Rijlessen

Haha, ik vind het zo lief dit bericht, maar dat ben ik allang voorbij. Ik heb m’n theorie al een paar maanden, ik ken de regels als geen ander, ik schakel al 16 lessen: het is gewoon niks voor mij. Het is niet nieuw meer, dat is juist waarom ik het zo stom vind nu. Ik had gehoopt dat als ik het zou kunnen ik het leuker zou vinden. Maar het gaat me gewoon niet zo soepel af.
Ik heb nu 18 lessen van 100 minuten gehad, ik mag begin februari afrijden

1 like

Oh haha oops :see_no_evil: ik ga er dan gelijk vanuit dat iemand net begonnen is…
Ik zit op les 30 (1,5 uur per les) en ga begin januari afrijden. Ik vind het nu pas een beetje leuk worden, al ga ik nog wel steeds met tegenzin naar de lessen. Zodra ik aan’t rijden ben gaat het wel weer.

Bij mij heeft het ook een tijd geduurd, maar uiteindelijk ging zowel het toepassen van de regels als het bedienen van de auto vanzelf. Durf niet eens uit te rekenen hoeveel lessen ik heb gehad :scream: maar ja iedereen leert het op z’n eigen tempo toch? Ik vond de lessen trouwens ook nooit leuk maar het rijden in m’n eigen auto nu wel (behalve het parkeren dat blijft kut)

Ja ik heb vooral moeite met de regels rond de bediening van de auto! Met name gebruik van de koppeling gaat er niet in, kan er niet gewoon 1 ding gelden, al die uitzonderingen

Wat bedoel je precies met uitzonderingen wat betreft de koppeling?

Na 6 keer eindelijk mn theorie :tada:

14 likes

Tweede poging = theorie gehaald! en nu maar met 1 fout hahahaha :nerd_face: :muscle:t3:

14 likes

@Olifantje95 @Enthusiasm jaaaaaaa wat fijn!!! gefelicieerd! lekker gevoel he?

2 likes

Gefeliciteeerd! :tada: ik had ook ineens maar 2 fouten :joy:

1 like

Heeft iemand ervaring met een faalangst examen? Mn instructeur raadde mij aan om dat meteen te doen

Hoe gaat het hier met iedereen?

1 like

Ik heb over 1,5 maand ong m’n examen! Ben er wel al bijna klaar voor maar kon niet eerder helaas. Ik ga denk ik begin januari even niet lessen en dan vanaf eind jan elke week 1 of 2 keer voor de laatste 3 weken. Vind het zo lastig in te schatten hoeveel lessen ik nog ‘nodig’ heb want wil ook niet nodeloos 60 euro weggooien

Precies dit heb ik ook, ik heb half februari m’n examen en over 3 weken m’n ttt en hij wil me tot die ttt “even” 2 keer per week laten lessen maar dat kost me klauwen met geld en ik ben inclusief reistijd 60 uur per week kwijt aan m’n werk dus het is lastig plannen. Als ik zo druk ben in m’n hoofd kan ik zo’n rijles er juist niet bij hebben. Dan ben ik afgeleid, gaat het slecht en raak ik zelfvertrouwen kwijt
Maar ik merk ook dat als ik langer niet les, richting de 2 weken, ik er echt uit raak. Meh, moeilijk. Ik weet ook niet of m’n instructeur dat soort dingen zegt in het kader van z’n eigen portemonnee, of dat het echt nodig is…

Ja ik heb echt precies hetzelfde, werk ook fulltime in een andere stad. Dan is ‘s avonds lessen echt heftig vind ik.

Ik ga het er denk ik op gokken dat ik met nog 4 a 5 lessen van 1,5 uur het wel ga kunnen. En zo niet, dan zien we daarna wel weer haha

Je post heeft me aan het denken gezet, en ik denk dat ik het ook ga doen. In ieder geval tot m’n ttt, mocht die echt niet goed gaan, schroef ik het daarna wel omhoog.

Zal voor je duimen!! Ik moet ook deze week… gelukkig nog 7 uur aan lessen voor die tijd ingepland :sweat_smile:

1 like

Ik heb al zin 5 jaar mijn rijbewijs, maar rij amper, misschien 15 keer sinds ik mijn rijbewijs heb en rij dus ook nog steeds niet lekker, maar dat weerhoud me ook om meer te gaan rijden… ik denk er aan om een opfris cursus te gaan doen, al vond ik rijlessen vaak ook echt de hel

1 like

Ohhh neeeeeee, wat klote zeg. Zo vervelend dat die zenuwen zoveel invloed kunnen hebben. :persevere:

2 likes

Als je je bijzondere verrichtingen tijdens de TTT al heb gehaald, moet je dan nog steeds vragen beantwoorden over de auto tijdens het echte examen? Of is dat ook onderdeel van bijzondere verrichtingen?

Die moet je dan nog steeds beantwoorden! Bijzondere verrichtingen zijn alleen de vaardigheden als de stopopdracht, parkeren, hellingproef etc.

Nu verschilt het wel heel erg per examinator hoe veel vragen ze stellen en hoe moeilijk ze zijn. Ik heb de motorkap open moeten doen en daarin van alles aan moeten wijzen. Maar ik heb ook gehad dat ik al in de auto zat en er nog snel werd gevraagd hoe ik de airbags voor de bijrijder uit kon zetten en in welke situatie ik dat zou doen.