Schilderen/tekenen/handletteren

Oh zo mooi met die metallic effecten erin :heart_eyes:

Ik heb dus altijd dat als ik met waterverf werk het een beetje trekt, of ik het nu vast tape of niet. Het helpt wel maar is niet perfect ofzo. Zo’n aquarel blok en de techniek waarbij je beide kanten nat maakt en het opspant wel.

Ik ben aan het oefenen met een penseel pen en ik vind het best lastig en knoeierig maar de lijnen worden zo tof! Aan de linkerkant heb ik eerst geschetst en ben ik er daarna met inkt overheen gegaan en de dieren aan de rechterkant heb ik als oefening meteen met inkt gedaan, daarom kloppen veel verhoudingen ook niet zo haha. Maar het was heel leuk en bevrijdend om zo te tekenen!

21 likes

Wauw! ziet er fantastisch uit!

4 likes

Wat lief, dankjewel @Onrustvlinder en @Gato !

Het is de Pentel Brush Pen! Vind het vooral fijn hoe veel kanten je ermee op kan, al is het wel moeilijk de lijn dikte onder controle te houden.

Je kan echt van heel dun naar super dikke strepen, maar als je te langzaam wil krijg je beverige lijnen en als je te snel gaat zie je de textuur van het papier ipv een vloeiende lijn. Tricky!

6 likes

Zo, maar dat is een moeilijke pose, knap! Handen tekenen is mijn grote zwakte haha dus ik weet niet of je iets aan mijn tips hebt, de verhoudingen lijken aardig te kloppen! Ik zou wel nog even naar de positie van de duim nagel kijken en hoe de hand overloopt naar de pols.

Qua schilderen kun je er eerst een laag gesso overheen doen, dat is een beetje transparant dus dan kun je de tekening er nog doorheen zien, maar als je een foutje maakt en het weg dept of veegt beschermt de opgedroogde gesso je originele tekening.

1 like

Je hebt inderdaad gelijk en @PaigeMichalchuk
Ik heb de tekening en de foto naar elkaar gezet en zie ik nu waar het mis is gegaan. Ik ga dat proberen te veranderen. Bedankt voor jullie reactie.
Gesso is dus een soort primer?

1 like

Ja precies, gesso is een primer! Heb dit filmpje voor je gevonden die het beter uit legt. Deze YouTuber maakt trouwens veel mooie dingen.

Ik ben nog steeds bezig met de penseel pen en ik begin het nu aardig onder de knie te krijgen! Hij loopt wel uit, dus als ik kleur wil gebruiken moet ik eerst dat doen en er daarna met de inkt er over heen.

33 likes

Prachtig!

2 likes

Waaauw dat hertje :heart_eyes:

4 likes

Ola! Ik heb het forum al afgestruind maar ben er nog niet helemaal uit. Wil als hobby en tijdverdrijf gaan ‘illustreren’. Kwam uit op iPad, procreate en een pencil. Budget is ongeveer€400. Heb 0 verstand van Apple nog, dus weet niet goed welke iPad prima zou zijn hiervoor? Thnx!

Een egeltje voor nationale egeldag :slight_smile: Getekend met fineliner en alcoholmarkers

26 likes

Ik ben de laatste tijd ook weer verder gegaan met tekenen. Ik moet nog een hoop inkleuren, maar ik moet eerst nog de oude tekeningen fixeren omdat de pastels afgeven. De vissen ben ik daarom ook gaan inkleuren met potloden ipv pastels.

29 likes

@LeviOHsa Wat een leerzame filmpjes heeft Jess Karp!

2 likes

Ik zou ff in het echt kijken als het kan, wat voor formaat je fijn vindt etc. De meeste IPads (vanaf 2019 geloof ik) hebben Apple Pen ondersteuning dus de meesten kunnen het wel aan, dus dan gaat het er echt om wat je zelf liever hebt!

@Jenn Aww wat leuk! Ik wist helemaal niet dat het egeltjes dag was. Hoe vind je de alcohol markers?

@Onrustvlinder Heel mooi, vooral die vogel op dat olifantje en de boom er achter! <3

@Zoeva Ja ik vind haar kanaal echt heel fijn, haar sketchbook tours zijn ook bizar goed en inspirerend.

2 likes

Ik ook niet, zag het toevallig op FB voorbijkomen :slight_smile: Ik werk graag met de alcoholmarkers, heb ook een aardige verzameling inmiddels.

1 like

Hier ik drie maanden tijd op en af aan gewerkt.

28 likes

Digitaal getekend! :iphone:

24 likes

Ik heb dit gouache schilderijtje net af, een buidelrat mama! Vond het heel leuk om te doen maar ik probeerde voor het eerst een grondkleur die nogal heftig was en het leek er best lang op alsof het nooit mooi ging worden haha. Ben er uiteindelijk heel blij mee!

37 likes

Wat mooi! Waarom begin je met rood? Is dat voor een speciale ondertoon in het eindresultaat? Sorry ben echt een schildernoob

2 likes

Dankje! Er zijn verschillende redenen, maar om heel eerlijk te zijn is dit de eerste keer dat ik met zo’n felle basis kleur werkte. Heb het afgekeken van anderen online haha. Ik wist dat ik veel neutrale kleuren ging gebruiken en als je met een felle kleur begint is het makkelijker om wat speelsheid en levendigheid in het resultaat te houden en heb je minder kans dat het resultaat dof wordt.

Een basis kleur op zich is vooral handig omdat de witte tint van het papier natuurlijk super licht is, en het menselijk oog beter is in het inschatten van kleuren en licht en donker als je ergens in het midden van het spectrum begint. Het wordt daardoor wat makkelijker om licht en schaduw toe te passen. Ik wist dat bepaalde delen van de buidelrat heel licht gingen zijn (zoals het hoofd) dus dan wil je natuurlijk wel dat het “correct” voelt.

8 likes

Morgen weer verder, dan de vegetatie afmaken en met waterverf inkleuren!

30 likes