Rijlessen

Jaaa gefeliciteerd!!!
Wel bijzonder trouwens dat je die 2e verrichting nooit hebt geoefend, dat had je instructeur wel even mogen doen :sweat_smile: Maar het mooie van je eigen rijbewijs is dat als je niet achteruit wilt inparkeren je het gewoon lekker doet zoals jij wilt. Als ik ergens moet fileparkeren ga ik ook gewoon ergens anders heen waar ik er normaal in kan :joy:

3 likes

Vraagje voor de Belgen: moet je theoriebewijs nog geldig zijn tijdens de periode dat je begint te oefenen met rijden? Ik heb nog tot ongeveer eind dit jaar dat het geldig is en ik kan pas rond sept/okt met lessen beginnen, dus dat is allemaal maar wat nipt. Dus wat als mijn theoriebewijs vervalt alvorens ik een praktijkexamen kan doen?

Ik heb mijn rijbewijs net aangevraagd. Kon vrijdag niet meer terecht op het gemeentehuis en vandaag pas na 4 uur. Grote kans dus dat ik mijn rijbewijs pas volgende week op kan halen. Bleeh ik heb er zo lang naar uitgekeken om te gaan rijden en nu moet ik nog een week wachten. En ja ik had ook een spoedaanvraag kunnen doen, maar dat kost bijna het dubbele en ik heb hem niet per se nodig, wil gewoon graag rijden.

2 likes

Ah ja dat is rot! Hopelijk komt hij wat eerder binnen. Je kan wel wat eerder al langsgaan als je tijd hebt, om te vragen of het al binnen is.

Bij mij was er toendertijd wat mis gegaan en bleek de aanvraag niet door te zijn gekomen bij dat bedrijf dat ze maakt… dus ik heb gezegd dat ze hem maar met priority gaan maken en dat deden ze gelukkig. Maar indd stom als je extra lang moet wachten na al die bloed zweet en tranen.

Het gemeentehuis werkt nu met afspraken, dus dat gaat helaas niet zo makkelijk. Grote kans ook dat ik hem pas maandag op kan halen als ik vrijdag bericht krijg dat hij klaarligt, omdat vrijdag dan al volgeboekt is

Ohja helemaal vergeten van die afspraken :zipper_mouth_face:

1 like

Nou krijg net bericht dat ik mijn rijbewijs op kan halen, kon voor morgenochtend nog een afspraak maken, helemaal blij!

7 likes

JAAA ook ik heb 'm nu! Na drie keer. Deze examinator was zo lief. Drie keer steken ging mis door inschattingsfoutje (stuurde te vroeg terug) en werd vijf keer steken, maar hij zei echt zo “Netjes opgelost, zolang het maar veilig blijft is het goed he, keurig gedaan”, en dat hielp mij zo in het loslaten.

Had lekker chille muziek opgezet (Lo-Fi) en alles ging eigenlijk top. Was ook weinig verkeer op de weg (wel veel werkzaamheden), moet ik wel eerlijk zeggen. Maar dat is mijn valkuil want daardoor verslapt mijn kijkgedrag normaal gesproken, dit keer niet! Andere manoeuvre was achteruit file parkeren en die ging wel goed gelukkig.

Het hele plaatje klopte, ik was de laatste rit van de lesauto (komen nieuwe auto’s) en toen ik na de uitslag te horen terug instapte hing er vlakbij in een vrachtwagen een kenteken met daarop de naam van mijn overleden vader. Heb daar samen met mijn instructeur een mooi potje om staan janken, haha.

Oh en bij mij mocht een stagiaire mee rijden! Dat vond ik ook fijn, die was al een paar keer mee gegaan met de normale rijlessen.

edit: nog tipje voor andere die slagen en lang moeten wachten voor het rijbewijs aanvragen. Ik heb dus gewoon mijn gemeentehuis gebeld, en bij ons mogen mensen die voor het eerst het rijbewijs aanvragen tussendoor en dus mag ik vanavond al langs komen! Ben net heel vlug een fotootje gaan maken.

25 likes

Jaa gefeliciteerd! Zo blij voor je! Nouja we kunnen wel zeggen dat we in de meest kutte tijd onze rijlessen gevolgd hebben :joy:

Mooi dat je meteen terecht kan bij het gemeentehuis! Hopelijk komt hij voor jou het zo snel binnen als bij mij. Zelf autorijden is echt een hele andere ervaring

1 like

Gefeliciteerd, supergoed!!

1 like

Ugh heb morgen mijn eerste keer theorie, ben nu al mega zenuwachtig. Ben wel op tijd begonnen maar dat boek openklappen/oefenexamens na werk maken/leren is gewoon megakut. Heb tegen mezelf gezegd ‘boeiend dat je de eerste keer het niet haalt’ wat een ellende.

1 like

Thanks voor de tip, ben hem gaan volgen en zit nu hele tijd zijn filmpjes te kijken. Vanavond maak ik nog paar oefenexamens en dan ben ik er ook wel klaar mee :joy:

1 like

Heb je het gedaan met de gratis beschikbare filmpjes of heb je een pakket aangeschaft bij Theorie Toppers?

Mocht het onverhoopt morgen niet lukken en mocht je de financiële middelen hebben dan kan ik echt een theoriecursus aanraden via 123 theorie of alles wat daar op lijkt (volgens mij doen ze allemaal hetzelfde). Je zit dan wel een paar uur in zo’n zaal maar ze weten daar precies wat voor vragen er komen op zo’n examen en trainen ook eigenlijk alleen daar op.

Als het binnen de mogelijkheden ligt zou ik het doen, al is het alleen maar zodat je inderdaad niet na werk nog dat hele boek uit je hoofd moet proberen te leren

2 likes

Hopelijk morgen ook :’)

5 likes

Succes! :sparkles:

1 like

Enne, hoe ging het? :smile:

1 like

Mag ik vragen waar/welk pakket? :slight_smile:

1 like

Ik heb morgen (weer) mijn theorie, na vorige week gezakt te zijn. Ik heb de onderdelen waar ik fouten had opnieuw geleerd, en de rest nog een beetje doorgenomen. Heb het gevoel dat ik het wel weet, maar ben bang dat ik weer niet ga halen. Ben geneigd om morgenochtend een pakket met proefexamens te kopen, om nog extra te oefenen, maar misschien is dat overkill.

4 fout teveel bij inzicht vragen. Maar pfff wat een vragen waren dat :woozy_face: had bij veel vragen ook het gevoel dat ik de helft van de informatie niet had. Volgende keer beter maar baal wel echt.

2 likes