Wow wat goed, gefeliciteerd!
Yes, theorie gehaald! Was er wel een beetje bang voor omdat iedereen zei dat het zo moeilijk is (en ik zakte voor elk oefenexamen, haha) maar ik vond het echt enorm meevallen!
Ik heb vanmiddag mijn eerste rijles gehad! Het zijn altijd lessen van 2 uur.
Rond mijn 20e heb ik ook rijlessen gehad en die man heeft me betast. Dan zei hij âhier naar linksâ en terwijl hij dan wees raakte hij mijn borst aan. Ook heeft hij een keer zijn handen tussen mijn benen gelegd, toen ben ik gestopt en heb ik het nooit meer opgepakt.
Nu na al die jaren wel weer. Het was een hele fijne rustige man, erg respectvol ook in zijn doen en laten. Ook met zijn letterlijke aanwijzingen en hoe hij dat deed, heel fijn.
We zijn echt bij het begin begonnen, dus eerst alleen nog maar sturen. Erna mocht ik ook gas geven. Ik heb ook een beetje rijangst dus zo rustig aan vind ik heel fijn. Die man wist niet van de voorgeschiedenis dus super dat ik hem trof! Hoewel het is natuurlijk doodnormaal dat hij normaal doet. Maar het matchte gewoon.
Ah wat lief dank je! Ja wat bestaan er toch ongelooflijke kutmensen op de wereld hè.
Heeft iemand hier een theorieboek dat ik over kan nemen? En zo nee: is een bepaald boek het beste of kan ik gewoon de meest recente kopen?
En ik lees ook dat jullie aanraden veeeeel oefentoetsen te maken. Nog een aanrader voor een specifieke? En ook een aanrader voor Youtube-filmpjes?
Wat goed, gefeliciteerd!!!
Ok fijn, dank je wel
Haha ja ik heb nu 2 maanden geleden mijn rijbewijs gehaald en het voelt nog steeds of ik illegaal bezig ben. Ging maandag voor het eerst alleen de snelweg op en dat was echt wel een uitdaging, maar het ging goed gelukkig. Nu nog een eigen auto zien te kopen.
Ik heb de eerste paar keer met mân vader ernaast gereden tot ik wat rustiger werd en wat meer zelfvertrouwen had, dus misschien dat dat helpt!
Ik was zelf gezakt voor alle oefentoetsen dus die raad ik eigenlijk niet aan, haha. Maar als je ze doet zou ik sowieso de betaalde doen en niet de gratis, want die gratis kloppen niet altijd (hoorde ik van degene bij wie ik de cursus volgde).
Ik raad dus wel een eendaagse cursus aan (als je het theorieboek al hebt gelezen), daar krijg je extra uitleg en tips. Ik deed hem bij 123theorie, is wel âŹ99,-
Ik zou hem dan plannen kort voor je theorieexamen, zodat alles nog een beetje blijft hangen.
En inderdaad de youtube videoâs van Theorietoppers!
Wat goed, gefeliciteerd!!
Ik heb m nu al effe en ik stond te kutten laatst met tanken, man achter me helemaal zuchten, eerste wat ik zei âja sorry ik heb net een week mijn rijbewijs!â
Ik voel me verder wel aardig okĂŠ op de weg, want ik had na een week een auto voor mezelf en cross er het hele land al direct mee door (eerste week al een route van 200km en die moest ik ook nog terug haha). Ik denk dat het ontzettend helpt om het vooral veel te blijven doen en niet dingen die je eng vind te vermijden (ik pak zo veel mogelijk de ring van Rotterdam omdat ik de drukte daar zo spannend vind). Maar goed dat moet natuurlijk ook allemaal maar mogelijk zijn.
Ik had vanmiddag mijn eerste rijles en was echt helemaal gesloopt daarna joh, zo vermoeiend al die nieuwe informatie verwerken en de hele tijd alert moeten zijn. Heb een uur liggen pitten net haha. Moest meteen door de meest beruchte straat van mijn stad haha fml. Kan iig lachen met mijn instructeur waardoor ik er zelf ook best relaxt bij zat ondanks dat ik natuurlijk allemaal debiele dingen deed. Er zijn alleen 0 opties voor theorieexamen hier in de buurt komend halfjaar, dat wordt nog leuk.
Gewoon voor over een halfjaar boeken en komende week elk half uur inloggen. Als het goed is kan je dan wel komende maand terecht (heb ik in Amsterdam in juni 2x zo gedaan)
Dank je wel voor de tips! Oh wat een geld kost het allemaal hè. Maarja het is voor een goed doel
Jongens
Alles komt goed
Gr. iemand met 100+ lessen (duurde 2.5 jaar en heb dat boekje weggegooid zodat ik de lessen niet kan tellen)
Ik overwoog dit hele topic nog door te lezen voor mân rijexamen laatst, maar bleef gelukkig steken bij deze eerste post en kan het inmiddels zelf beamen (be-amen). Dus voor iedereen die het nodig heeft: alles komt inderdaad goed. Zelfs als je de CBR man per ongeluk een beetje uitlacht als hij over je sterrenbeeld begint (ik wist niet dat de astro trend ook al volwassen mannen had bereikt).
Heeft iemand ervaring met een aangepast examen? Ik heb de fout gemaakt om eerlijk te zijn over mijn adhd en nu krijg ik dus aangepast examen(en heb ik âŹ200 moeten neerleggen voor een onderzoek bij een psychiater), is het examen ook wezenlijk anders?
Ik heb toen ook ADD ingevuld op die gezondheidsverklaring, maar ik denk dat ze het veranderd hebben want ik moest een rijtest bij het CBR doen en naar een psycholoog (echt bizarre afzetter trouwens idd) en daarna wel gewoon examen geloof ik.
Rijtest hebben ze gelukkig afgeschaft vanwege Corona, maar wel fijn als het examen niet anders is. Vorige keer, toen had ik nog geen diagnose, had ik een examinator die zich heel negatief uitte over zijn stiefzoon omdat hij adhd had, zat toen al meteen in geĂŻrriteerde modus.