Mijn inmiddels man zijn ook snel gaan samenwonen (ook vrij snel getrouwd, maar dat terzijde). Ik kwam uit een relatie van 8 jaar, waarvan 3 samenwonend, en woonde toen ik hem leerde kennen weer bij mijn ouders, deelde een kamer met mijn zusje (super gezellig).
Hij kwam ook net uit een relatie en woonde nog in hun huis. Ik ben eigenlijk na de 8e date een beetje blijven plakken en niet meer weggegaan.
Omdat we eigenlijk beide op zoek waren naar een woning, en we in ons eentje niks fatoenlijks konden betalen ,woningmarkt was toen al niet zo leuk. Besloten na een jaar zijn ex uit te kopen (hier wel afspraken met haar over gemaakt zodat we samen tot die tijd daar konden wonen). Wel een hoop bezorgde gesprekken met mijn ouders en vriendinnen gehad, maar fast forward 3 jaar later geen spijt van, huizenprijzen zijn nog hoger gestegen (mochten we uit elkaar gaan krijg ik gewoon de helft van de overwaarde mee), en we zijn nu 1 maand getrouwd en helemaal gelukkig en zitten we in een mooi huis.
Vroeger was ik ook best bekrompen van je moet x aantal jaar samen zijn voor samenwonen, kinderen en trouwen. Maar ben ondertussen 30 en denk er nu wel anders over. Het kan echt.
.