Rotterdammerts unite

91spices vind ik ook top! @japaleno

2 likes

Atithi vind ik ook goed.

2 likes

Hahaha ah thanks maar het helpt niet als er dan vier verschillende worden genoemd!! Ik houd wel echt van pittig dus wil een goede madras of vindaloo, dus ik filter daar gewoon op.

Iemand zin om na te denken? We zoeken nog de ‘bedrijven’ die bij de H, I, K, N, O, P, T, V en de Z passen.
De rest hebben we al.

2 likes

Zuidplein?
Of gaat het echt om een bedrijf

1 like

Hutspot, Kino?

1 like

Het kan van alles zijn. A is bijvoorbeeld van de Kunsthal, C is van correct, S is van Spido.

H - hotel New York?
I - Lijnbaan

Ben nu wel benieuwd zeg, leuk. Hoe kom je hieraan?

Ja L hadden we al. We zoeken de I. Het is zo frustrerend soms, want de i komt echt super bekend voor maar we komen er echt niet op.

Ik heb dit van een vriendin doorgestuurd gekregen want zij kwam er ook niet uit. Dus ik weet niet echt hoe zij eraan komt.

1 like

Oh ik dacht dat de i uit dat logo van de Lijnbaan komt (oude neon letters)

Omdat je ook het voorbeeld van A - Kunsthal gaf, dacht ik dat het niet per se om de 1e letter ging!

1 like

De O is denk van de Centraal Station letters.

2 likes

Je hebt gelijk! De i ook van de lijnbaan. Denk dat ze niks anders met de i hadden.

2 likes

Die T is irritant, die zou toch herkenbaar moeten zijn… en die V ook. Maar het is dus niet altijd de eerste letter, ook lastig. P misschien Parkzicht?

1 like

P is parkzicht ja!

Ja we zijn er gister maar vol frustratie mee gestopt. Maar ik wil nu gewoon alles weten.

Beste naar mijn idee zijn (wij hebben dezelfde keuken):

• The Pepper Trail maar dat is meer fine dining. En niet zo spicy.
  • Zainab Roshni Mahal, noemen zich Indiaas maar zijn Pakistaans. Ik vind vooral hun tikka Masala echt yummy. Bij hun raad ik zodra ze open zijn het buffet aan. Kun je voor 17.50 heel veel eten.
  • 91 spices is ook lekker.
  • Currys aan oude dijk ofzo? Die hebben ook lekker eten. Vindaloo is echt pittig.
2 likes

Ik herken de H maar kan ‘t echt niet plaatsen helaas…

@Broodrooster ah dankjewel voor je overzichtje! Zag inderdaad dat Zainab Roshni Mahal ayce is en dat weerhoudt me wel een beetje daar te bestellen moet ik toegeven!

91 spices heeft als enige raita volgens mij?? Twijfel nu tussen hen of Whatsup India. Het wordt toch komende week pas ipv dit weekend, heb het gevoel dat ik er echt veel mee bezig ben geweest hahaha maar ik zal hier posten als ik heb besteld :upside_down_face:

Villa zebra, kubuswoningen/kino, waterTaxi/ theater Rotterdam (voormalig rotheater)? Heb echt hard zitten nadenken maar toch wel moeilijk haha

V = Lantaren Venster

2 likes

J= Jamin! (Is dat rotterdams?)

Edit: laatmaar, die heb je al

Jazeker is Jamin Rotterdams! Er staat zelfs een knalroze Jamin monument op de Goudse Rijweg waar de eerste snoepfabriek stond.

7 likes