Rijlessen

Wat vreselijk! Hopelijk kan je het een beetje naast je neerleggen de komende lessen en neemt de angst niet de overhand. Sterkte!

1 like

Nou ik heb vandaag een hele peptalk gekregen van mijn andere instructeur. Dat ik het echt wel kan en zelfvertrouwen moet hebben. De besluitvaardigheid kan ook iets beter maar met de rotonde’s is niets mis. Moet me niet van mijn stuk laten brengen zegt hij. Ook een beetje de horrorverhalen van het CBR weggenomen want ‘je hoort alleen de slecht nieuws verhalen’

Sorry dat ik zo veel post hoor. Het is me echt heel erg aan het bezighouden allemaal😅

5 likes

Jeetje! Berust er maar in dat de achteropaanrijder vrijwel altijd de schuld draagt
 Zeker als je achter een lesauto rijdt hoor je misschien nog wel net iets meer afstand te houden dan normaal vind ik zelf

Voor die fysieke last: meldt dat bij je rij-instructeur zodat die het bij zijn verzekeraar kan melden (gok dat hij daarvoor dekking heeft) en anders bij de verzekeraar van de achteroprijder mits die schuld heeft. Hopelijk voel je je snel beter :hugs:

1 like

Ik had vandaag mijn laatste rijles en :sob::sob::sob: Deze instructeur doet laat me echt niet lekker rijden en zit steeds aan mijn stuur. Ik weet gewoon echt niet wat nu goed is en wat niet door al die lui die inmiddels naast me hebben gezeten :smiling_face_with_tear: Vorige week zaterdag reed ik nog met mijn favoriete instructeur en zij laat me lekker rijden en doet me ook gewoon vertrouwen zonder de hele tijd mijn stuur te corrigeren. Ben ook al aan het nadenken van wie ik rijles wil hebben als ik zak, want ik ga daarna echt nooit meer met 6 instructeurs aan de slag. Ik ga ook over iedereen twijfelen omdat ze elkaar allemaal tegenspreken.

Wat voorbeelden :

Instructeur A : ‘Je moet rotondes op deze manier doen, ver van te voren snel en harder afremmen’
Instructeur B : ‘Nee nu rem je te veel af, hoe je het eerst deed is beter.’

Instructeur B : ‘Je moet deze handeling niet meer doen’
Instructeur C : ‘Die handeling is gewoon normaal hoor. Dat doe ik ook’

Instructeur B : ‘Pas als je de auto achter volledig je in je binnenspiegel ziet, dan is de afstand veilig genoeg’

Instructeur F ‘Nee je moet sneller invoegen, als je hem in je buitenspiegel ziet eigenlijk al. Met alleen binnenspiegel kijken ben je vaak al te laat’

Instructeur Z ‘Nee de manier van het binnenspiegel controleren is veel veiliger, luister maar niet naar instructeur F’

HAAAAAT

1 like

Kan je dit sowieso mailen naar de rijschool? Al die tegenstrijdigheden. Niet te doen.

Ga ik ook doen! Heb het er regelmatig ook met de instructeurs over en zij geven ook aan dat het heel vervelend is, en dat het de bedoeling is dat ze op elkaars advies voortborduren en elkaar niet tegenspreken. Maargoed, met 6 personen gaat dat lastig! Haha.

1 like

Gezakt, janken janken janken want het ging om een wissel van rijbaan in de bocht.

Nu moet ik alles weer opnieuw doen met theorie en wil ik het liefst stoppen. Maar ok, dat doe ik niet. Ze zei dat ze me een volgende keer wel ziet slagen :unamused:

2 likes

Mijn zusje is al een paar keer gezakt voor haar theorie (ze heeft veel moeite met leren dus het is niet een kwestie van tijd erin steken want ze heeft echt al een miljoen uur geleerd). Ze zakt met name op het onderdeel inzicht en heeft daar elke keer 3 of 4 fouten te veel. Ik ga haar nu helpen oefenen en merk dat verkeersborden lastig zijn omdat in haar theorieboek niet echt een handig overzicht staat van alle verkeersborden. Heeft iemand hier misschien een goede site of sheet met alle verkeersborden? Of nog andere tips om het onderdeel inzicht te halen?

1 like

Neee wat kut
 :frowning:

1 like

Wat ontzettend kut, sorry :heart:

Wat een stomme opmerking dit ook, alsof je zelf niet wil slagen

4 likes

Haha echt he! Zo rot.

@quarterlife Ik raad Theorietoppers aan! Het is wel heel prijzig maar heel fijn om via daar te leren. Ik heb net ook weer een pakket gekocht omdat ik 5 juli mijn theorie opnieuw moet doen.

1 like

Welk boek heeft ze? In vekabest staan helemaal achterin alle borden en signalen uitgelegd, misschien kan ze die uit de bieb lenen?

Ik vind er ook niks aan en heb nooit zin van te voren. Achteraf valt het me weer alles mee maar de aanloop er naartoe. Wil gewoon mijn rijbewijs! Maar goed, daarvoor moet je eerst investeren natuurlijk. Iig ik voel je!

3 likes

Ik vind dit dus echt leuk :joy:

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.bordenoefenen ik doe het vaak met deze app

Balen zeg. Vind het wel echt goed dat je doorzet.

1 like

Dank voor je bericht! Als ik het allemaal zo lees herken ik echt heel veel in je verhaal. Ik wil het inderdaad te perfect doen en ik hou me te veel bezig met wat er wordt gezegd. Zodra mijn herexamen is ingepland willen ze me in de maand van te voren 8x laten lessen, ik heb het idee dat er tussen nu en dan een x aantal weken pauze tussen zit. Zodra de lessen weer beginnen ga ik er inderdaad met die ‘fuck it’ houding in en ga dan alles op me af laten komen. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Ik vind het overigens ook heel knap dat je zo bewust was van alles en voor jezelf die mindset kon omzetten!

Ik heb er trouwens wel van geleerd dat ik mijn examendatum niet tegen veel mensen moet vertellen. Het is mega kut om iedereen te moeten appen dat het op niks is uitgelopen :joy:

2 likes

Ik hoop echt voor je dat die lessen van dezelfde instructeur zullen zijn. Zou niet onlogisch zijn dat al die verwarringen en onzekerheden eraan hebben bijgedragen dat je nu gezakt bent. Hopelijk doen ze wat met je verzoek!

2 likes

Wat ontzettend balen dat je gezakt bent zeg!
Blijf je bij dezelfde rijschool lessen? Want in dat geval zou ik aangeven dat je lessen bij 1 persoon wil, degene waarbij jij de lessen het fijnste vond, want het is echt niet normaal om van zoveel verschillende mensen les te hebben.

Ik blijf wel bij dezelfde rijschool rijden, maar we hebben doorgegeven dat ik inderdaad les moet krijgen van een vast persoon. Ik heb twee namen doorgegeven, dus ik ben heel benieuwd wie het gaat worden. Om van beide les te krijgen is overigens geen heel groot probleem omdat ze beide wel fijn les geven en dezelfde manieren en trucjes hanteren! Maar meer dan dat gaat hem niet worden. Ik had laatst trouwens een jongen achter me zitten die er 10 had gehad, dus het is daar wel echt problematisch.

4 likes

28 okt is mijn herexamen pas :sob:

Vanaf 9 sept dus weer wekelijkse rijlessen (8 in totaal) en ben daar wel blij mee. Zou er dan eerst 8 in een maand doen, maar hoe langer ik niet in de auto zit, hoe meer je vergeet natuurlijk. Nu dus even 2 maandjes rust en dan weer gaan! En ik heb 1 instructeur!!! :dancer:

4 likes