Rotterdammerts unite

Coco en Sebas (?) vind ik ook erg lekker! Zit oa op het CS!

2 likes

Hellooo weet iemand iets?
Ik ben opzoek naar een plek waar je op een zaterdagavond met een groepje lekker kunt bijkletsen, cocktails/drankje doen en waar er snacks op de kaart staan.
Jesús Malverde Bar is chill hiervoor, maar de muziek stond heel hard vorige keer dus echt lekker bijkletsen was er niet bij. De Huismeester vind ik ook een leuke plek hiervoor, maar dat was vorige keer op een zaterdagavond ook niks als je met een groepje bent.

Dus ik ben opzoek naar plek waar er ruimte (akoestiek :nerd_face:) genoeg is en het niet zo gericht is op muziek/party vibe.
Op zaterdagavond is Gele Kanarie denk ik druk, of niet?

Misschien moet ik gewoon maar thuis afspreken hoor :laughing:, maar er moet toch een plek zijn waar én genoeg ruimte is én de muziek niet taffes hard staat én waar er wat fijne drankjes ofzo op de kaart staan?

Je kan op google maps restaurant checken met openingstijden op maandag open; ik zag Brasserie Pierre en Mangiaire waar je lekker kunt eten! (Zou wel nog ff nabellen bij beide of Google klopt) Ik weet alleen niet hoe chill dat met een baby is?
Je kunt ook naar Spirit; een buffet met heel lekker, niet standaard, vega(n) eten. Ook chill om te zitten met een baby denk ik. Maar misschien was je meer op zoek naar echt bediend worden, dan is het niet helemaal wat je zoekt.

Pesca Rotterdam ben ik nooit geweest, maar scoort goed en is ook open voor lunch. En op afbeeldingen lijkt het ook wel een vibe te hebben dat je je baby kunt meenemen.

Gele Kanarie ben ik wel vaker geweest op zaterdag avond juist en toen vond ik het prima om gezellig te kletsen/borrelen.

Verder vind ik het Westerpaviljoen, Loos, Gieterij t Swaentje, Botanero, Kaapse Maria, Pret a Boire en Wijnbar het Eigendom leuk en zijn ook plekken waar ik juist in het weekend kom. Allemaal wel verschillend qua sfeer (maar wel geschikt om lekker te borrelen en niet echt dansen), kaart en locatie dus zou online ff checken wat je aanspreekt. Cocktails weet ik niet zo goed want die drink ik nooit, maar Botanero is daar iig wel bekend om!

Misschien is Supermercado ook een optie? Hebben ze allerlei cocktails, kun je reserveren in het weekend en lekker nacho’s enzo snacken.

3 likes

Botanero zou ook mijn tip zijn, lekkere cocktails, leuke sfeer en goede bediening.
Westkop ook altijd top voor speciaal bieren en pizza’s (hebben ook genoeg snacks)

2 likes

Ahhh thanks!! Mangiare had ik nog niet aan gedacht, wel een leuke ook. Spirit sowieso fan van, maar we hebben iets te vieren dus niet echt feestelijk. En mijn vriend lust geen vis helaas, maar zag idd dat de pesca reviews goed zijn, dus misschien toch ook eens proberen waard 🫶

1 like

Misschien is Mavis wat? Ik ben er al een tijd niet geweest maar volgens mij staat er geen harde muziek op en kan je elkaar gemakkelijk verstaan. Snacks zijn wel veranderd sinds ik er was en het menu lijkt nu beperkt te zijn tot frituur.

Kaapse Will’ns (en dan boven zitten) vind ik ook best chill, maar dan moet je zelf wat te eten meenemen.

4 likes

Forumtip!

11 likes

En anders is Vicini ook nog wel leuk! Wij hadden een keer hetzelfde probleem dat we wat te vieren hadden op maandag met een dreumes. Mangiare viel toen af omdat ze geen kinderstoel hadden, maar is wel wat knusser dan Vicini!

Ja die is ook leuk! Uiteindelijk hebben we nu toch oppas geregeld en gaan we met een Heerlijk deal naar Fred :confetti_ball:

Andere vraag: heeft er iemand in regio Rotterdam positieve ervaring met een verhuisbedrijf? Wij willen onze spullen laten verhuizen

Wij hebben (na tips van vrienden) gekozen voor Vermeer Verhuizers (https://www.vermeerverhuizingen.nl/). Schoonouders hebben ze na onze goede ervaringen ook ingezet en waren ook tevreden

Zelf dus heel tevreden over. Ze hadden ons appartement echt in nog geen uur leeggetrokken en ook binnen no-time stond het in ons nieuwe huis. Gingen echt supernetjes met onze spullen om!

Bij ons kwamen ze in ons appartement kijken hoeveel/welke spullen we hebben voor de offerte.

Verhuizen (ook als je een klein appartement hebt) is niet goedkoop. Maar ik vond het élke euro waard.

1 like

Ahh super, ik heb een offerte aangevraagd! Ben heel benieuwd. Ik vind het denk ik ook iedere cent waard, maar het is lastig mijn vriend te overtuigen :grimacing:

Bij ons was het een no-brainer want ik was op dat moment bijna 8 maanden zwanger :smiley:

Maar de verhuizers die tilde zo onze boxpring naar boven zonder een tree van de trap te raken. Hadden we het zelf gedaan dan hadden we vast onze (pas geverfde) trap, deurposten etc beschadigd. En als vrienden helpen en er beschadigt iets, dan kan dat ook vervelende situaties geven. Was hier niet ooit op het forum een verhaal over? Misschien is dat een argument waar hij gevoelig voor is?

Ik (en vrienden van mij) hebben zelf hele goeie ervaringen met Teim (https://teimlogistiek.nl/). Bedrijf zelf zit niet uit Rotterdam maar waren zo scherp geprijsd dat het stukje voorrijden qua tarief ook prima te doen is. Namen alle tijd, kwamen gemaakte afspraken na, heel voorzichtig etc

2 likes

Ik zoek een leuke plek in regio Rotterdam om Koningsdag te vieren met drie kleintjes (twee die alleen maar willen kruipen en een die net rondrent). Noordplein lijkt me leuk maar niet handig met kinderen. Ideaal zou zijn een leuk vrijmarktje met een plekje om wat te eten/drinken en niet té druk… het mag ook buiten Rotterdam zijn.

In de wijk liskwartier heb je een leuke vrijmarkt, vond ik vorig jaar heel leuk (leuker dan de vrijmarkt in het centrum). En in de buurt ook wel wat horeca waar je op het terras kan zitten (osteria liz bijv).

3 likes

Ja, dit! Mijn vriend was daar vorig jaar en vond het hier heer leuk en ook kindvriendelijk.

1 like

Thanks! Klinkt top!

Heel leuk bij het liskwartier. Kwam er jarenlang maar vind het wel vaak heel druk en ook steeds drukker worden elk jaar. Veel mensen komen ook met kinderwagens en het is vaak erg smal. Maar wel echt een kinder markt dus wel je doelgroep.

2 likes

Welke vrijmarkt is leuk zonder kids? Ik heb wel zin in struinen :blush:

2 likes