Rijlessen

zometeen weer rijles, ik ga leren parkeren haha

1 like

vandaag ben ik eindelijk,
na 2,5 jaar,
78 lessen,
4 verschillende lesauto’s,
2 keer theorie moeten halen (1 x verlopen, totaal 5 x op geweest)
2 tussentijdse toeten
4 x praktijk
en teringveel tranen

GESLAAGD

34 likes

Wat fijn! Gefeliciteerd! En ga je ook een autootje kopen?

@Enthusiasm thanks! succes vandaag
@Modena nee, ik woon in de stad en hier is geen parkeermogelijkheid. je moet eerst 2 jaar wachten op een vergunning dus dan zou ik 2 jaar lang betaald moeten parkeren. of ver weg parkeren, maar ik woon niet voor niks IN de stad :joy:

1 like

Haha logisch! Zit een beetje in dezelfde situatie, als ik hem straks haal (hopelijk ooit) ben ik ook niet van plan om direct een auto te kopen. Heb je wel vrienden/familie in wiens auto je mag rijden?

ja kreeg al veel aanbod van vriendinnen haha, en van papa mag het vast ook

2 likes

@safkina gefeliciteerd!!!

Ik heb net weer rijles gehad, en kon wel weer janken. Op een gegeven moment was ik vergeten terug te schakelen naar 2 ivm drempel (ik les in Amsterdam, sowieso echt klote met schakelen) en toen zei hij “waarom vergeet je nu alles wat ik je al de hele les probeer te leren?!” en dan wil ik echt door de grond zakken… Verder zegt mijn instructeur dat het heel goed gaat alleen ben ik zo streng voor mezelf en wil alles perfect doen terwijl ik nog maar rond de 10 lessen heb gehad. Wanener wordt het nou makkelijker?!

1 like

Pff nou vind het niet normaal dat hij je zo aanspreekt hoor. Hij zit er om jou te helpen en daar betaal je hem gewoon voor, niet om afgesnauwd te worden. Plus rijlessen bestaat ook gewoon uit heel vaak dezelfde fouten maken haha.

Wat ik doe als ik klaar ben met mijn rijles en er is iets ‘nieuws’ voorbij gekomen wat ik nog niet eerder heb gehoord of wat ik fout heb gedaan, dan schrijf ik dat op. Dus heb nu een boekje met allemaal tips voor mezelf zoals: in de 1 zetten bij een in/uitrit. En ik neem dan voor m’n rijles al die tips door zodat ik er weer een beetje inzit.

2 likes

Hij zij het niet per se afsnauwend maar ik klap dan wel helemaal dicht en voel me mega schuldig en kut. Ik snap dat het voor hem ook wel eens vermoeiend kan zijn als iemand steeds dezelfde fouten maakt maar ik zit daar al onzeker te zijn, dus alles komt harder binnen. :disappointed_relieved:

Bedankt voor de tip, ik ga dit voortaan ook doen!

1 like

Ja snap supergoed wat je bedoelt hoor! Maar wees niet te streng voor jezelf, het is echt niet zo gek om fouten te maken.

1 like

Wtf ik ben nu een formulier aan het invullen om mijn tussentijdse toets aan te vragen en volgens mij moet ik een gezondheidsverklaring betalen van 35 euro? Heeft iemand hier ervaring mee? Wat een onzin zeg

1 like

Je moet inderdaad een gezondheidsverklaring kopen! Zolang je dit niet hebt kan je geen praktijk examen inplannen.
Meeste instructeurs raden je aan om gewoon in te vullen dat alles goed gaat etc.
Ik had bij 2 vragen ingevuld dat iets afgelopen jaar gebeurd was. Toen kwam er een heel onderzoek en moest ik eerst bij de huisarts de verklaring laten ondertekenen dat ik mag rijden en gezond ben. Vervolgens duurde dat weer 6 weken om te verwerken bij het cbr. Kost je een hoop extra tijd en mn instructeur zei dat ik beter niet eerlijk had kunnen zijn =’)

1 like

Thanks! Heb hem net gekocht, op alle vragen nee geantwoord haha. Maar wel naar waarheid hoor :wink: Vind het wel achterlijk dat dit ook nog geld kost maarja het moet toch.

1 like

Nee hoeft pas als je een tussentijdse toets of praktijkexamen aanvraagt volgens mij!

1 like

Misschien is het omdat ik er nu meer op let, maar ik voel me echt steeds vaker gerijbewijs-shamed. Er is op werk bijna dagelijks wel iemand die het vraagt, en dan moet ik weer zeggen dat ik er geen heb. Net ook, moest me ergens identificeren dus ik ging op zoek naar mijn paspoort. “Oh ja de meeste mensen hebben natuurlijk gewoon een rijbewijs”. :roll_eyes:

Ik denk dat ik me vooral geshamed voel, al is het niet zo bedoeld. Maar inderdaad precies dat, die vanzelfsprekendheid! Niet iedereen kan dat zomaar betalen of heeft het al vroeg van zijn of haar familie gekregen.

1 like

Ik heb dit weekend mijn eerste les gehad! Vanavond de tweede. Nu ik klaar ben met studeren en fulltime werk kan het eindelijk, en heb ik ook voor het eerst de behoefte.
Hoe gaat het bij jou?

1 like

Vandaag in 1x geslaagd voor mn theorie examen! Zeven fouten in gevaarherkenning waar je er 12 fout mag (25 vragen totaal) en 0 fouten in kennis/inzicht waar je er 5 fout mag (40 vragen totaal). Zo blij! Bedankt voor alle tips! Ik heb trouwens ook een cursusdag gevolgd wat zwaar was maar onwijs heeft geholpen.

7 likes

Wat leuk, dit topic! Zijn jullie ook allemaal ouder dan de rest in je omgeving? Mijn vriendinnen enz hebben allang hun rijbewijs, en ik ben nu pas bezig met lessen. Ik heb bijna examen, maar maak alsnog veel fouten. Vooral de snelweg vind ik maar niks…

1 like

Ah oké hoe vond je de twee lessen tot nu toe??

Ik nu mijn achtste en het gaat allemaal veel vlotter enzo dus dat is fijn! Vaak nog spanning voordat ik les heb maar na tien minuten rijden gaat dat voorbij. Als ik heeeeel erg ga nadenken over mijn handelingen dan laat ik de auto afslaan haha dus ik heb ervaren datik vooral gewoon relaxt moet zijn. Vind het tot nu toe leuk! Wie weet wordt dat minder als ik al 20 lessen gehad heb ofzo

@Level3 ik indd ouder!

1 like