Rotterdammerts unite

O ja, Dudok is ook een goede inderdaad (love hun white chocolate chip cookies)!

Ik zag vorige week trouwens twee exemplaren van jouw hondenras bij de Kralingse plas :star_struck:

1 like

Mlouza, Almina, SUE, sharp sharp
Florentina

1 like

Volgend weekend slaap ik een nachtje in the Slaak. Is wat van het centrum af, zijn er in de buurt wat leuke winkels? We gaan eten bij restaurant rotonde, iemand al eens wezen eten?

Jaaa deze week toevallig gegeten bij rotonde! Was heel lekker! Wij hadden boerenkool, spinazie, oesterzwam, prei en een kaasplanken. Allemaal aanraders!

Al Malek sweets, dit is wel in west.
Hun baklava is geweldig, lekker crunchy niet te zoet en met veel pistachenoten :drooling_face: ze hebben ook veel andere koekjes, maa die heb ik nog nooit gekocht.
Ze hebben ook wat hartige dingen, zoals een pastei met za’ater, heeerlijk!

1 like

Nou dat van het centrum af valt toch wel mee? Je kunt zo naar de Markthal wandelen. Het gebied (rondom) de Pannekoekstraat is ook relatief dichtbij en leuk als je unieke winkeltjes zoekt. Of de Groene passage en wat winkels eromheen op de Mariniersweg. Maar via de Hoogstraat loop je ook zo het winkelgebied in :slight_smile:

Ik weet niet of je van speciaalbiertjes bent maar anders zit Locus Publicus vrij dicht bij jullie hotel in de buurt. En voor een snelle koffie Joy op de burgemeester van Walsum.

3 likes

Oh die zie je niet vaak hier in de omgeving! Moet toch eens wat vaker naar Kralingse plas dan.

1 like

Joy is helaas gesloten :frowning:

1 like

Echt? Oh wat jammer. Was dicht bij ons oude huis dus we kwamen er regelmatig. Lieve eigenaresse.

Over lief personeel gesproken, shout-out naar de Eekhoorn in het Kralingse Bos. Na even bij het hertenpark gekeken te hebben, hadden we er iets lekkers gehaald (konijntjes cake :smiling_face_with_three_hearts:). Volledig door mijn eigen schuld gooi ik warme chocomel waarvan ik nog geen slok had gedronken, om. Wilde een nieuwe bestellen maar kreeg ā€˜m zo mee :slight_smile:

En leuk dat ze zoveel vegan opties hebben, tot softijs aan toe.

2 likes

En als je je hond mee hebt krijgt die ook altijd een klein bakje met brokjes.

1 like

https://www.instagram.com/p/CkH7zXFqceF/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

:tired_face::tired_face::sob:

Nou sorry maar zo leuk is dat toch ook weer niet? Biergarten wel, maar die brug met houtrot en dat naar pis stinkende steegje kan ik best missen

2 likes

Haha ja die reacties onder die post zijn zo dramatisch

mensen roepen van alles nav een paar afbeeldingen terwijl, het is een bestemmingsplan… Het is nog niet eens duidelijk hoe alles eruit gaat zien. En ik ga er ook niet vanuit dat iedereen met een mening dat bestemmingplan überhaupt al heeft gelezen

Ja Bonnie (youtuber uit Rotterdam) had het ook al geplaatst zonder dat ze het volgens mij had gelezen.

Oke het wordt waarschijnlijk strak en er komen veel te dure woningen… maar eigenlijk vind ik het wel leuk dat er een upgrade van dat stukje Rotterdam komt. Zo fijn is het daar nu echt niet altijd. En overpriced was Biergarten toch al :sweat_smile:

1 like

Zoveelste keer hier, maar inmiddels (half) jaar verder en nog niet verhuisd:

Heeft iemand tips en tricks of ga je zelf verhuizen oid en komt je woning leeg; ik hoor het graag!

(Ik houd alle bekende makelaarssites al in de gaten). Voorwaarde die ik heb is in de trant van: prijs moet in verhouding zijn met staat van het huis. Zoveel huizen van 1200 euro voor een zolderwoning of 1000 euro voor een woning met energiescore e.

Is er een Rotterdammert die ervaring heeft met We Are Public? Wijzigt het aanbod regelmatig?
Als in komt er meer bij vlak van tevoren?

Ze hebben nu een actie 2 maanden voor €1, en dan nog minimaal 1 maand €18. Klinkt heel interessant.
Maar qua aanbod is er weinig op dagen dat ik zou kunnen.

2 likes

Maar wie zegt dat ze de hoofdprijs moeten betalen? er is juiste veel ruimte voor de bestaande ondernemers ook, met goede afspraken over de huurprijs zodat het betaalbaar blijft voor hen. En ook behoud van de cultuurhistorische panden

Ik vind hoe het er nu uitziet in ieder geval arremoe, met die sfeerloze parkeerplaats en weinig groen. In dat opzicht wordt het veel natuurinclusiever en ook hittebestendiger. En ja met het oog op meer woningen ivm woningtekort ontkom je niet aan hoogbouw, maar gelukkig komt er ook sociaal. Maarja ik snap de angst ook wel met dat het straks zo’n Zuidas replica wordt :smiling_face_with_tear:

Ja maar wel het minst van alles…

ā€œeen mix van 75 sociale huurwoningen, 171 middeldure huur- en koopwoningen en 330 woningen in het hoge segment.ā€

Overigens woon in ook in het centrum en ben ik wel blij met meer inwoners in het centrum, dat is namelijk wat Rotterdam een beetje mist. Het centrum moet ook na sluitingstijd een beetje meer leven

Nee maakt mij niet uit het sociale huur is of niet, het gaat mij om het feit dat woontorens in de stad helemaal niet slecht zijn.

Ik zie nu dat ik heb gereageerd op flwhrs, maar het was meer in het algemeen :slight_smile: