Rijlessen

Ik wil je overigens niet (onnodig) bang maken hoor. Want ik heb mezelf gewoon gek gemaakt. Achteraf gezien doen je niet anders dan tijdens een les. Alleen zit er iemand anders naast je.

2 likes

Heeft een van jullie wel eens een pakket aangeschaft van Theorietoppers? Heb over 2 weken weer theorie en schijt nu alweer in mijn broek :hot_face:

Had inderdaad het pakket aangeschaft en net geslaagd🥳. Echt hele fijne filmpjes/uitleg en ezelsbruggetjes

9 likes

Ik heb al wat rijlessen gehad met een schakelwagen maar dat is alweer best een hele tijd geleden. Nou loopt mijn theorie eind juni af en zou ik toch wel heel graag mijn rijbewijs willen. Zou het helpen om automaat rijlessen te nemen? Ik heb zo’n idee dat het dan net iets sneller gaat.

Ik heb nu een aantal pogingen gedaan om mijn rijbewijs te halen maar iedere keer, door het niet halen van theorie examen, er mee gestopt. Nu wil ik heel graag weer gaan beginnen met theorie maar ook met rijlessen al vind ik dat op het moment wel weer een super eng idee. Aangezien ik weer bang ben dat ik er weer mee stop of dat het weer z’n 3 jaren plan gaat worden. :sweat_smile:

@Trenchcoat mag ik vragen welk pakket jij had aangeschaft bij Theorietoppers? ik heb wat Youtube video’s gekeken de afgelopen dagen en vind ze het erg fijn uitleggen.

1 like

Ik had het premium pakket van €50,- gekocht :)! Had via Joy van Beautynez een kortingscode gevonden van €15,- (joy15). Misschien werkt de code nog! Heel veel succes in ieder geval.

1 like

Let op: het pakket is een aantal dagen geldig (dacht 30 of 21). Hou hier wel rekening mee!

1 like

Ah ik had stiekem gehoopt dat je een paar stappen zou overslaan :joy: Ik denk dat ik voor de snelheid maar lessen van 120 minuten ga nemen, dat zal ook wel veel schelen qua tijd. Althans, dan maak ik in kortere periode meer uren.

Ik zou blijven lessen in een schakel hoor! Kun je niet zo’n versnelde cursus doen?

1 like

Ik heb vrijdag examen, waarschijnlijk in de sneeuw… Nu ben ik extra gestrest. Heeft iemand wel eens examen met sneeuw gehad? Ik weet dat je vooral rustiger moet rijden enzo maar ik heb 0 ervaring met sneeuw 🥲🥲🥲

2 likes

Spannend, maar dat komt vast helemaal goed! Er wordt goed gestrooid in Nederland, dus glad zal het vast niet zijn. Ik heb inmiddels vaak gereden met sneeuw en alleen met dat dikke pak wat er in februari lag had ik er echt last van, verder stellen die kleine sneeuwbuitjes niet zo veel voor. Ik heb vorig jaar motorrijles gehad toen er een beetje sneeuw lag en het vroor en dat vond ik ook heel spannend, maar uiteindelijk heb ik er amper wat van gemerkt. Het komt echt goed, gewoon rustig je ding blijven doen. Je hebt voor je examen waarschijnlijk ook nog een les, dus dan kun je instructeur om tips vragen en even wennen.

1 like

Dankjewel voor je antwoord! Dat is wel geruststellend. Ik heb vandaag, morgen en vrijdag zelf idd nog les. Hoop echt dat ik het ga halen maar idk of het erin zit :sob:

2 likes

Ik ga voor je duimen!

1 like

Iedereen zal voorzichtiger rijden gezien de weersomstandigheden. Het komt vast goed, ik duim voor je.

1 like

Heb vorige week contact opgenomen met de rijschool waar ik heb gezeten en een pakket had afgenomen, had ik niet volledig afgemaakt. Vond mezelf redelijk brutaal maar heb gevraagd of ik het vanuit dat pakket verder mag oppakken. Had nog 6 lessen, een TTT en een examen staan. En dat mocht gewoon! Dus binnenkort ga ik denk ik echt weer beginnen.

Ben ondertussen al met de video’s van theorietoppers op youtube bezig tussendoor op werk en het is echt zo chill en fijn uitgelegd. Binnenkort het pakket halen. Denk dat ik met het maand pakket wel genoeg tijd heb om te leren en dan op examen te gaan.

5 likes

Ja haha. Heb je wel examen gehad bij het CBR als je niet de eerste keer gezakt bent? 🥲 :joy: :joy:

Ik reed foutloos maar maakte 1 fout omdat ik niet wist dat twee wegen samen kwamen en een auto met korte bocht niet voor liet (ik kwam met lange bocht). Jammer maar helaas. Was wel gezellige examinator. Wordt wel duur grapje zo

Hahaha ja dat zeggen ze altijd maar of 't nou helpt :joy: :joy:
Hopelijk kan ik gewoon snel voor een herkansing en kan ik weer net zo goed rijden als vandaag maar zonder die ene fout

Echt jammer dat je de uitslag nog eens via de mail krijgt. Echt nog z’n trap na van het CBR :joy:🥲 volgende keer ga ik niet meer naar de uitslag kijken, of ik zak of slaag. Ik was er echt net overheen haha komt die kut mail

1 like

Ja dat is zo naar hè. Ik leef met je mee.
Hopelijk kan je zsm weer afrijden.

1 like

Ik had eigenlijk 3 januari examen, maar heb die moeten afzeggen omdat er een aantal lessen waren uitgevallen en ik nog niet klaar was. Nu moet ik tot mijn volgende vakantie wachten eind februari. In principe niet erg, maar nu doet mij instructeur ineens een beetje moeilijk over op zaterdagen lessen, omdat hij dan al vol zit steeds. Al sinds ik met hem rijd les ik op zaterdag. En ik kan gewoon niet doordeweeks want ik sta voor de klas. Ik wil gewoon mijn rijbewijs.