Rotterdammerts unite

En ik weet niet of je het qua reistijd binnen jullie grenzen valt, maar Rotterdam Ommoord?

Mijn vriend begon elke keer als de makelaar het maar durfde te opperen te steigeren (Huuu bejaarden, huu flats) maar toen gingen we eens een rondje door de wijk fietsen.

Supergroene wijk (mijn referentie is wel hartje centrum Rotterdam) en vrij ruimtelijk. Lekker dichtbij de Rotte enzo. Het stuk met flats is een beetje mwah, maar de wijken eromheen zijn best leuk. Genoeg scholen ook. En een metro-verbinding.

En ja, het is geen Blijdorp of Hillegersberg met hippe bakfietsmoeders en leuke conceptstores. Het is wel een beetje suburbia.

3 likes

Ja ik denk dat veel in Vlaardingen ergens begint of eindigt met flats en een winkelcentrum.
Rond het centrum zijn ook genoeg stukjes met woonwijkjes, richting oost en het hof.
De genoemde wijken vind ik altijd of gezellig, kindvriendelijk, mooi om doorheen te fietsen, of ik ken er fijne mensen. Allemaal dichtbij de snelweg en/of metro. De verbinding naar Rdam vind ik heel soepel. Vanaf VLD c is het 18 min naar beurs (hartje centrum rdam). Maar vertrouwd zijn met zal wel echt veel schelen in mijn blik erop. Hoewel ik er ook nooit terug zal gaan.

Nee Delft is wel echt een ander kaliber op de schaal van ‘is dit een beetje stads’ dan Vlaardingen en Schiedam. Maasluis doet niet eens mee op die schaal. Alhoewel, wel officieel een stad natuurlijk.

Ik zou eerder richting Berkel en Rodenrijs of Bergschenhoek kijken! Dat ligt vlak boven hillegersberg. En als het tijdelijk is kan je altijd overwegen om toch voor een appartement te gaan? De meeste appartementen hier zijn vrij ruim en in Blijdorp heb je relatief veel groen. Afhankelijk van de leeftijd en de woonduur kan het best te doen zijn. Al had ik het liefst ook een tuintje gehad voor onze hond. :joy:

3 likes

Ommoord is hier al genoemd, is zeker met kinderen echt leuk, veel speeltuintjes, de kinderboerderij, Binnenhof en Hesseplaats op fietsafstand voor je standaard boodschappen en je bent in no time bij Alexandrium en in de stad ook. Klaver- en Heidebuurt liggen ook praktisch tegen Hillegersberg aan.

Ik woon in het kleiwegkwartier en de juliana van stolbergenlaan is wel echt tof! Dit huis staat al wel een aardige tijd te koop (langer dan 2 maanden)… Geen idee waarom het niet verkocht wordt?

1 like

Jaaaa love ver van hier!!

1 like

Sterker nog, volgens het kadaster is de Klaverbuurt (Heide misschien ook) Hillegersberg :smile:

Edit: Ja ‘Ver van hier’ is erg leuke winkel/lunchroom :slight_smile: Maar voorheen woonde ik op loopafstand van de Kleine Kapitein, zoveel beter voor mijn portomonee dat dat niet meer het geval is :smiley:

1 like

Of Terbregge misschien @anon55062966 ?

Ik wil een auto huren om in Nederland mee op vakantie te gaan. Ben daar helemaal niet in thuis. Iemand nog aanraders die niet bovenaan in google verschijnen of andere tips? In regio Rotterdam btw.

Ik heb hier klik jaren geleden 2x een busje gehuurd om te verhuizen. Dat was toen goedkoper dan op andere plekken. Ik zie dat ze ook auto’s verhuren maar dat heb ik nooit gedaan (en het is al even geleden dus ik weet niet of er iets veranderd is). Maar toen was het goedkoop, goed en snel.

2 likes

Niet perse Rotterdams maar ik heb al regelmatig auto’s via SnappCar gehuurd. Tot nu toe enkel positief en je kunt filteren op auto’s waarvan de eigenaar het okee vind dat je naar het buitenland gaat.

Volgens mij vaak ook nog goedkoper :slight_smile:

1 like

Heeft iemand tips voor goede roti op zuid?

De palmboom op vuurplaat.

2 likes

Ik haalde het af en toe bij eethuis Destiny / vroeger rotihuis Marahdj, was altijd goed. Ondertussen zijn ze wel bijna verdubbeld in prijs.

2 likes

Ga dit weekend nog naar Conny Janssen Danst in de Van Nelle, echt zeer de moeite waard. Via UITAgenda (ff website checken) nu ook nog met korting.

2 likes

Waar gaan jullie heen voor Taco’s/Mexicaans? Ik ga zelf altijd naar Sabor Sabor of Alfredo’s Taqueria maar is er nog een hidden gem of is Botanero bijvoorbeeld iets? Vind Alfredo’s qua eten niet super en Sabor Sabor vind ik dan weer wat minder om lang te tafelen en zo.

Ik vind Botanero heel lekker! Goede cocktails ook en altijd superlekker eten!

Oh nice! Ik zie tortilla chips met iets wat lijkt op een kaassaus en een frozen cocktail dus is sowieso wel het proberen waard!

1 like

Jaaa je had tot vorig jaar kua en die was echt fantastisch, maar ze zitten nu alleen nog in Den Haag helaas voor ons

4 likes