Rotterdammerts unite

Is er een Rotterdammert die ervaring heeft met We Are Public? Wijzigt het aanbod regelmatig?
Als in komt er meer bij vlak van tevoren?

Ze hebben nu een actie 2 maanden voor €1, en dan nog minimaal 1 maand €18. Klinkt heel interessant.
Maar qua aanbod is er weinig op dagen dat ik zou kunnen.

2 likes

Maar wie zegt dat ze de hoofdprijs moeten betalen? er is juiste veel ruimte voor de bestaande ondernemers ook, met goede afspraken over de huurprijs zodat het betaalbaar blijft voor hen. En ook behoud van de cultuurhistorische panden

Ik vind hoe het er nu uitziet in ieder geval arremoe, met die sfeerloze parkeerplaats en weinig groen. In dat opzicht wordt het veel natuurinclusiever en ook hittebestendiger. En ja met het oog op meer woningen ivm woningtekort ontkom je niet aan hoogbouw, maar gelukkig komt er ook sociaal. Maarja ik snap de angst ook wel met dat het straks zo’n Zuidas replica wordt :smiling_face_with_tear:

Ja maar wel het minst van alles…

“een mix van 75 sociale huurwoningen, 171 middeldure huur- en koopwoningen en 330 woningen in het hoge segment.”

Overigens woon in ook in het centrum en ben ik wel blij met meer inwoners in het centrum, dat is namelijk wat Rotterdam een beetje mist. Het centrum moet ook na sluitingstijd een beetje meer leven

Nee maakt mij niet uit het sociale huur is of niet, het gaat mij om het feit dat woontorens in de stad helemaal niet slecht zijn.

Ik zie nu dat ik heb gereageerd op flwhrs, maar het was meer in het algemeen :slight_smile:

Oh ja het is suboptimaal en ik geloof wel dat laagbouw en huizen met tuintjes nog veel gezelliger zijn en zodoende ook een (leuke) straat opleveren. Maar dat gaat toch niet gebeuren in de stad.

Door al die woontorens lopen er wel meer mensen over straat en dat vind ik positief. Niet de beste oplossing ever, maar dat was die pauperzooi in die hoek bij centraal ook niet

Prima dan, agree to disagree. Kon je artikelen helaas niet openen ivm nrc abo

1 like

Meer woontorens en meer mensen op straat gaat helemaal niet samen trouwens. Meer activiteiten, cultuur en ruimere openingstijden etc zorgt voor meer mensen op straat. Doordeweeks s avonds wat drinken , naar een theatershow of uit eten gaan zit gewoon minder in onze cultuur. Gaat een woontoren (waarvan de dure woningen vaak toch deels gekocht worden door vermogende buitenlanders die er niet vaak zijn) niks aan veranderen hoor.

10 likes

Ik heb het idee dat deze discussie niet meer gaat over waarover het is begonnen. Ik zei dat ik het niet erg vindt als ze dat stuk daar gaan aanpakken omdat ik het gaar vindt, die brug onveilig is en het er heel vaak naar pis ruikt.logisch dat het voor de gemeente een aantrekkelijk stuk is om op te knappen zo naast centraal station. En inderdaad verdwijnt er dan wel weer meer ‘origineels’ Rotterdams, maar dat vind ik dus niet altijd heel erg. Ik vind het stukje bij Little C bijvoorbeeld ook leuk, met Kula, die pizzeria en dat hangstrandje.

Ik ben het in de essentie ook echt wel met jullie eens dat dit niet 1:1 zorgt voor meer levendigheid in de stad, al zie ik zelf wel meer mensen in het centrum door al die woontorens die zijn gebouwd (ik woon er nu bijna 10 jaar).

2 likes

Ja puur die opmerking ging ik even op in hoor. Ik merk zelf minder van die extra levendigheid ‘s avonds en woon er ongeveer hetzelfde aantal jaren. Vind dat zelf iets wat ik de laatste tijd toch beetje jammer vind.

@Wonderland ja dat kan ik me voorstellen! Ik kom toch minder snel die kant op door die brug haha. Meent ed zijn altijd wel druk in de zomer doordeweeks, maar mis het zo dat er jaarrond wat meer mensen op straat zijn. Veel zaken zijn nog steeds dicht maandag en dinsdag(avond), winkels sluiten om 18:00 uur en er is dan ook verder weinig te doen.

Vond dat in Berlijn juist zo leuk, vooral als je dan in de winter nog de kerstmarkten erbij kreeg.

En dan gaan dingen als pleinbioscoop ook niet door, dat helpt natuurlijk ook niet.

3 likes

Welke brug bedoel jij, de gele loopbrug?

Ja die!

Goedenavond. Volgende week organiseer ik als cadeau een middag en avond voor iemand. We zijn beide erg bekend met Rotterdam. Savonds een muzikale voorstelling in de omgeving van Delfshaven. Ervoor een hapje eten, hier kom ik zelf wel uit (mocht iemand een goed idee hebben in diezelfde omgeving, dan is dat wel altijd welkom. Ik kom niet zo snel voor een restaurant aan die kant van Rotterdam). Alleen nu zoek ik nog een leuke activiteit voor het eten. Nu zit ik te denken aan een ritje met de Spido. Beide in het verleden wel eens gedaan. Ik vermoed zo’n tien jaar geleden. Toerist in eigen stad. Maar misschien heeft iemand anders nog een leuk idee. De spido lijkt me wel leuk, maar weer niet als het bijvoorbeeld regent. Iets voor 1 a 2 uurtjes. Vanaf halverwege de middag…

Marseille, bar Simon voor eten.

Tegenover Spido zit remastered onder de Erasmusbrug? Wel prijzig, maar ik vond het tof. Duurt circa 1.5 uur met arriveren en de show incl.

2 likes

Ik ben hier gisteren geweest, @Gipskruid. Vind het tof gedaan! Leuk op een druilerige dag, beter dan Spido wat mij betreft.

Is iemand hier al eens bij Kyatcha geweest? Ik vond het er fancy uitzien, maar de recensie in NRC-Bijlage afgelopen weekend was nogal vernietigend dus nu twijfel ik :joy:

Ik vind het geweldige sushi, ik ga de review eens bekijken…

1 like

Even googlen op Lot Piscaer - Kyatcha. Ik weet niet of het artikel achter een betaalmuur zit, dus ik wil geen screenshot plaatsen, maar via google kon ik ‘m zo vinden.

Maar van jou dus wel een aanrader?

Kyatcha is echt eén van mijn lievelingsrestaurants! Ik vind het zo lekker en goed.

Het is wel duur ja maar ik denk eigenlijk dat elk restaurant duurder is geworden tijdens/na corona, de lockdowns etc.

2 likes