Rijlessen

Ik twijfel om weer te beginnen met rijlessen. Ik ben toen ik 18 was begonnen en ik heb ook echt veel lessen gehad maar ik vond het vreselijk. Ik vond mijn rijinstructeur ook vreselijk trouwens. Maar ik was zo jong en onzeker. Toen ben ik toch mijn tussentijdsetoets gaan doen en ben ik echt in huilen uitgebarsten. Daarna ben ik ook gestopt. Als ik er nu aan terug denk is dat echt zonde geweest en had ik moeten overstappen maarja dat is nu 10 jaar geleden.

Ik mis het niet per sé omdat ik centraal woon, alles en iedereen in de buurt heb en ik fietsen ook leuk vind. Maar toch voelt het soms wel als een beperking en ook wel als falen. Ik weet alleen niet of ik autorijden echt zou kunnen.

3 likes

Rijd hier iemand toevallig op de vrachtwagen?

1 like

Nou ik kan dit topic eindelijk weer openen zonder intern te moeten huilen want bij de derde keer vanochtend ben ik ook geslaagd!! Het was :heart:voldoende :heart:

In tegenstelling tot de tweede keer had ik ook echt een fijne examinator die niet de hele tijd “tips” gaf. Ben zo opgelucht, niet eens zo blij (misschien komt dat nog als ik 't pasje heb)

27 likes

Succes! :crossed_fingers:

1 like

Succes!! 30 juni is ook echt maanden ver nog. Niet alles hangt af van dit examen :hugs:

2 likes

Derde keer is scheepsrecht! Ik haalde hem toen ook :smile: Je gaat hem gewoon halen zo!

1 like

Succes!

1 like

Ik moet mijn rijexamen weer uitstellen omdat ik nog niet klaar ben. Ben er echt klaar mee. Ik kan het in principe wel allemaal, maar het consequent toepassen lukt me niet. Als mijn afgelopen lessen liepen niet lekker. En ik ben gebonden aan de schoolvakanties dus dan kan ik pas in mei weer een examen inplannen. Zit er even helemaal doorheen.

1 like

Snap dat het balen is! Zelf heb ik staatexamen moeten doen. Weet je hoe het komt dat je gezakt bent? Bij mij kwam het door faalangst en het staatsexamen was echt een uitkomst, heel rustig, de tijd werd echt genomen. Het komt goed, je haalt hem uiteindelijk en dan vraagt niemand aan je hoe vaak je bent gezakt!

1 like

Aw wat ontzettend kut :pensive: ik snap dat je het punt niet meer ziet. Toen ik de derde keer moest had ik mezelf ook al voorgenomen even pauze te nemen van rijlessen en het later nog eens te proberen. Het is duur maar het is de stress ook niet waard.

1 like

Ooh dat weet ik niet, sorry! Ik heb het toen verplicht moeten doen, wel 12 jaar terug ondertussen. Misschien dat je het nu zelf ook aan kan vragen, zo lees ik het wel inderdaad.

1 like

Ben je gezakt vanwege heel erge stress of faalangst? Of vanwege een paar foutjes.
Want je kan altijd zelf een faalangstexamen aanvragen als je dat wilt. Dan kan je die de 4e keer doen en hoef je misschien geen staatsexamen.

Ik had bij mijn 4e examen een faalangstexamen, wel duurder natuurlijk, maar vond ik eerlijk gezegd veel fijner dan een normaal examen. Ben toen wel gezakt, maar heb toen wel echt goede feedback gehad. Daarna moest ik staatsexamen doen en dat was vergelijkbaar met een faalangstexamen en ben toen ook geslaagd. Zou een faalangstexamen in iedergeval zeker aanraden!

Aahh ik moet de eerste week april afrijden!! Na twee uitgestelde praktijkexamens hoop ik dat het nu wel doorgaat én dat ik slaag natuurlijk. De zenuwen beginnen nu al :grimacing:

5 likes

Voor de geïnteresseerden er is weer 50% bij theorietoppers:

Weet dat tijd terug iemand ook een pakket had gescoord met 50%. Ik was toen te laat en hoopte al op een nieuwe actie, dus dacht deel het even.

2 likes

Mag je al zonder mondkapje rijlessen hebben?? Of moet dat nog steeds op?

Mag zonder!

1 like

Ben vandaag voor de vierde keer gezakt. Ik weet even niet meer hoor…. Ga ik dat klote rijbewijs ooit nog halen?! En mij theorie is vandaag verlopen.

Ik heb een maand geleden mijn rijbewijs gehaald, gelest en afgereden in een handgeschakelde auto. Daarna vooral in de auto van mijn ouders (een geweldige automaat) gereden met steeds iemand naast me, en twee keer in het kleine handgeschakelde autootje van m’n zus met haar naast me.

Nu heb ik vakantie en mag ik tot vrijdag mijn zus haar autootje lenen maar ik dúrf gewoon echt niet alleen de weg op. Ik laat dit autootje regelmatig afslaan (vooral bij wegrijden van een stoplicht) en dan word ik zenuwachtig en lukt het niet meer. Nu had ik steeds nog iemand naast me om me te kalmeren en aan te moedigen maar vanavond moet ik alleen weg…

Ik vind het zó eng, kan wel janken… heeft iemand tips?

1 like

Ja, dat zou heel fijn zijn! Heb gisteren dan de hele middag in deze auto gereden met mijn vader naast me, ging re-de-lijk, maar ben vandaag alleen…

Misschien vertrek ik gewoon ruim om tijd en rijd ik eerst even een paar rondjes hier door de wijk.

Ook al helemaal zenuwachtig of ik bij terugkomst wel kan parkeren, ik ben daar ook echt heel erg slecht in en niemand kan dus helpen nu…