Bij ons was er geen ruimte voor maatwerk. Alle bepalingen zijn dus gemaakt op het algemene plaatje (Alles wat we samen hebben is 50/50 en wat bepalingen daarover). Dat is achteraf niet slim aangezien die situatie bij de aankoop van een nieuw huis natuurlijk niet meer bestaat (dan brengt hij meer geld in dan ik, we wonen nu in zijn huis) en we toen al wisten dat we op korte termijn een huis gingen zoeken. De cheapo notaris waarbij we dit gedaan hebben doet alleen standaard pakketjes, dus zijn we straks uiteindelijk een stuk duurder uit (hoop ik dan want eerst maar eens een huis vinden) dan wanneer we voor iets meer geld uitgebreider met een notaris naar de situatie hadden gekeken en hoogstens een kleine wijziging hadden hoeven doorvoeren.
Als je dus niets van het standaardplaatje afwijkt kan een hema of iets dus wel erg goed uit. Voor mij bleek het achteraf niet zo slim. Edit: zit hem dus ook vooral in de voorlichting en uitleg ban wat er verder nog mogelijk is die je bij zoân standaarddocument niet krijgt.