Rijlessen

Ik ben vandaag geslaagd voor m’n theorie, ben zo blij. Was de 3e keer. Nu examen aanvragen (ergens in december/januari maar deze horde is vast genomen)

20 likes

Dank je wel!

En hè, balen dat je bent gezakt :hugs:

1 like

Aaaaaaah. Ik had net theorie-examen en had dus één fout teveel bij inzicht. :smiling_face_with_tear: Heb helemaal geen zin om weer dat pokkend te lopen naar CBR, hahaha.

Na zes keer heb ik dan eindelijk mijn rijbewijs gehaald! Ben zo blij en opgelucht dat het voorbij is. Nu nog zelfstandig leren rijden in mijn eigen auto !

22 likes

Gefeliciteerd!

2 likes

Gefeliciteerd!!!

1 like

Ik had mijn theorie verplaatst naar vandaag en ben goddank geslaagd! Zou eigenlijk om 18:30 pas examen hebben maar vanwege de hitte mocht ik eerder komen. Zo fijn! Gewoon weer even 1,5 jaar speling nu.

Edit : wow ik had 3 inzichtsvragen fout en ik weet dat ik last minute een antwoord heb aangepast. Dat is echt mijn redding geweest :joy:

13 likes

Oh wat heerlijk! En gelukkig heb je die een fout snel hersteld :sweat_smile:

2 likes

Ben vandaag bij zo’n motor opstap dag van een vierletterige landelijk bekende rijschool geweest, het was zooo leuk!!

1 like

Hmm, vanochtend rijexamen gehad en helaas gezakt. Had er van tevoren wel een goed gevoel over, maar toch deed ik een paar dingen die ik tijdens de lessen ook vaak doe en die me deden zakken. Jammer, maar ben niet heel verdrietig. Over een paar maanden maar weer proberen. Ik weet nu in ieder geval hoe het in zijn werk gaat. Was wel de hele rit supergespannen, zo’n examen is toch wel heel anders dan lessen met je vertrouwde rijinstructeur.

2 likes

Ik heb al drie jaar geen auto gereden en zit eraan te denken om een les te nemen om weer de weg op te durven haha

Ik zou het doen. Rijden is stressvol, iemand naast je om je ff te begeleiden kan een goede zelfvertrouwen boost zijn

2 likes

Yesss net voor de derde keer theorieexamen gedaan en eindelijk geslaagd :partying_face: Ik heb nu alleen de cursus van theorietoppers gedaan en niet meer in mn theorieboek gekeken (wegens tijdnood :grimacing:). Vind het echt een aanrader. Duidelijke en fijne uitleg.
Nu moet ik alleen nog beslissen of ik verder wil gaan in automaat of schakel. Heb al 30uur in een schakel erop zitten…

9 likes

Ja goed gedaan! Ik deed het via nutheorie maar zelfde principe. Werkt heel fijn ja!

Ik heb net m’n praktijkexamen aangevraagd, eind januari dus heb nog even om alle puntjes op de i te zetten.

2 likes

Als je geen extra stress krijgt van schakelen zou ik dat kiezen. Als je automaat afrijdt mag je geloof ik geen schakel rijden, en dat kan heel irritant zijn als je een keertje auto moet rijden en geen automaat tot je beschikking hebt (bijv auto huren ofzo). Maar er zijn ook genoeg mensen die zo veel stress krijgen van schakelen dat dat risico het sowieso waard is

Ik ben via de anwb voor mijn theorie aan het leren en ik vind sommige informatie zo random, bijvoorbeeld:
“… Houd ook rekening met modder en mest op de rijbaan. Vooral tijdens een oogstperiode, bietencampagne en plaatsen waar vee de rijbaan gebruikt”

Wtf is een bietencampagne?? :joy:

Ik heb ook het idee dat ik inmiddels ALLES weet over militaire colonnes maar ik heb er nog nooit een in het echt gezien

4 likes

Ik krijg wel een beetje stress ervan maar ik denk dat ik het nog een aantal lessen ga proberen. Als ik merk dat er geen vooruitgang is dan ga ik voor automaat.

1 like

Doen! Ik had 12 jaar niet gereden en rijbewijs laten verlopen. Heb een paar lessen genomen en rij nu al weer een jaar rond in mijn eigen auto! Geen seconde spijt van gehad

Over een paar weken moet ik afrijden en ik hoop zo dat ik het haal, ik kan echt niet wachtennnn om in mijn autootje rond te scheuren. Als ik hem haal neem ik de volgende dag mijn vriend mee op date door de mcdrive :star_struck:

Ik zat gister voor het eerst wel echt een stuk relaxter in de auto tijdens de les, als ik dat blijf vasthouden heb ik wel goede hoop dat het gaat lukken. Ik heb blijkbaar wel tactisch de beste tijd om examen te doen want dan slagen de meeste mensen, dus hopelijk ik ook :crossed_fingers:

10 likes

Hoe is het gegaan? Of moet je nog?

Pff ik had net weer les en echt een week voor mijn examen moet mijn instructeur opeens een nieuwe auto krijgen :cry: Ik vind het echt een afschuwelijke kutauto en mijn zeer fragiele en net opgebouwde zelfvertrouwen als chauffeur is meteen helemaal weg. Had na de paar vorige lessen wel echt het gevoel dat ik er lekker in zat en ging met vertrouwen naar het examen volgende week maar nu echt niet meer, baal echt als een stekker, kon wel janken net in die auto.