Ah! Ja dat is inderdaad gewikkeld, helaas blijkt mijn wasmachine-inspiratie voor zo’n scenario toch ontoereikend.
Je kunt ook hetzelfde blijven bijdragen? Dus dat jouw rentedeel niet wijzigt, en dat alleen je partner voordeel heeft van de lagere rentelasten (door het oversluiten van de hypotheek)
Die boete kan je vriend volgend jaar ook weer aftrekken als hij aangifte IB doet volgens mij, dus dat zou je ook mee kunnen nemen in de overweging (om het nog even ingewikkelder te maken haha)
@Rapsody Haha dit vind ik een grappige vraag. Heb er even goed over na zitten denken maar ik heb best een drukke baan nog met een post-master ernaast, merk dat zodra de post-master vrije weken aanbreken het leven relaxter is en dit echt zeer bevorderlijk is voor het vuurwerk tussen de lakens . Dus bij ons heeft niet per se het samenwonen er invloed op gehad (gingen samenwonen op het moment dat ik ging werken en startte met studie).
Hahaha zo grappig dit! Ik dacht nu gaat het dak eraf. Maar viel mee, zijn soms allebei zo moe van de klusjes en het poetsen enzo. Een heel huis voor je zelf is ook veel meer werk
Bij ons is het wel minder geworden . Sowieso omdat we gewoon langer samen zijn, maar ook wel door het samenwonen.
Onze relatie is verder wel goed en vind ik het samenwonen ook heel fijn. Maar ik denk dat we ook allebei deels ons eigen dagritme hebben opgepakt en naar verloop van tijd hadden we er ook gewoon minder behoefte aan. Soms de één meer dan de ander, was een periode ook wel even zoeken naar de juiste balans. Vroeger spraken we bijv. echt 2 of 3 dagen in de week af en deed je samen leuke dingen, lag je beetje in bed te chillen en dan kwam het er makkelijker van. Nu zie je elkaar elke dag en creëer je ook je eigen leven naast elkaar, dus is iets minder spannend. Je pakt dan toch makkelijker je telefoon of je laptop erbij en doe je vaker je eigen ding. Moesten we even aan wennen maar nu is het prima zo . Ohja en voor m’n vriend is er in die periode veel tegelijk veranderd, waar hij wel achter stond maar ook dat bleek even wennen te zijn, waardoor hij een poosje iets meer in zichzelf gekeerd was. Hier hebben we over gepraat en dit gewoon de tijd gegeven. Zolang er nog wel altijd een vorm van liefde en intimiteit in de relatie blijft is het voor mij goed, dan maakt de frequentie seks niet uit. Zolang je maar niet alleen als huisgenoten gaat leven.
Herkenbaar!
Dit vind ik echt heel mooi beschreven! Sluit ik me bij aan.
@popieju @Blush @Shinshell Ja ik snap wat jullie zeggen. Als je het druk hebt of moe bent heb je misschien vaker zin in Netflix of doelloos op je telefoon zitten. En dat er in zijn algemeenheid wat minder spontane seksuele spanning is doordat je elkaar veel ziet kan ik me zeker voorstellen. Ik zie het allemaal wel! Voor mij is seks niet het belangrijkste in een relatie, zoals het maar niet lang uitblijft idd
Jaa precies, vooral gewoon op je eigen gevoel vertrouwen, hier open over zijn naar je partner en niet gaan vergelijken met anderen.
Dat laatste heb ik wel moeten leren je leest en hoort overal over een ‘gemiddeld’ aantal keer, en toen wij daar een poosje flink onder zaten ging ik gelijk twijfelen en me onrustig voelen. Terwijl de rest van ons leven gewoon goed was.
Maar gaat vast goed komen bij jullie gewoon lekker je ding doen, het gezellig houden samen, maar elkaar ook vrij laten. En als je ooit toch in een dipje komt is dat dus heel normaal, zolang het inderdaad maar niet te lang duurt.
^ ja heel herkenbaar. Terwijl wij er met z’n tweeën vaak gesprekken over hadden waaruit bleek dat we het allebei een goede frequentie vonden. Toch jarenlang onzeker geweest (en nog steeds wel soms) of het wel vaak genoeg is omdat ik teveel met anderen vergeleek
Ik ga bijna altijd eerder naar bed dan mn vriend en dan komt hij me instoppen, dus m’n dekens goed leggen, kus geven en nog paar woordjes met elkaar praten.
we zijn nu op vakantie en ik ging eerder naar bed dan hij (maar ik was nog wakker toen hij ook kwam), dus ik vroeg net grappend waarom hij me niet in was komen stoppen. Zegt die “het is ook voor mij vakantie”.
Vroeger deden we dat eigenlijk voor het eten tijdens een wandeling ofzo, maar nu dat mijn vriend fulltime werkt en hij 1-2u eerder dan ik naar bed ga praten we nog even een kwartiertje ofzo terwijl ik mijn prebed snack eet haha. Hopelijk blijft dit zo want ik vind 't wel leuk om nog wat te horen over zijn dag en wat ie allemaal van plan is
Echte gesprekken zijn hier vaak tijdens het avondeten! Maar moet wel zeggen dat dat er echt even in heeft moeten slijten, want ik was dat vanuit huis heel erg gewend en hij juist om stil te zijn tijdens het eten. Of na het avondeten als we gaan wandelen met de hond.
Ook spreken we vaak af op dagen waarop wij beiden 's avonds thuis zijn maar wel de volgende dag moeten werken om het laatste uur/anderhalf nog even samen een serie te kijken. Als we dan nog iets te kletsen hebben dan komt dat vaak tussendoor en anders is het gewoon relaxen.
En als we vanwege wisselende diensten niet samen avondeten dan zitten wij vaak even met wat drinken aan de keukentafel bij thuiskomst
Dat soort vragen stelde ik altijd tijdens het wandelen haha. Laatst hebben we zo’n leuke discussie gehad over welke geur je in elke aparte kamer van het huis zou willen hebben :’)
Over een paar weken ga ik samenwonen!! Zo spannend: nieuwe stad, nieuwe baan en samenwonen dus. Ben benieuwd hoe lang het romantische beeld blijft bestaand, volgens mij idealiseer ik het allemaal wat te veel. Vind het al helemaal leuk om naar de ikea te gaan samen
Veel veranderingen, spannend zeg!
Na 8 maanden samenwonen kunnen we inmiddels plassen terwijl de ander ook in de badkamer is haha. Of ja, dat was al na 4 maanden denk ik :’)
Ik vind het alleen maar heerlijk hoor dat we zo bij elkaar op het gemak zijn. Gek dansen, scheten laten, puistjes uitknijpen, praten met hoge stemmetjes naar de kat. Alles kan.
@Molotov Kan ik me wel voorstellen! Ik ga nu ook vast allerlei gewoontes van mijn vriend leren kennen wat tot irritaties gaat leiden, maar denk dat dat ook weer alleen maar leuk is! Ben zo benieuwd!
@Velours Dat plassen kon ik gelukkig al
Ik vind het samenwonen echt heel leuk ook het thuiswerken van maart tot augustus… maar nu ik terug moet gaan werken en hij nog thuiswerkt merk ik dat ik het soms vervelend vind dat ik nooit even alleen thuis ben. Mijn werkplaats is heel druk met constant mensen, lawaai en weinig pauze en zou dan zo soms eens alleen thuis willen komen. Ben sowieso nog nooit alleen geweest in ons nieuwe huis. Toen ik single was vond ik het vreselijk om bijna altijd alleen thuis te zijn dus vind het best stom dat ik dit zeg.
Vind ik helemaal niet stom, ik denk dat iedereen wel de behoefte heeft of kent om soms even alleen in je eigen huis te zijn. Ik ben soms echt heeeeeel blij als hij een middag of avond weg is en ik lekker alleen ben. Kan daar ook echt enorm van opladen.