Rijlessen

Heel veel succes, ik zal voor je duimen!

1 like

Yes ik had hetzelfde. De eerste keer was ik gezakt maar had toen niet zo goed geleerd. De tweede keer wel, maar haalde de oefenexamens ook telkens niet. En toen geslaagd met maar 1 fout.

You can do it! Heel veel succes!

1 like

Ik had dit de eerste keer ook. Ik ben gisteren geslaagd. Ik heb, mede door de lange wachttijd, besloten een cursus te volgen een aansluitend examen te doen. Kreeg bijna dezelfde vragen als tijdens de cursus. Het kost wat meer, maar wilde niet nog eens zo lang wachten.

1 like

Hé wat balen! Volgende keer beter!

Ik had vandaag mijn 2e rijles en gingen de weg op. Schakelen 1,2,3 remmen,koppeling, gasolina man man man :joy:. Uiteraard sloeg de motor paar keer af voor een stoplicht haha

1 like

Ik had wel die garantie alleen hebben ze het examen toen wel verplaatst van 12 augustus naar 29 september. Cursus begon om half 7 en kon wel pas 15:20 examen doen.

1 like

Is er iemand die een anwb theorieboek wil overkopen? Er zitten ook oefenexamens bij maar ben bang dat dit aan mijn vriend zijn persoonlijke account is gekoppeld dus dat die niet meer door iemand anders gemaakt kunnen worden…
ISBN 9789018047436.

Ik heb dit boek ook gehad en die oefenexamens waren bij mij maar max 2 maanden geldig na eerste activatie. Ik denk dat dat bij jouw vriend hetzelfde zal zijn geweest, dus grote kans inderdaad dat die niet meer gebruikt kunnen worden.

Succes! :muscle:

1 like

Dit had ik afgelopen juli ook, toen was het bij CBR ook al drama vanwege de coronadrukte. Wat ik gedaan heb is gewoon elke dag meerdere keren de website van CBR refreshen en zodra je ziet dat er bij jou in de buurt (of acceptabele reisafstand) een plekje is moet je hem ook gelijk boeken anders is ‘ie weg :grimacing: vervolgens heb ik toen zelf voor diezelfde dag een cursus bij 123theorie geloof ik geboekt. Maar je kan elke andere organisatie doen die nog plek heeft op een datum in de week van jouw CBR examendatum, want volgens mij zijn ze allemaal hetzelfde? Ik kan een theorie in 1 dag cursus wel echt aanraden, ja het kost even wat geld maar er wordt zo geramd op precies die vragen die je in je examen krijgt dat het echt wel heel erg helpt. Daardoor heb ik hem wel in 1 keer gehaald

1 like

Echt? Naja wat stom! Thanks voor het melden

Mijn TTT ging prima, de bijzondere verrichtingen behaald! Ik kreeg achteruit in een vak parkeren en recht achteruit rijden. En omdat ik na een grote fout bij een rotonde in paniek schoot, heb ik de examinator laten zien dat fileparkeren vooruit ook prima ging want ik zette zonder vragen effe snel de auto aan de kant :joy: Maar op die fout na, niks bijzonders waar ik niet in de lessen ook al aan werk. Viel me reuze mee!

9 likes

Zijn er hier ook meiden die bezig zijn met motorlessen? Ik heb afgelopen maandag mijn theorie gehaald met behulp van het boek van @Duif en aanstaande woensdag moet ik mijn AVB doen. Vandaag had ik mijn laatste les en dinsdag nog een examentraining, ik kreeg de langzame slalom maar niet onder de knie, maar het is EINDELIJK gelukt. Dus nu heb ik wel goede moed voor het examen!

Mocht er iemand geïnteresseerd zijn, ik verkoop het theorie boek ook weer!

Instructeurs hebben ook verschillende methodes allemaal. Ik kon op de manier van mijn eerste instructeur voor geen meter fileparkeren maar met de methode van de tweede wel. Zou dus even op zoek gaan naar andere methodes die jullie uit kunnen proberen. (of vragen of hij nog meer manieren weet)

Volgens mij heb ik geleerd om vanaf het vak waar je wilt parkeren de strepen te tellen en dan zo te stoppen dat je spiegel precies op de helft tussen de 2e en 3e streep zit. Als je dan achteruit rijdt en meteen instuurt zou je in het vak moeten komen.
Maar ik durf dit nooit meer want ik ben vergeten of je moet beginnen moet tellen vanaf de eerste streep van het vak waar je in wilt of de tweede :clown_face:

1 like

Heb mijn praktijkboek er even bij gepakt haha, hopelijk is het leesbaar. Als iemand nog een andere bijzondere verrichting wilt zien laat het maar weten!

3 likes

Gefeliciteerd met je theorie en veel succes met je AVB! Ik ben afgelopen maandag geslaagd voor mijn AVD dus motorrijbewijs in the pocket

1 like

Staat fileparkeren er ook in?

1 like

Ja!

@Sedana Die heb ik gekregen van mijn rijschool! Hij heet praktijkboek en is van anwb, maar weet niet of je die los mag kopen of dat je hem alleen krijgt als je bij hun lest.

2 likes

Oh dit boek had ik zo fijn gevonden bij rijles. Maar ook omdat er gewoon staat ‘ontkoppel’. Ik ging steeds na afloop snel in notities zetten wanneer ik dat nou moest doen.

1 like

Ik parkeer (nu ik mijn eigen auto heb) nooit meer achteruit in een vak :sweat_smile: Alleen vooruit.

Hahah ik ook niet. Ik doe ook niet aan fileparkeren, dan zet ik hem gewoon verder weg :joy:

1 like