijn dat er veel meer dan blije mensen.
Enige wat ik jammer vond is dat ik alleen was, had niemand om blij naartoe te lopen :sweat_smile:

4 likes