Ik heb morgenochtend mijn praktijkexamen en ben echt ZO zenuwachtig niet normaal. Ik hoop echt heel erg dat ik het haal maargoed we gaan het zien morgen. Zo niet dan ga ik denk ik de volgende keer een faalangstexamen doen. Weet iemand of daar ook langere wachttijden voor zijn?
Heel veel succes!
Ben geslaagd!!! Ben helemaal in shock nog hahah maar heel blij
JEEEEJ wat knap, gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd!
Vraagje voor de mensen bij wie een depressie/angststoornis is vastgesteld en/of AD (Citalopram) slikken. Ik weet dat hiernaar wordt gevraagd in de vragenlijst voor de gezondheidsverklaring. Kan de gezondheidsverklaring hierdoor afgewezen worden? Ik slik nog niet heel lang de huidige dosis (2 of 3 maanden nu) en deze wordt mogelijk nog verhoogd of gewisseld naar een ander type. Ik heb mezelf eindelijk zover dat ik wil beginnen met rijlessen, maar nu kom ik dit tegen en denk ik gelijk âlaat maarâ.
Ik heb een angststoornis en mijn rij instructeur raadde me aan om er niks over te zeggen op de gezondheidsverklaaring
Ik heb geen medicatie (voor angststoornis), en heb bij mijn gezondheidsverklaring aangegeven geen diagnoses te hebben. Dat wordt volgens mij niet gecheckt want ik heb ook geen problemen gehad en geen extra test hoeven doen. Mijn instructeur raadde me aan om er niks over te zeggen omdat hij niks bij me merkte in het verkeer, en het anders idd extra geld en tijd zou kosten citalopram heeft geloof ik geen invloed op rijden zoals benzodiazepinen dat heeft
Voelde me wel schuldig maar uiteindelijk heb ik toch drie keer examen moeten doen dus die 200eu ofzo die ik bespaard had was wel chill
En ook @Kurisu.
Die âŹ200,- is wel een beetje jammer, ja. Het is al duur genoeg. Jullie hebben me wel al wat meer gerustgesteld. Ik heb een proefles aangevraagd en zal het ook met diegene bespreken en zijn advies hierin vragen. Heb er op zich wel zin in, en het werd ook wel tijd. Ben benieuwd.
Edit: Komende zondag om 13.00 uur een proefles!
Hier hetzelfde! Ik ben ooit gediagnostiseerd met ocd, een angststoornis en mcdd. Slik verder geen medicatie en heb ook nooit een woord gerept over de diagnoses bij het invullen van de gezondheidsverklaring. Nooit wat over gehoord tot nu toe.
Ik ben ook 4x gezakt en daarna geslaagd voor het BNOR examen. Ik had als 4e examen een faalangst examen en daar vond ik het heel erg op lijken. Je hebt wat meer tijd, ze geven je (zonder dat je het doorhebt) een extra kans om iets te verbeteren als je wat verkeerd doet. Bij de info over bnor staat ook dat je bijvoorbeeld niet bij het CBR begint maar op een andere locatie, maar ik heb nog midden in alle coronaregels examen gedaan, dus ik moest gewoon naar cbr. Geen idee of dat nu dus wel kan dat je op een andere locatie begint.
Ik had tijdens mijn examen de opdracht om achteruit in te parkeren op een leeg parkeerplein, mijn instructeur had mij dus niet geleerd hoe dat moest. Ik kreeg het dus ook niet goed voor elkaar. Met een beetje hulp van de examinator was het toch gelukt en mijn instructeur heeft daarna ook op zijn flikker gekregen. Ligt natuurlijk wel aan wat voor examinator je krijgt, maar die van mij was echt een verademing in vergelijking met mijn vorige examinatoren.
Ik heb nu al bijna een jaar mijn rijbewijs en heb eigenlijk pas goed leren rijden nadat ik met mijn vader naast mij in de auto zat, maar dat lag vooral aan mijn instructeur
Zojuist een proefles gehad en het ging goed volgens de instructeur! Dat gevoel had ik zelf ook wel, vond het spannend maar toen we eenmaal bezig waren was ik een stuk meer relaxed. Ik mocht op het begin sturen en richting aangeven, toen zijn we op een parkeerplaats gaan oefenen met koppeling, in de 1, gas en remmen en sturen. Daarna zijn we de weg op gegaan en mocht ik sturen en ook gas geven.
Ik had hem nog gevraagd naar de gezondheidsverklaring, en hij zei dat ik moet doen waar ik me goed bij voel. Aangezien ik niet het gevoel heb dat mijn mentale issues icm medicatie invloed gaan hebben, ga ik deze ook niet benoemen (denk ikâŠ).
Ik heb me na de proefles aangemeld en gelijk voor vrijdag de eerste les gepland, want voelde me heel erg op mijn gemak. Ben echt opgelucht dat het me zo meegevallen is, heb er nu ook zin in om ermee aan de slag te gaan.
Zou het mogelijk zijn om af te rijden in een andere stad? In zoetermeer is er 11 weken wachttijd en moet ik dan ook pas op 28 oktober. Echter zie ik in dordrecht een wachttijd van 6 weken. Heb echt zin om te bellen en vragen of ik het daar mag proberen
Pfff ik ben geslaagd (automaat)! Ben al de hele dag zo emotioneel. Had het echt niet durven dromen. Was heel erg nerveus maar had een aardige rustige examinator waardoor mijn zenuwen langzaam verdwenen. Het was ook nog eens heel rustig op de weg, dus heb ook wel mazzel gehadâŠ
Dankjewel!
Ik ben vandaag geslaagd voor mân theorie, ben zo blij. Was de 3e keer. Nu examen aanvragen (ergens in december/januari maar deze horde is vast genomen)
Dank je wel!
En hĂš, balen dat je bent gezakt
Aaaaaaah. Ik had net theorie-examen en had dus één fout teveel bij inzicht. Heb helemaal geen zin om weer dat pokkend te lopen naar CBR, hahaha.
Na zes keer heb ik dan eindelijk mijn rijbewijs gehaald! Ben zo blij en opgelucht dat het voorbij is. Nu nog zelfstandig leren rijden in mijn eigen auto !