Rotterdammerts unite

Leuk! En vooral niet twijfelen.

Twijfelen?

Haha je naam, maar veel te flauw sorry

Oh jemig, haha. Ik ben er duidelijk niet helemaal bij. :sweat_smile:

1 like

Lijkt me leuk! Morgen kan ik ook niet, maar een andere keer misschien? En hoe bevalt het je tot nu toe in Rotterdam?

1 like

The Glambar! De mensen die er werken zijn heel aardig. Daarnaast ben ik ook altijd tevreden en je betaalt niet de hoofdprijs. Tram 4 stopt ervoor (tram 25 stopt ook dichtbij)

1 like

Ja lijkt me leuk! Echt leuk dat jullie reageren :two_hearts:. Ja het bevalt heel goed, ik vind het heel leuk dat er elk weekend wel dingen te doen zijn. Ik ga zometeen naar de vintagemarkt bij Containerbar Noord. En ik ben gek op alle nieuwe koffietentjes en lunchplekken om te ontdekken. Eigenlijk het enige wat ontbreekt zijn nog een beetje nieuwe mensen leren kennen, ik had verwacht dit op mijn studie voornamelijk te doen maar dat valt nog wat tegen. Ik ben ook een tweede master gaan doen dus de meeste mensen kennen elkaar al of zijn dus international, wat niet erg is overigens. Ik heb heel veel lieve vriendinnen, maar die zitten in het Noorden dus het lijkt me leuk om hier ook wat vaste mensen te hebben om leuke dingen mee te doen.

1 like

Hoi! Ik weet dat de vraag al wel eerder voorbij zal zijn gekomen maar toch. Ik wil graag op korte termijn naar Rotterdam verhuizen (studio/appartementje) maar zie door de bomen het bos niet meer. Met welke makelaars hebben jullie goede ervaringen? Of bijvoorbeeld met een bemiddelbaar ofzo? Ik heb een klein budget en dat maakt het wel een stuk lastiger merk ik, want ik voldoe vaak niet aan de (grote) inkomenseisen. Als iemand tips heeft, hoor ik het graag!

Heeft iemand nog leuke tips voor een restaurant? Zie soms door de bomen het bos niet meer hier, en ik vertrouw op de keuze van mede-FF’ers.

Het hoeft niet heel goedkoop te zijn trouwens, en liever geen Italiaans.

Ik vind Gamasot erg lekker. Het is Koreaans zit in de Pannenkoekstraat. Het ziet er niet heel fancy uit, maar wel lekker. De Vietnamees ernaast is ook goed. In de Karel Doorman straat zit een noodlebar waarvan ik de naam kwijt ben die is ook lekker. Zit naast Sugo. Die zit ook op de West Kruiskade geloof ik, maar bij die locatie heb ik nog nooit gegeten.

2 likes

Takumi bedoel je denk ik

1 like

Dat is m

1 like

Veel is al genoemd

• Hemel op aarde voor lekkere tapas, allemaal maria beeldjes in het restaurant, €€€
  • Boca’s serveert een mix van tapas, maar ook kleine gerechtjes op een plank! Je kan kiezen tussen vega, vis, vlees of een mix plank €€
  • Umami, mijn favoriete restaurant, is asian fusion en alweer shared dining (haha) €€
  • Seoul sista is korean bbq, je grilt zelf je vlees, en maak er vervolgens een sla wrap mee met kimchi €€€
  • Takumi voor ramen, naast sugo is vnl met kip, kruiskade is een mix €
  • Warung mini voor saoto soep en baka bana €
  • Vislokaal op de de kaap, naam zegt het eigenlijk al€€
4 likes

Bedankt voor jullie reacties! Het is wel een etentje met een reden/als bedankje, dus ik zat zelf ook al in de richting van Umami oid te denken (alleen zijn we daar al vaak geweest). Héroine had ik ook als optie, maar denk dat mijn vriend Seoul Sista ook leuk vindt. Nog steeds lastig dus, haha. Maar wel goed dat ik hier een paar dezelfde dingen zie die ik ook al in mijn hoofd had :grin:

Hey, die containerbar en vintage markt zijn bij mij om de hoek. Hoe vond je het? Ik heb er zelf op het eerste deel van Harry Potter na niks kunnen scoren.

• Kua, Mexicaans. Best wel authentiek met alleen maar Mexicanen in de bediening/keuken. De kaasfondue <3
  • Backyard, voornamelijk vegan (alleen de add ons niet). Vet ingericht en lekkere keuken, maar de bediening is helemaal mijn ding.
  • Vineum, Frans. Prijzig, maar zooo lekker.
  • Oliva, Italiaans, maar geen pizza/pasta. Ook aan de prijs, maar echt heel goed en veel eten. Sowieso het beste restaurant aan de Witte de With (oke Warung Mini mag er ook zijn hehe)

Afraders:

• Rosso. Ontzettend foute tent, wat ooit werd goed gemaakt door echt fantastisch eten. Inmiddels is de bediening zo belabberd en het eten een stuk minder goed, maar de prijs nog steeds heel hoog.
1 like

Noooo waarom heb ik dit gemist?! Had haar ontvolgd want verstandig, maar wel jammer. Heb je iets gekocht?

1 like

Moet wel lukken!

1 like

Jaa absouluut! Ik huur nu voor 850 p/m met zn tweeën, voor ong. 70m2! En dit is west/centrum. In zuid zou je zelfs veeel goedkoper uit zijn.

1 like

m2 maakt mij niet eens zoveel uit, want hij is nu al zovaak bij mij met m’n studio van 21m2 hahaha! Maar dankjewel, dit geeft wel weer een beetje hoop :slight_smile:

1 like