Heb je een druk hoofd of stress waardoor het fout gaat? Ik maakte de hele tijd fouten doordat ik me te druk maak, maar sinds ik les met bètablokkers gaat het veel beter!
Dat niet zo zeer, maar ik vergeet het gewoon op dat moment. Ik les in een hele rustige buurt en ik merk dat ik dan een soort van tunnelvisie krijg en dingen minder goed zie. Beetje dromerig ofzo, supergevaarlijk. Maar heb het idee dat ik daarom in situaties terecht kom voordat ik het al van te voren heb opgemerkt. Maar ik ga de volgende les gewoon alles hardop benoemen wat ik zie, misschien helpt dat!
En wat fijn dat het jou helpt! Moet je nog lang lessen?
Ik lees nu over bètablokkers en ik vraag me opeens af: hebben jullie misschien nog tips voor (supplementen voor) focus? Ik les juist in een drukke stad en raak dan afgeleid door dingen om me heen, ben wat dromerig… Wil wel wat proberen voor meer focus misschien.
Heb volgende week weer les voor het eerst na twee maanden, ben benieuwd of ik er weer helemaal uit ben.
Ik herken je verhaal wel, maar ik heb zelf niet iets geslikt. Ik moet ook zeggen dat supplementen (valeriaan enzo) bij mij echt helemaal niks doen, maar dat is per persoon verschillend. Voor het afrijden had ik wel zoiets bij de drogist gekocht (iets anti stress, maar dat was meer voor het placebo-effect haha).
Toentertijd heb ik tips gevraagd aan mijn therapeut, omdat ik vooral bij lastige situaties een soort van dissocieer. Zij heeft mij toen als tip gegeven om me extra bewust te worden dat ik in een auto zit: dus even knijpen in het stuur en mijn lichaam het signaal geven dat ik aan het rijden ben. Ze zei ook dat ik kon vragen of mijn instructeur een hand op mijn schouder wilde leggen bijv. maar dat vond ik een beetje too much Maar in ieder geval: weer terug in je lichaam komen, even bewust worden dat je een voet op een gaspedaal hebt etc. Heeft bij mij wel echt geholpen!
Dit is ook wel misschien een tip voor @Negativ trouwens
Goed idee! Ik ga het vrijdag proberen!
Ahh ja ik droom ook vaak weg, het helpt bij mij wel iets om de temperatuur wat lager te houden in de auto maar ben ook nog wel op zoek naar tips voor meer focus (zonder medicijnen). Ik mag over een paar weken afrijden! En jij?
Ja misschien heb je wel gelijk, ik dacht er gewoon aan toen ik hier las over bètablokkers…
Maar ik ga, als ik er op dat moment aan denk, de tip van @ciselering proberen de eerstvolgende keer.
Ik hoop dat je wat gaat vinden ter ondersteuning! Ik moet de 28e weer op. Heb zojuist weer les gehad en was een stuk oplettender. Vond het wel echt een chille les en zit voor mijn gevoel nu bijna op mijn “oude” niveau
Weet iemand wellicht of theorietoppers binnenkort weer een actie heeft?
Oohh jongens, volgende week vrijdag moet ik weer op. De afgelopen twee weken ging het echt heel goed en gaf de insteucteur aan soms niet eens door te hebben dat hij naast een leerling zit. Echter ging het sinds gister weer mis. Fietser in de dode hoek, plots raakte ik in de war met GPS rijden en haalde ik links afslaan en links aanhouden door de war. Vandaag rolde ik achteruit bij drempels en kwam ik er niet weg, en ben ik er achter gekomen dat ik niet links kan file parkeren en links vakparkeren Ik heb tot mijn examen geen lessen meer dus ik vrees het ergste. Ik hoop echt dat ik die bijzondere verrichtingen gewoon mag uitvoeren aan de rechter kant.
@Clancy Ik kan online niks vinden helaas!
Ooh jammer, lukt het niet om tussendoor nog een lesje te doen?
En de bijzondere verrichtingen zijn meestal rechts! En mijn rijinstructrice heeft al vaak gezegd dat het er bij bijzondere verrichtingen niet om gaat dat je het perfect doet maar dat het veel belangrijker is dat je goed kijkt! Blijf steeds goed om je heen kijken bij het parkeren.
Helaas heb ik al mijn extra lesjes al achter de rug! Maargoed volgende week begin ik weer gewoon met een schone lei… Ik kan het wel gewoon dus ik ga dat gewoon laten zien. De vorige keer zakte ik echt op het verkeerd uitkomen na een bocht en dat heb ik nu gewoon onder de knie, dus hopelijk komt het goed
Pff ik ben gewoon nu al misselijk en zie alles in mijn hoofd al helemaal misgaan. Wil het echt graag halen en had er zo veel vertrouwen in. Maar nu lijkt het wel alsof ik alles in het negatief zit te manifesteren. Stom.
En het is nog niet eens vrijdag
Ik heb morgen mijn tussentijdse toets en ik stress hem helemaal dood. Krijg al twee dagen geen hap door m’n keel. Probeer mezelf nog een beetje rustig te krijgen, maar tevergeefs haha. Iemand hier ervaring met kalmeringstabletjes/anti-stress tabletten van de drogisterij? En zo ja, welke werkten voor jou goed?
Ik heb niet heel het topic gelezen maar heb je al eens gekeken naar kalmeermiddelen? Ik Ben uiteindelijk pas geslaagd na mijn 5de examen omdat ik iets van de huisarts had gekregen omdat de stress echt teveel was bij dit.
Thanks voor je geruststellende berichtje meid
Ik kan ook niet uitleggen waarom ik het zo spannend en eng vind. Weet wel dat ik nog niet op het niveau zit om het te halen en dat ik in feite kansloos ben morgen. Heb gelukkig m’n rijexamen pas eind januari, dus heb nog genoeg tijd om te oefenen en te verbeteren. Maar het idee dat ik morgen een vreemde naast me heb zitten die kijkt naar hoe ik rij
Ik denk dat ik geen enkele bijzondere verrichting meer kan uitvoeren door de spanning
Bedankt! Ik probeer het ook echt zo te relativeren, maar krijg die rust niet echt in m’n hoofd. En ik weet eigenlijk ook wel dat als het morgen achter de rug is, er zooo’n last van m’n schouders gaat vallen. Het kutte is alleen dat ik eigenlijk al weet dat ik er niet klaar voor ben, dat gaf mijn rijinstructrice ook al wel aan. Ben bang dat die examinator dan echt denkt van wat is dit nou weer voor idioot, haha.
Grrrrr ik baal echt zó erg. Moest net voor het eerst afrijden, alles helemaal goed en 30 seconden voordat ik terug was bij CBR verprutste ik het en moest er worden ingegrepen. Even dramatisch huilen hier.
ahh zo ontzettend kut! Ook dat ze niet even lenient zijn ofzo, je hebt voor 95% goed gereden, en dan zo net op het einde 1 foutje? Zo oneerlijk
Sorry maar dat ligt toch helemaal aan de fout? Als iemand bijna omver gereden wordt is het toch niet “1 foutje / zo oneerlijk” ?
Neemt niet weg dat ik het heel klote vind voor jou @trenchcoat ! Echt balen hoor als zoiets gebeurt. Hoop voor jou dat je de volgende keer weer een mooie rit maakt en dan eindelijk het rijbewijs mag bemachtigen.