Ik ben vandaag geslaagd voor mijn motorrijbewijs. Ik heb al een autorijbewijs. Moet ik nu bij het aanvragen een pasfoto meenemen?
Ja je moet wel weer een pasfoto mee!
Gefeliciteerd! Denk er ook om dat de pasfoto max een half jaar oud mag zijn, dus mocht je toevallig dezelfde pasfoto mee willen als die op je rijbewijs staat gaat dat niet lukken.
Thanks!
Mede door jouw goede tips. Ja, ik las het later op een andere website. Moet ik nu ook weer pasfoto’s maken (voor die ene… weer een tientje verder haha).
Ik leerde juist tijdens rijles dat je soms wel met ingetrapte koppeling de bochten moest nemen, vooral bij scherpe bochten in oude Rotterdamse woonwijkjes hier. (Nog een beetje discussie in dit topic over gehad omdat iedereen zei dat je gekoppeld de bocht moest nemen.) Anders ging je veel te hard die bocht door. Maar verschilt wel per auto, in de lesauto vloog je indd best hard een bocht door in z’n 2, nu in m’n eigen auto kan ik makkelijk in z’n 2 rustig een bochtje nemen.
Ik heb volgens mij ook op m’n examen met koppeling ingetrapt de bochten genomen en ben gewoon geslaagd. Het gaat er denk ik gewoon om dat je veilig en beheerst rijdt.
Gefeliciteerd!!
Op 50 km wegen kun je dat denk ik idd beter niet doen. Alleen bij scherpe korte onoverzichtelijke bochten waar je ff rustig moet rollen om te kijken ofzo. Ik heb het alleen geleerd bij hele hoge drempels en dus van die bochtjes in woonwijken.
Heeft jouw instructeur jou dat zo geleerd?
Dankjewel. Wat lief!
Nou ik had gisteren mijn tussentijdsetoets. Les vlak daarvoor zat ik al de hele tijd te kloten met de versnelling en ging ik voor het eerst achteruit in parkeren. Nou dat ging dus helemaal niet goed bij de tt, en toen we bij t cbr aankwamen heb ik de auto ook precies tussen 2 vakken in geparkeerd 
maar m’n bijzondere verrichtingen wel gehaald en verder wel goede feedback gekregen
Succes!!
Ik ga vanaf volgende week beginnen met voorbereiden voor de ttt, en ik voel me nog steeds on gekwalificeerd 🥲 het enige waar ik me echt comfortabel bij voel is een bocht achteruit en stil staat Hahaha help
Ah wat jammer! Volgende keer beter, fijn dat het rijden zelf wel goed ging 
Ik zweet me elke keer helemaal de tering in die auto. Wordt dat nog minder of moet ik een speciale rijlesgarderobe gaan aanleggen? Kwam net weer met zweetvlekken tot m’n navel die auto uit lol
Haha heb pas een paar lessen gehad dus hoop dat het gewoon beginnersinspanning is en beter gaat. Ik zit idd ook zo verkrampt met die benen elke keer
O gelukkig. Op dit moment is voor mij elk stuk rijden nog stresserend haha dus dat zal er wel mee te maken hebben. Hoop dat ik over een tijdje wat relaxter in de auto zit.
Misschien zijn ze juist wel extra lief voor je als je zwanger examen doet. Al snap ik wel dat je je er zelf niet zo comfortabel mee voelt, hopelijk heb je geluk!
Oh jeetje wat is het toch duur he, rijles? Ik had een pakket van 15 lesuren maar die is alweer op (elke les duurt altijd 2 uur) dus nu maar ipv elke week lessen, 3 keer per maand. Dan ben ik nog 301 euro kwijt, wat een geld joh.
Ah dat is wel echt lief van jouw instructeur!
Mijn instructeur was hiervoor accountant en verdiende daarmee super goed maar had er geen plezier meer in. En nu geeft hij dus rijles puur omdat hij het zo geweldig vindt, en hij is ook super enthousiast, heel leuk om te zien! Maar het blijft duur inderdaad, en ja zo wordt onze waggie straks wel heel klein!
Ah zo fijn is dat he, dat helpt echt mee. Ja, duimen dat we het snel halen!
Ik heb morgenochtend m’n theorie en heb het natuurlijk weer te lang uitgesteld, wat is 't veel pfff m’n hoofd zit vol.
Heb je wel een beetje geleerd of begin je vandaag? Heel veel succes!