Rotterdammerts unite

Ik arriveer bij de Rotte ter hoogte van Bergse bos en dan rondje Rottemeren (laatste meestal alleen per fiets)

2 likes

Heeft iemand een tip voor een betrouwbare fietszaak voor tweedehands fietsen? Verkoopt Mega Bikes op Oostplein eigenlijk tweedehands? Ik heb altijd Gazelle of Batavus gehad dus wil het liefst toch een van die twee merken, maar mijn budget is €500 terwijl ik wel alles erop en eraan wil hebben :slight_smile:

Ja verkoopt megabikes wel, maar vragen er wel de hoofdprijs voor. Je kunt ook eens bellen naar Fietsenmaker Cees op de Volmarijnstraat. Hij heeft soms ook goede fietsen staan en hij is echt een goudeerlijke vent.

2 likes

Sorry had hier eerst helemaal de verkeerde opgeschreven. Er is een ā€˜zwaan’ fietsenhandel in Rotterdam en waar ik m’n fiets heb gekocht was vlakbij de Zwaanshals, dus in mijn hoofd was dat ā€˜zwaan’. Maar niet dus.

Ik heb m’n fiets gekocht op de zaagmolenkade, bij fietsenmaker zwaanshals.
Prettige vent, goede fiets.
Zij hebben (een deel van) hun aanbod ook op marktplaats staan, kun je een beetje zien wat ze hebben

Edit: mijn vriend heeft zn fiets wel bij zwaan gekocht (ik wist dat ik een bon had zien slingeren met zwaan erop) zit bij Altijd in de buurt/Weena. Vond ik een minder fijne winkel.

2 likes

Oooh thanks beiden! Ik vind het ook wel fijn om bij kleinere ondernemers te kopen. Zal bij beide zaken eens langsgaan als dat weer mogelijk is. De fietsen op die marktplaats van Zwaanshals zien er ook netjes uit! :grin:

Heeft iemand een tip over waar ik nu iets kan printen? Mijn gebruikelijke shops zijn nu dicht… Het liefst in Noord maar Centrum kan ook welšŸ™ŒšŸ»

Toevallig moest ik van het weekend wat printen en dat is eigenlijk niet gelukt. Bij supermarkten staan printers maar die zijn om mee te kopiƫren dus dat was voor mij niet helpend.

1 like

:skull:

1 like

Volgens mij zag ik van de week beweging in de Printerette op Oostplein.

Op Zuid gaat het ook lekker nu… :weary: :cry:

1 like

Sjezus :weary:

Ik was juist zo trots dat het hier gisteren zo rustig was. Lekker waterkanon op standje Timboektoe zetten hoor.

7 likes

Hoop dat het echt alleen bij zuid blijft en dat het daar snel klaar is.
Btw op www.rotterdamonderweg.nl kun je verkeerscamera’s zien. Vind t rustgevend om al die drukke kruispunten zo leeg te zien haha :grin:

5 likes

Hier in het centrum is het lekker rustig in ieder geval.

2 likes

Van alle winkels die je kan plunderen… kies je de Zeeman?

3 likes

Ja, godzijdank. Ik maak me wel zorgen om enkele leerlingen die wonen in de buurt van de rellen, al komt dat vast wel goed. Ik vermoed dat ze, zoals ze het zelf zouden zeggen, bari krijgen van hun ouders als ze ook maar naar buiten willen.

4 likes

Ik zag op Twitter ook filmpjes dat een telefoonwinkel en winkel met sportvoeding werd geplunderd… echt walgelijk word er echt misselijk van :tired_face: echt zoveel jonge jongens… waar denken die ouders dan dat die jongens vanavond zijn?!
Laat ze maar veel traangas en waterkanonnen gebruiken please!

ik kan hier echt om huilen. in wat voor wereld leven we man wtf

Ik heb er vanmorgen echt om gehuild, toen dus vooral door de beelden van Urk en Eindhoven en nu in m’n eigen stad… diep triest

1 like

Godver, ik heb zo nachtdienst moet door zuid rijden. Normaal rij ik over de beierlandselaan maar rij dit keer om. hoewel ik vermoed dat het overal wel onrustig zal zijn.
Ik zie er echt tegen op!

1 like