Rotterdammerts unite

Er hangt een politieheli boven Rotterdam en ik vind dat echt spannend (hehe), ik ben me helemaal aan het inleven

Volgens p2000 is er zojuist melding gedaan van een overval in de Oostervantstraat dus grote kans dat het daarmee te maken heeft

2 likes

Haha het viel mij ook al op, maar is best vaak toch? Toen met BLM was er ook veel helicopter acitiviteit.

Arzu of de brunch club!

Hier op zuid echt wel wekelijks een politie heli die hier rond cirkelt. Was in het begin vet nieuwsgierig en dacht dan ohhh sensatiiiiie, maar uiteindelijk dus gewoon niks boeiend dan haha. Echt heel teleurstellend. Snap je nieuwsgierigheid helemaal

1 like

Oh alleen de traumaheli’s zie ik weleens maar deze niet zo vaak. Ik kan me de politieheli’s met de demonstratie vaag wel herinneren inderdaad. De horrordrone achtervolgt me nog steeds en overstemt de herinnering. :sweat_smile:

Vooral dat sarcastische ā€œfijne dagā€ staat me bij van de drone. Ik ga er altijd vanuit dat er een boef in gestreept tenue op de vlucht is als ik de helikopters hoor.

3 likes

Volgens mij was er opgeroepen om te gaan plunderen! Dus had de politie extra mensen ingeschakeld en denk ook dit misschien?

3 likes

Die boef, dat dus! Echt van die Amerikaanse taferelen zie ik dan waarbij boeven over schuttingen klimmen, verstoppen, toch weer doorrennen… Of meer GTA! Dat ze ondertussen nog even een auto carjacken, of een moeder van haar fiets beroven met het kind nog achterop. :sweat_smile:

1 like

Sorry, wat? Plunderen? Waarom? Er is wel echt een melding binnen gekomen van een overval dus het zou zuur zijn als dat om plunderen draait. Waar heb je dat voorbij zien komen?

Ja en dan vanuit de helikopter met infraroodbeelden op zoek terwijl ze met walkie talkies serieuze taal praten zoals : verdachte beweegt noordwaarts en we hebben de verdachte gemobiliseerd

1 like

Jeetje, ik fietste er vanochtend langs en vond het al vreemd dat die winkels dichtgetimmerd waren… Plunderingen, my god. Ik kan nergens de reden vinden? Gewoon omdat het kan?

https://www.ad.nl/rotterdam/geen-gehoor-aan-massale-plunderoproep-in-het-centrum-van-rotterdam-blijft-het-rustig~aeaf7773/

Stond op mijn nieuwsoverzicht van de AD

Edit haha tegelijk :joy:. Ik kon ook geen duidelijke reden vinden… Kan me niet voorstellen dat dit voor komt uit de demontraties die geweest zijn…

1 like

Mja, vreemd! De heli hangt trouwens meer boven Noord en daar zijn voor zover ik weet niet echt bekende winkels toch?

Edit: ik denk boven CS?

Jeetje wat een trieste bedoeling. Super droog dat ik ben Koen though :joy:

@Twijfelaar ik zit vlakbij centraal en hoor hem vrij dichtbij, maar ik denk wel meer richting centrum

1 like

Nee volgens mij niet echt. Als ze nou een duidelijke cirkel maakte, konden we nog denken dat ze verdacht uitziende groepen proberen te onderscheiden. Dus misschien heeft t wel grotendeels met die overval te maken?

Ben ook wel blij dat er niet naar die oproep geluisterd is! Het is toch ronduit belachelijk…

1 like

Vorig jaar waren er ook plunderingen aangekondigd en die lui (of een deel ervan) zijn toen aangehouden. Dat ging om JD Sports volgens mij. :persevere:

Edit: De heli lijkt weg te zijn!

1 like

De helikopter was hiervoor ingeschakeld: https://www.rijnmond.nl/nieuws/196343/Woningoverval-in-Rotterdam-daders-op-de-vlucht

Maar was ook nog even bij deze melding betrokken haha: https://www.rijnmond.nl/nieuws/196344/Loos-alarm-in-Rotterdam-Centrum-vuurwapen-blijkt-stofzuigerslang

Toen ik in Amsterdam woonde had ik onwijs veel aan die Facebookgroep ā€˜amsterdam durft te vragen’. Als er iets was dan was er ook altijd iemand die zich hetzelfde afvroeg en er was ook altijd wel weer iemand met een antwoord. Iets soortgelijks is er niet echt hier geloof ik?

2 likes

Jammer dat de daders van de overval voortvluchtig zijn. Heel sneu, bij een oudere man nota bene, en als buit een mobiel. Pffff.

Ja zo’n heftige gebeurtenis voor alleen een mobieltje… echt niet te geloven.

Sta je bij goed weer open voor een meeting in de open lucht?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Indien ja, welke zondag heeft je voorkeur?

• Zondag 28 juni
  • Zondag 5 juli
  • Zondag 12 juli

0 stemmers

Welke plek heeft je voorkeur?

• Vroesenpark
  • 't Park bij de Euromast
  • Kralingse Plas
  • Anders, namelijk…

0 stemmers