Rotterdammerts unite

Zijn jullie klaar voor de marathon? :grin: ik kan geen feestje vieren maar ga wel kijken bij de Kralingse plas.

3 likes

Vandaag al de kids run gedaan en morgen de 10k. Ik vind het nog steeds stom dat het dit jaar geen kwart marathon is.

3 likes

Heeft een van jullie een tip voor goede Omakase in Rotterdam of in de regio? Is Chef’s table wat of hebben jullie nog een andere aanrader?

Ik weet niet of je op die dag zou kunnen, maar op 6 mei heeft Amarone een speciaal event. Is dus niet Amarone zelf, maar ze nodigen volgens mij een Japanse chef uit. En dan heb je een omakase lunch met sushi of je kan kiezen voor een diner met ook wagyu erbij dacht ik.

1 like

Dit is echt een leuke tip! Ik ben helaas dan op vakantie :frowning:

Gaat iemand morgen op een vrijmarkt staan? Ik dacht eraan in Park Rodenburg te staan met een kleedje maar de bereikbaarheid is niet top en ik heb wel een paar dozen te sjouwen :sweat_smile: Hoe doet men dat toch?

Ja ik ga, maar ergens in Oost bij een winkelcentrum. Dus vrij klein en ik denk voornamelijk kinderen.

Wij gooien alles in de bakfiets :grin:

1 like

Anders in een bakfiets zo’n baqme ofzo?

1 like

Ja ik ga daar staan! Ben dus nu al wakker, laad zo alles in de auto. Hopelijk vind ik een parkeerplek en dan alles uitladen. Mijn partner komt dan de auto ophalen als hij een keer wakker is!
Edit: heb een plek kunnen scoren!

1 like

Hey wat chill! Ik kon echt geen inschatting maken van de starttijd dus ik lig nog in bed. Is het al erg druk nu? Dan weten we dat voor een ander jaar :sweat_smile:

Whoa ik kom net uit Park Rozenburg, wat een drukte! Mensen staan ook echt op gekke plekken, zoals de brug. Zo stom, daardoor is het moeilijk te lopen eigenlijk.
Zelf geslaagd met twee leuke spelletjes, erg blij mee!

Ik ben elk jaar wel een beetje teleurgesteld door de troep die er verkocht wordt. Vroeger kocht ik best veel leuke dingen die lang meegaan, maar nu lijkt het bijna allemaal action en temu. Voor kinderen wel leuke dingen, maar die heb ik niet. Ik zag ook iemand die 2 euro vroeg om haar hond te aaien :joy::joy::joy:

3 likes

Ik zag net een Temu Elsa rondlopen, je kon met haar op de foto voor een x-bedrag :sob:

Ja er waren al veel plekken gereserveerd. Maar wij hadden uiteindelijk een perfecte plek. Vanaf 7 uur komen de eerste mensen kijken!

1 like

Wat fijn! Heb je een goede opbrengst en veel plezier gehad? Ik vond de drukte op sommige plekken bijna too much, heb je daar geen last van gehad?

1 like

Nee wij zaten wel op een lekker plekje aan het begin bij het water. Het ging bij ons een beetje met vlagen. Heb iets onder de 100,- opgehaald dus blij mee. En het was gezellig!

1 like

Whuutttt 7 uur? Mij leek 9 uur al vroeg maar mensen zijn nog gekker haha. Al snap ik het ook wel op een kindermarkt; heerlijk dat er al wat te doen is als je kids vroege vogels zijn.

@Twijfelaar Niet meer zelf gestaan met spullen?
Ik ben nog steeds op zoek naar een deel van rotterdam waar mooie dingen staan ipv 1 miljoen troepjes bij elkaar. Zoiets als Amsterdam zuid waar mensen met hun mooie goed Ʃn meubels / vintage / kunst staan. In rotterdam hebben we dat niet echt? Bijna overal waar je kijkt in het centrum zie je fast fashion en kinderen met hun speelgoed en grabbeltonnen.

Nee ik heb het zelf niet meer gedaan omdat ik de vroege drukte verwachtte en voor mij is het nog best lastig om dan bij Park Rozenburg te komen.
Het viel me sowieso tegen hoeveel vrijmarkten er waren. Ik dacht dat er altijd achter het CS een grote was, maar daar was niks te bekennen. Toen ben ik helemaal doorgefietst naar Vroesenpark en verder richting de Kleiweg en daar was er gelukkig nog wel een te vinden. Maar niks zoals jij beschrijft inderdaad, vooral veel kinderspullen of heel… oude… meuk :sweat_smile:

1 like

Hillegersberg heeft ook altijd een vrijmarkt. Niet supergroot en veel dingen voor kinderen, maar misschien dat je daar mooie items kan scoren?

2 likes

Voor de verjaardag van mijn vriend zoek ik een lekker restaurant die ook een beetje kid friendly is qua eten. Ben een beetje inspiratieloos, dus alle tips zijn welkom