Dit had ik afgelopen juli ook, toen was het bij CBR ook al drama vanwege de coronadrukte. Wat ik gedaan heb is gewoon elke dag meerdere keren de website van CBR refreshen en zodra je ziet dat er bij jou in de buurt (of acceptabele reisafstand) een plekje is moet je hem ook gelijk boeken anders is ‘ie weg
vervolgens heb ik toen zelf voor diezelfde dag een cursus bij 123theorie geloof ik geboekt. Maar je kan elke andere organisatie doen die nog plek heeft op een datum in de week van jouw CBR examendatum, want volgens mij zijn ze allemaal hetzelfde? Ik kan een theorie in 1 dag cursus wel echt aanraden, ja het kost even wat geld maar er wordt zo geramd op precies die vragen die je in je examen krijgt dat het echt wel heel erg helpt. Daardoor heb ik hem wel in 1 keer gehaald
Echt? Naja wat stom! Thanks voor het melden
Mijn TTT ging prima, de bijzondere verrichtingen behaald! Ik kreeg achteruit in een vak parkeren en recht achteruit rijden. En omdat ik na een grote fout bij een rotonde in paniek schoot, heb ik de examinator laten zien dat fileparkeren vooruit ook prima ging want ik zette zonder vragen effe snel de auto aan de kant
Maar op die fout na, niks bijzonders waar ik niet in de lessen ook al aan werk. Viel me reuze mee!
Zijn er hier ook meiden die bezig zijn met motorlessen? Ik heb afgelopen maandag mijn theorie gehaald met behulp van het boek van @Duif en aanstaande woensdag moet ik mijn AVB doen. Vandaag had ik mijn laatste les en dinsdag nog een examentraining, ik kreeg de langzame slalom maar niet onder de knie, maar het is EINDELIJK gelukt. Dus nu heb ik wel goede moed voor het examen!
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn, ik verkoop het theorie boek ook weer!
Instructeurs hebben ook verschillende methodes allemaal. Ik kon op de manier van mijn eerste instructeur voor geen meter fileparkeren maar met de methode van de tweede wel. Zou dus even op zoek gaan naar andere methodes die jullie uit kunnen proberen. (of vragen of hij nog meer manieren weet)
Volgens mij heb ik geleerd om vanaf het vak waar je wilt parkeren de strepen te tellen en dan zo te stoppen dat je spiegel precies op de helft tussen de 2e en 3e streep zit. Als je dan achteruit rijdt en meteen instuurt zou je in het vak moeten komen.
Maar ik durf dit nooit meer want ik ben vergeten of je moet beginnen moet tellen vanaf de eerste streep van het vak waar je in wilt of de tweede 
Heb mijn praktijkboek er even bij gepakt haha, hopelijk is het leesbaar. Als iemand nog een andere bijzondere verrichting wilt zien laat het maar weten!
Gefeliciteerd met je theorie en veel succes met je AVB! Ik ben afgelopen maandag geslaagd voor mijn AVD dus motorrijbewijs in the pocket
Staat fileparkeren er ook in?
Ja!
@Sedana Die heb ik gekregen van mijn rijschool! Hij heet praktijkboek en is van anwb, maar weet niet of je die los mag kopen of dat je hem alleen krijgt als je bij hun lest.
Oh dit boek had ik zo fijn gevonden bij rijles. Maar ook omdat er gewoon staat ‘ontkoppel’. Ik ging steeds na afloop snel in notities zetten wanneer ik dat nou moest doen.
Ik parkeer (nu ik mijn eigen auto heb) nooit meer achteruit in een vak
Alleen vooruit.
Hahah ik ook niet. Ik doe ook niet aan fileparkeren, dan zet ik hem gewoon verder weg 
Ik heb afgelopen week mijn eerste twee lessen gehad en het gaat tot nu to best lekker. Mijn rijinstructeur gaf aan dat als ik zo doorga, ik voor de kerst er klaar voor ben om af te rijden. Dit motiveert mij wel en maakt mij tegelijkertijd ook bang haha.
Maar eerst theorie examen en die heb ik op 19 oktober en ik heb nog niks geleerd! Ik was van plan om een cursus te nemen van theorietoppers omdat ik mijzelf gewoon niet kan aanzetten tot lezen van het boek. Heeft iemand anders wellicht nog tips?
Jaa, weet ik maar toch vind ik vooruit parkeren veel makkelijker…
Is makkelijker gezegd dan gedaan, als je nog weinig ervaring hebt is het inschatten zo moeilijk
Ik heb voor mijn motor hier een online cursus gekocht https://hoekstra.3dtheorie.nl/producten/19/
Dan kun je de theorie leren en oefenexamens maken! De vraagstelling is ook echt zoals bij het examen, dus dat vond ik wel heel fijn.
Mijn eerste instructeur liet me ook gewoon naar obstakels kijken maar voor mij werkt dat juist niet
Ik heb ook wel veel moeite met inschatten hoeveel ruimte ik in beslag neem, vind het ook nog steeds stressvol als ik een fietser in moet halen
Vooruit kan ik wel goed inschatten omdat ik het dan niet aan de hand van spiegels hoef te doen. (al sta ik ook niet altijd precies in het midden van een vak
)
Ik les twee keer per week en elke les is 1 uur. Gaat heel rap zo. Ik heb wel 3 jaar geleden rijles gehad, zo’n 20 lessen en die ben ik afgekapt omdat ik het niet leuk meer vond en ik niet wilde leren voor mijn theorie. Maar nu ga ik ervoor want ik wil mobiel zijn.
Ik heb zo’n 3 weken pakket aangeschaft en het is zo handig. Mijn concentratie kan ik er niet bijhouden als ik een boek moet lezen en aangezien ik al fulltime YouTube kijk in mijn vrije tijd, kan ik ook twee weken dedicated filmpjes kijken over verkeersborden etc
ik heb nog een boek uit 2015 die ik eventueel kan doorbladeren en iets van 20 oefentoetsen die ik nog kan doen dus als ik even doorpakken, dan hoop ik het in een keer te halen!
Slagingspercentage zou ik niet al te veel op letten. Dat ligt aan zoveel factoren. Zij kan gewoon ook dat jaar veel mensen hebben gehad die door zenuwen zakten of gewoon echt slecht zijn haha. Mijn leraar had heel veel van die mensen die al 5 of 8 keer gezakt waren bij andere scholen, en daarna door vrienden naar hem verwezen zijn. Soms zakken ze dan alsnog een keer bij hem, omdat ze gewoon echt niet zulke talentjes waren.
Met deze die je nu hebt gehad zou ik iig niet doorgaan, je moet je op je gemak voelen en als hij niet eens lesgeeft maar alleen de route aangeeft heb je er sowieso niks aan.
Gewoon lessen bij degene bij wie jij je het prettigste voelt! Dat slagingspercentage zegt echt niet zo veel en het is veel fijner om je relaxed te voelen tijdens de lessen, anders gaat het veel stroever. Uiteindelijk blijft het examen een momentopname!