Haha heb pas een paar lessen gehad dus hoop dat het gewoon beginnersinspanning is en beter gaat. Ik zit idd ook zo verkrampt met die benen elke keer
O gelukkig. Op dit moment is voor mij elk stuk rijden nog stresserend haha dus dat zal er wel mee te maken hebben. Hoop dat ik over een tijdje wat relaxter in de auto zit.
Misschien zijn ze juist wel extra lief voor je als je zwanger examen doet. Al snap ik wel dat je je er zelf niet zo comfortabel mee voelt, hopelijk heb je geluk!
Oh jeetje wat is het toch duur he, rijles? Ik had een pakket van 15 lesuren maar die is alweer op (elke les duurt altijd 2 uur) dus nu maar ipv elke week lessen, 3 keer per maand. Dan ben ik nog 301 euro kwijt, wat een geld joh.
Ah dat is wel echt lief van jouw instructeur!
Mijn instructeur was hiervoor accountant en verdiende daarmee super goed maar had er geen plezier meer in. En nu geeft hij dus rijles puur omdat hij het zo geweldig vindt, en hij is ook super enthousiast, heel leuk om te zien! Maar het blijft duur inderdaad, en ja zo wordt onze waggie straks wel heel klein!
Ah zo fijn is dat he, dat helpt echt mee. Ja, duimen dat we het snel halen!
Ik heb morgenochtend m’n theorie en heb het natuurlijk weer te lang uitgesteld, wat is 't veel pfff m’n hoofd zit vol.
Heb je wel een beetje geleerd of begin je vandaag? Heel veel succes!
Succes! Veel oefentoetsen maken helpt
Ik was een paar weken geleden al wel een beetje begonnen, maar had het wel een beetje in de koelkast gezet tot gister en nu begint het me ff te duizelen allemaal want het is toch wel meer dan ik dacht. Maar goed, heb net even een frisse neus gehaald en ga vanavond nog de hele avond oefenexamens maken en dan op hoop van zegen! Kan gelukkig gratis onbeperkt oefenexamens maken via de bibliotheek dus dat is superfijn (tip voor iedereen). En bedankt! Ook @Kurisu
Kan ook niet meer normaal over straat haha, denk alleen maar de hele tijd, voorrangsweg, pas op voor overstekende fietsers, er komt een spoorwegovergang met slagbomen over 240 meter, niet parkeren, pas op voor gevaarlijke kruising etc etc etc
Geslaagd!
Op het nippertje wel, maar hij is in de pocket yeah.
Ik vond het ook heel fijn om daardoor een goed beeld te krijgen van het echte examen. Dat het bijvoorbeeld echt heel snel gaat. Soms ga je juist ook beter rijden in zo’n setting. Ik schoot heel erg in de leerling-rol door mijn instructeur en was uiteindelijk juist zelfverzekerder en assertiever met een examinator naast me (en nu ook als ik zelf rij). Zou het zeker aanraden.
Wat knap dat je toch geslaagd bent! Dat biedt hoop, ik heb 16 november m’n theorie en nog 0 keer geleerd
Gefeliciteerd!
Ohhh joh da’s nog 4 weken, haha. Komt goed! Als je vanaf nu elke week een stukje doet ga je het vast halen en dan ook nog iets relaxter dan ik waarschijnlijk. Succes!
Ja eens hiermee @pastelzwart. Ik heb ook door de lockdowns enorm zitten aanrommelen met heel veel lessen. Tijdens een rijles was ik steeds heel gefocust op fouten en daardoor lukte het me niet goed om te focussen op het geheel. Teveel nadenken was sowieso mijn valkuil. Dan komt het niet goed bij elkaar. Een andere setting kan dan helpen. Want waarschijnlijk zit er veel meer in dan er nu uitkomt.
Ik had zelf overigens niet mijn bijzonder verrichtingen gehaald bij de TTT, maar dacht wel direct ‘als dit het is, dan kan ik het’. En dat klopt ook echt met hoe ik nu rijd. Al die uren rij-ervaring neem je namelijk echt wel mee! En met al die wachttijden (weet niet hoe het nu zit) misschien sowieso niet gek om een beetje vooruit te kijken.
Succes! Ik heb m ook over twee weken. Het zal vast wel goed gaan bij jou, maar mocht het niet zo zijn dan ben je vast niet alleen Ik heb 0 vertrouwen. Gelukkig is het niet het echte examen
Elke les zegt mijn instructeur weer dat ik echt rustiger moet rijden. Alles gaat goed, ben redelijk zeker van mezelf in de auto, kijk goed vooruit, etc, maar ik rij te snel op situaties af. Vooral in 30km zones problematisch. Heeft iemand misschien tips om wat minder chaotisch te rijden? 🥲
Ben zo bang dat vanavond weer de theorie-examens plat komen te liggen, vanuit de persco. Ben nu weer opnieuw met theorie bezig, certificaat was verlopen, en mn rij instructeur had binnen een maand een examen weten te regelen. Hoop echt dat het doorgaat, zou anders zonde zijn,
Ik weet niet hoe lang deze mood nog duurt maar ik zag voordat ik begon met lessen er echt heeeel erg tegenop en het leek me vreselijk en moeilijk en iets wat ik nooit zou kunnen en het is ook moeilijk en ik heb nog vaak stress en chaos maar het valt me toch echt duizend mee en ik vind het zelfs ook best leuk om te doen! Over 10 lessen zit ik misschien wel in zak en as maar goed voor iedereen die nog moet beginnen en er tegenop ziet het kan ook meevallen! Het is ook helemaal niet zo eng als ik dacht, en ik heb alweer zin in mijn volgende les
Dit zegt m’n instructeur ook de hele tijd haha maar het lukt niet ondertussen rij ik overal foutloos alsof ik al m’n rijbewijs jaren heb, maar nog steeds net iets te hard. Mocht er opeens een fietser van rechts komen dan heb ik vaak niet genoeg tijd om te reageren zeg maar. Maar nu ik verder niks heb km op te letten qua rijgedrag kan ik m’n aandacht daar wel meer op leggen