Rijlessen

Ik les twee keer per week en elke les is 1 uur. Gaat heel rap zo. Ik heb wel 3 jaar geleden rijles gehad, zo’n 20 lessen en die ben ik afgekapt omdat ik het niet leuk meer vond en ik niet wilde leren voor mijn theorie. Maar nu ga ik ervoor want ik wil mobiel zijn.

Ik heb zo’n 3 weken pakket aangeschaft en het is zo handig. Mijn concentratie kan ik er niet bijhouden als ik een boek moet lezen en aangezien ik al fulltime YouTube kijk in mijn vrije tijd, kan ik ook twee weken dedicated filmpjes kijken over verkeersborden etc :stuck_out_tongue: ik heb nog een boek uit 2015 die ik eventueel kan doorbladeren en iets van 20 oefentoetsen die ik nog kan doen dus als ik even doorpakken, dan hoop ik het in een keer te halen!

1 like

Slagingspercentage zou ik niet al te veel op letten. Dat ligt aan zoveel factoren. Zij kan gewoon ook dat jaar veel mensen hebben gehad die door zenuwen zakten of gewoon echt slecht zijn haha. Mijn leraar had heel veel van die mensen die al 5 of 8 keer gezakt waren bij andere scholen, en daarna door vrienden naar hem verwezen zijn. Soms zakken ze dan alsnog een keer bij hem, omdat ze gewoon echt niet zulke talentjes waren.

Met deze die je nu hebt gehad zou ik iig niet doorgaan, je moet je op je gemak voelen en als hij niet eens lesgeeft maar alleen de route aangeeft heb je er sowieso niks aan.

1 like

Gewoon lessen bij degene bij wie jij je het prettigste voelt! Dat slagingspercentage zegt echt niet zo veel en het is veel fijner om je relaxed te voelen tijdens de lessen, anders gaat het veel stroever. Uiteindelijk blijft het examen een momentopname!

Haha aww. Sommige mensen wel ja. Maar ken ook mensen die extreme faalangst hadden. Mijn oom is 14 keer gezakt vroeger :laughing: maar rijdt prima alleen bij het examen sloeg hij helemaal dicht. Een vriendin van een collega is 6 keer gezakt, sloeg ook elk examen dicht terwijl ze volgens haar eigen rijinstructeur prima kon rijden.

1 like

Ik heb morgen weer rijles en ik heb dus sinds eind juli niet meer gereden. Ik had hier al verteld dat ik gezakt was voor een praktijk examen en ik ben dus eind juli weer gezakt (zelfde kutgast als examinator ook). Ik wilde daarna even geen rijlessen tot ik weer een nieuwe examendatum had, aangezien mijn spaarrekening voor mijn rijbewijs steeds leger werd. Nu heb ik midden november een nieuwe datum, dus ga ik morgen weer beginnen. Ik hoop echt dat ik nog een beetje kan rijden lol

1 like

Ik heb zelf ook een lange pauze gehad en in het begin ging het zeker niet vlekkeloos, maar het komt allemaal vanzelf wel terug! Het verschil met de eerste minuten van die rijles en het einde was echt heel groot :joy:

Hoop iig voor je dat je niet weer dezelfde examinator hebt. Het is echt heel vervelend dat hoe aardig/kut ze zijn zoveel invloed heeft tijdens het examen.

1 like

Volgens mij kan er wel gevraagd worden om een andere examinator!

1 like

Ja dat week ik, maar met de corona heb je niet van te voren een gesprek enzo, dus je weet niet van te voren wie de examinator is. Mijn instructeur gaat proberen voor de tijd aan te geven dat ik een ander wil, maar als er dan niemand anders beschikbaar is heb ik gewoon pech

1 like

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar een particuliere rijschool waar mijn nichtje goed over te spreken is. Ben benieuwd!

5 likes

Nou ik kan nog prima rijden hoor :blush:

Ik mocht meteen de snelweg weer op, want dat is een van de onderdelen die nogal mis ging bij mijn vorige examen. Dat ging verder ook prima, was gelukkig ook niet heel druk op de weg

1 like

Benader ze per mail :rofl:

1 like

Ik heb zojuist mijn theorie gehaald met maar 3 fouten bij gevarenherkenning! Heel fijn dus nu even doorgassen met de praktijklessen want dat vind ik het aller spannendst.

Maargoed, nu ik mijn theorie heb gehaald, heb ik nog 5 dagen aan cursus van theorietoppers openstaan. Is er iemand die deze eventueel handig vind om door te nemen? Heeft mij zeker geholpen met het begrijpen van heel veel verkeersregels en hij legt het leuk uit. Dan kan ik de gegevens in een dm naar je sturen eventueel.

7 likes

Het heeft mij tot nu toe al 2600 euro gekost, en dan komt er straks nog 600 bovenop voor de lessen die ik nu doe en het examen. Ik vind het echt om te janken, hoop echt dat ik hem dit examen wel haal, anders blijft er weinig geld over op mijn spaarrekening

Ik had geluk dat ik een pakket had waar de eerste 2 examens gratis waren want 60 lessen en 1x examen heeft me al genoeg gekost :grimacing:

Ik heb net zo’n fijn gesprek gehad bij een rijschool! Die man heeft een half uur de tijd genomen om alles uit te leggen en gaat nu iets voor me inplannen.

7 likes

Meelezer hier, maar zou dit wel graag willen!

1 like

Ik heb je een DM gestuurd

Theorie gehaald! Bedankt nog voor het delen😬

7 likes

Yes! Goed om te horen. :blush:

1 like

Ik heb vandaag na 2 jaar rijlessen, eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Kan het nog steeds niet geloven. Ben echt zo blij! Voor iedereen die nog bezig is: geef niet op! :sparkles:

30 likes