Rijlessen

Ik vind best dat je een compensatie verdient, als hij is ontslagen is dan is het duidelijk dat het aan hem lag en niet aan jou. Ik zou het persoonlijk wel netjes vinden als ze bijvoorbeeld een gratis praktijkexamen zouden geven.

Lijkt me wel dat ze je tegemoet moeten komen @Tom_Riddle
Als die man ontslagen is omdat hij slecht les gaf dan zijn zijn leerlingen de dupe. Het is aan de rijschool om er voor te zorgen dat jullie goed les krijgen en dat is niet nagekomen. Goed dat jullie er nog achteraan gaan!

Ik heb steeds op verschillende onderdelen te veel fouten. En steeds ook maar 1 fout of 2 fout teveel. Maar we gaan maandag nog een keer! :joy:

Ik heb nu PRECIES hetzelfde. En mijn nieuwe instructeur is wel heel relaxed en rustig, maar het was alsof ik helemaal geen lessen heb gehad. Ik zei het nog vandaag ā€œhet lijkt net alsof dit mā€™n eerste les isā€. Je doet er helaas niet zoveel aan, gewoon blijven lessenā€¦ ben het ZO zat!

Ik heb ook precies hetzelfde. Vandaag voor de derde keer op geweest na Ā±15 lessen van de nieuwe instructeur die wel fatsoenlijk lesgeeft maar helaas weer gezaktā€¦
Afleren is zoveel moeilijker dan het in 1 keer goed leren
Ben er ook zo klaar mee maar ja

Ben benieuwd of wij dezelfde instructeur hebben gehad! In Rotterdam toevallig?

Ik heb nu eindelijk een goede instructeur. TTT en praktijkexamen heb ik al ingepland, ik hoop dat dat niet te vroeg is (half feb en begin maart). Ik kan pas na oudjaar weer vaker lessen. Er moet best nog wat bijgeschaafd worden in het rijgedrag, m.b.t. ver vooruit kijken en plannen.

Ik heb besloten om een tijdje te stoppen met rijles. Mijn theorie is tot juli geldig. Ik zou in januari voor de vierde keer kunnen afrijden maar dat ga ik echt niet hendelen. Krijg het vanaf januari heel druk dus dan maar beter een tijdje niet lessen hoor.

het is 100% je eigen keus, maar ik raad dit af. afrijden onder druk omdat je theorie bijna afloopt is echt kut. de mijne was toen uiteindelijk verlopen en toen ben ik pas weer voor de 3e keer geslaagd voor theorie

Oja, we hadden er al eens over geDMā€™d (hoe schrijf je dit?) herinner ik me nu. Ik heb iig een blokles vergoed gekregen na klachten over mijn ontslagen instructeur!

Bij welke rijschool was dit? Ik heb in Rotterdam ook bij een vreselijke rijschool gelest, en veel te lang blijven hangen en daardoor 1,5 jaar over mā€™n rijbewijs gedaan

Alweeeeer gezakt voor mn theorie :joy: weer met 1 fout teveel. Maaar we gaan morgen gewoon nog een keer :ok_hand:t3:

Nee dat kan niet maar ik ga meteen naar mijn cbr. En ik vind het ook niet erg om wat langer te reizen als ik sneller terecht kan

1 like

Straks weer les, zo geen zin in. Ik ben op het punt dat ik het niet eens zo boeiend vind dat ik straks een rijbewijs heb, als die rijlessen maar klaar zijn!!! Daar ben ik dan het meest blij om. :sweat_smile:

Het viel mij op dat het vaak vol zit voor de komende weken, maar binnen een paar dagen vaak wel een moment vrij is. Misschien dat mensen vrij last-minute afzeggen of verzetten?

1 like

Vind je hem niet aardig of denk je ook dat hij je niet goed les kan geven? Ik heb verschillende instructeurs gehad en het was niet altijd zo dat degene waar ik het meest comfortabel bij was, ook het beste les gaf.

Dit heb ik dus ook, maar ben wel bang dat ik daardoor weinig ga rijden als ik 't eenmaal heb.
Maar ik vind lessen vooral zooo vermoeiend, ik doe 't ook na werk, 100 minuten per keer, en er wordt elke keer natuurlijk zo op je geletā€¦ Ja dat is logisch maar ik vind het super intens daardoor en ook niet leuk meer :persevere: heb 't nooit fantastisch gevonden maar nu ik 't redelijk kan ben ik er al helemaal klaar mee
Ik val ook elke keer in slaap na mā€™n les, of die nou om 9 uur 's ochtends is of 1800 's avonds

Ja ik hoop zo dat het gelijk lukt om 2x per week te gaan rijden als ik klaar ben. Kan me nu nog niet voorstellen dat ik dat dan durf haha.

Wel vervelend dat het je zoveel energie kostā€¦ wat vind je er precies zo ā€˜intensā€™ aan? Het rijden zelf of dat er 100 minuten lang iemand je op je vingers kijkt en op je fouten wijst?

Ja dat tweede. Terwijl mā€™n instructeur heel rustig is en hij zegt amper wat, alleen als ik echt iets fout doe. Maar ik vind het zo intensief, zo goed als 100 minuten goed luisteren naar de instructies, letten op alle regels, alle mensen om je heen. Nee als ik dit zo lees kan ik me niet voorstellen ooit soepel te gaan rijden haha, of in ieder geval kleine stukjes om mee te beginnenā€¦

1 like

Oeh ja dat snap ik wel. Dat wordt echt beter, op een gegeven moment gaat schakelen vanzelf en leer je jezelf ook aan om ver te kijken. Als je eenmaal je theorie hebt gehaald en de regels een beetje kent hoef je daar verder ook niet over na te denken wie er bv voorrang heeft oid. In plaats van dat alles nieuw is en je nog al die dingen tegelijk moet aanleren gaat het ineens automatisch.

Hoeveel lessen heb je nu gehad?

@Tom_Riddle kan zijn dat ik je met een andere forumlid door de war haal, maar volgensmij woon je bij mij in de buurt. Als je wil overstappen van rijschool, ik les nu bij een hele goede. Vind haar echt fantastisch en had nooit verwacht dat ik het leuk zou vinden om te lessen, durfde er zelfs nooit aan te beginnen maar bij haar is het gewoon leuk. Leer veel en heb er vertrouwen in dat ik het ook echt kan. Ze heeft vaker leerlingen die overstappen vanuit de anwbā€¦