Rijlessen

Ah wat jammer, balen zeg! Ik vond al die voorrangsvragen ook moeilijk altijd. Niet boos op jezelf zijn, je hebt je best gedaan. Volgende keer beter!

1 like

Wat balen! Ik heb heel veel gehad aan de video’s (het volledige pakket) van theorietoppers en heb in 2020 + dit jaar mijn theorie gehaald hiermee. Hij geeft hele fijne ezelsbruggetjes, vooral ook bij de voorbeelden die je beschrijft.

@Lemongrab

Wat klote! Hoeveel lessen heb je nog? Wellicht dat het nog redelijk snel kan wennen

Nog 2 maar, dus echt wennen gaat niet meer lukken denk ik. Maar mijn instructeur gaat zijn best doen om nog met een collega te ruilen van auto volgende week want hij zag hoe van de leg ik erdoor was, wel heel lief van hem. Dus ik hoop heel erg dat dat nog lukt en ik gewoon in mijn vertrouwde corsaatje mag afrijden. Ik wil er zo graag vanaf zijn gewoon, pff

4 likes

Aah balen! Ik ga voor je duimen

2 likes

Pffff ben voor de 2e keer gezakt vandaag. Ik ga nu voor een faalangstexamen maar kan pas in januari op! Klote cbr, mijn motivatie is ver te zoeken nu

Yes ik ben geslaagd! Kon gelukkig toch afrijden in mijn vertrouwde lesauto. Het ging niet foutloos maar ik kon goed benoemen wat er niet goed ging en toen zei hij nou dan ben je geslaagd. Zo blij dat het erop zit nu, en mijn bankrekening ook. Iedereen die nog moet heel veel succes, het komt goed!

29 likes

Gefeliciteerd!!

3 likes

Jaaaaa gefeliciteerd! :partying_face:

1 like

Thanks allemaal! Het ging eerst supergoed maar ik dacht echt even dat ik gezakt was toen ik ergens fout voorgesorteerd had bij het uitvoegen en nog in een heel korte tijd snel van baan moest ruilen waar het druk was dus dat was spannend, hij zat zelfs nog even aan mijn stuur toen. Ik zei ook keihard kut haha, maar gewoon door blijven rijden en me niet gek laten maken. Daarna nog een schoonheidsfoutje maar goed opgelost. Dus uiteindelijk toch geslaagd omdat ik verder goed en besluitvaardig had gereden, ik wist wat er fout ging en hij wel kon zien dat het door de zenuwen kwam. Hij zei laat je handen eens zien aan het einde en die waren toch wel vet aan het shaken.

Mijn instructeur reed niet mee trouwens en dat vond ik eigenlijk ook wel fijn, ging gewoon een beetje ouwehoeren met die man en daardoor was de sfeer wel goed. Hij zei zelfs ā€˜trots op je’ toen ik had gefileparkeerd, heel cute.

Maar ok om jullie moed in te praten: als er iets fout gaat ben je niet meteen gezakt dus herpak je, of zoals mijn instructeur altijd zegt: ook al sta je 2-0 achter kun je nog met 3-2 winnen. Als ik het kan kunnen jullie het ook!

8 likes

Ik had een soortgelijk iets met fout voorsoorteren bij een turborotonde, ik begon goed, maar door het examen ging ik veeeeeel te veel nadenken :laughing: Hetzelfde gebeurde bij fileparkeren toen ik echt bijna PANIEK kreeg omdat ik geen goed plekje kon vinden. Gelukkig zag de beste man het ook, was ook meeeeegaverbaasd dat ik was geslaagd (hij zei wel: je moet wel iets doen aan je onzekerheid. Is helaas niet gelukt nu 2 jaar later hahaha)

Dus ik beaam wat jij zegt, jezelf gewoon herpakken en je best blijven doen :slight_smile:

Enne nog gefeliciteerd! Wat een euforisch gevoel is dat he :smiley:

2 likes

Nou, vrijdag is het weer zover, mag dan weer gaan lessen. Heb na het zakken op 20 juni geen rijlessen meer gehad dus ik hoop dat het allemaal een beetje gaat. Heb 8weken/lessen van 1,5 uur de tijd op mezelf voor te bereiden op mijn 2e examen. Ik wil heel graag positief daarnaartoe kijken maar als ik naar bovenstaand posts kijk (Die van die man die al 10 jaar een rijbewijs heeft in het buitenland maar hier al 3x is gezakt) en zelfs van mensen hoor dat ze zakken op het uitstappen zie ik het sombertjes in.

Ben soms ook echt nog woedend op de situatie dat mijn examinator zei ā€œJa meis je had hem BIJNA!! OCH WAT HAD IK HEM GRAAG AAN JE WILLEN GEVEN. Wat heb jij leuk gereden en ook goed onder druk zeg. Ja heel jammer van die twee foutjes, maar je hebt het goed gedaan hoor.ā€

Had liever gehad dat ze zei ā€œJoh, leuk gereden maar wel een paar schoonheidsfoutjes, ik raad je nog een aantal lesjes aan en zie je over een paar maanden graag terugā€

En dan ook nog horen dat een vriendin van mijn zusje met een halve remingreep en stuuringreep wel is geslaagd :rage:

Het is zo oneerlijk hoe arbitrair die examens zijn hƩ. Hopelijk is het dit keer wel goed!

2 likes

Oh my god heb net voor het eerst zelf gereden en dat is echt weer een whole other level, pfff. Was nog veel zenuwachtiger dan voor mijn examen. Domme fout gemaakt en te laat gaan rijden waardoor de spits al begonnen was, wilde hem eigenlijk voor zijn. Heb de auto maar 4x af laten slaan en 1x gehuild :face_exhaling: Maar we leven nog, en de meeste andere weggebruikers ook :thumbsup:

13 likes

Haha ja vreselijk. Ik vind het ook zo kut dat ik nu niet meer zo’n handig bord op het dak heb met ā€˜ik kan niet rijden’ zodat de andere weggebruikers daar een beetje rekening mee kunnen houden :stuck_out_tongue: Nu is het opeens voor het echie ofzo. Maar ik ga vanavond nog even rijden als het rustig is en morgen naar de McDrive. Moet er gewoon even doorheen. En misschien durf ik dan over een halfjaar ook op de autobahn, supergoed joh!

2 likes

Heb je een instructeur met wie je gezellig kan kletsen? Dat hielp bij mij wel heel erg. Mijn instructrice was mega gezellig en ik vertelde gewoon mijn hele leven aan haar. Dat gaf voldoende afleiding.
En misschien is deze instructeur niet goed genoeg om jou te begeleiden in je faalangst/angst voor verkeer. Dan kan je misschien een proefles doen met een andere instructeur? Er zijn ook speciaal getrainde instructeurs voor faalangst. Misschien een grote stap, maar als je meer uit de lessen kan halen, ben je wel eerder klaar voor je examen.
Succes in ieder geval!

1 like

Oooh ik moet over 15 minuten weer lessen. Ben zo bang dat ik het ben verleerd de afgelopen 3 maanden. Hoop echt dat ik niemand thuis hoef te brengen :smiling_face_with_tear: Ik zal dat ding echt 10000x laten afslaan denk ik.

Hoe ging het? Hopelijk viel het mee!

Het viel reuze mee! Gelukkig kan ik erg lachen met mijn instructeur en we hebben even doorgenomen wat er fout ging bij het examen. Ik ben ook nog even gaan spuien over alles wat ik fout vind aan het cbr, maar hij hielp me ook weer relativeren met dingen die wel goed gaan daar, dus dat is fijn! Verder mocht ik eigenlijk een beetje mijn gang gaan in die auto om weer te wennen. Merkte dat ik alles tegelijk doen wel weer moest aanleren en ging soms als een oma over de weg, maar soms ook als max verstappen. Ik denk dat de volgende les een stuk beter zal gaan!

@Structopaat Wat rot! Misschien helpt het inderdaad om te kijken naar een andere instructeur, want dat kan echt heel veel verschil maken! Ik had er begin dit jaar 8!! via een roulatie schema en het klikte er maar met 3. De lessen met de andere instructeurs gingen ook mega slecht en uiteindelijk heeft mijn huidige de knoop doorgehakt dat het niet zo langer door kan, en ik zit nu echt wel met plezier in de auto merkte ik zojuist. Hopelijk ga jij je ook sneller goed voelen in de auto!

4 likes

Wow ik had zo’n gekke rijles. Het regende megahard dus ik zag ondanks de wissers bijna geen hol in het begin. En later toen het droog was zaten we in een bocht en begon een vrachtwagen ineens te twijfelen tussen 3!!! rijbanen. Op een gegeven moment was de voorkant van die wagen voor me aan het voegen (haalde me in van rechts) en de rest van de wagen hing echt 50 cm naast me. Hij hing echt om ons heen gewoon. Het enige wat ik dacht was ā€œik MOET op mijn rijbaan blijven rijden en hopelijk komt het dan goedā€ Een verkeerde beweging had echt fout afgelopen. Uiteindelijk schoof hij 2 banen baar rechts en ging hij ook rechtsaf maar damn. Op zulke momenten voel ik geen angst en de instructeur vond dat ik het heel netjes had aangepakt. Zo gevaarlijk! Echt sukkels op de weg man.

Nou :smiling_face_with_tear: Ik ben weer zo onwennig in het verkeer joh. Vorige keer tijdens afrijden had ik net een beetje in mijn systeem dat ik echt situaties aan zag komen en herkende, maar sinds ik in sept weer ben begonnen met lessen is dat weer helemaal weg. Ik moet de 28e op en zou nog 3 lessen hebben. Heb er nu toch weer 4 extra aangevraagd want ik zit gewoon niet zeker achter dat stuur. De instructeur zegt ook ā€œIk snap het niet want je WEET alles en geeft de juiste antwoorden en weet ook precies wat er goed en fout gaat, maar op het moment zelf doe je totaal het tegenovergesteldeā€

Hoop echt dat die extra lessen gaan helpen. Zit echt al bijna op 3500,- wat in die lessen zit :expressionless: