Schilderen/tekenen/handletteren

Hahaha ja dit is heel herkenbaar. Al merk ik echt wel verschil nu ik Rembrandt pastel heb in vergelijking met het goedkopere merk.

1 like

Acryl! Gebruik meestal ‘Amsterdam’ acrylverf en de system 3 van Daler & Rowney (deze vind ik het beste)

1 like


Mijn creatie van de afgelopen tijd!

28 likes

Suuuper mooi! Ik vind mensen die met aquarel kunnen werken echt super knap haha. Het lijkt mij zo moeilijk om te voorkomen dat de kleuren gaan bloeden en alles bruin wordt.

2 likes

Wat lief, dankjewel! Moet eerijk zeggen dat ik ook gewoon maar wat doe, maar ben inmiddels achtergekomen dat het echt helpt om in lagen te werken. Wachten tot een laag is opgedroogd en zo langzaam steeds opbouwen. En goed papier doet ook wonderen.

In wat voor boekje schilder jij?
Ik merk vaak dat als ik een boekje gebruik het papier teveel gaat golven en niet dik genoeg is, maar bij jou lijkt het niet heel erg te golven.

Deze: https://www.bol.com/be/p/moleskine-art-schetsboek-large-hard-cover-blanco-zwart/1001004006406218/
Daar valt het inderdaad wel mee, ookal blijft het wel een beetje golven. Maar niet zo erg als in andere schetsboeken.

1 like

Ik was vol goede moed begonnen aan een dagelijkse challenge op insta, maar toen moest mijn vriend weer op kantoor werken en zit ik thuis met een peuter en een baan die ik nu 's avonds moet uitvoeren… Geen tijd meer om verder te gaan helaas…

De opdrachten waren: 1. Coffee time 2. Pastries 3. Crystals 4. Dog 5. Entrance en 6. Book of spells

De

18 likes

Super leuk! Waar doe je dit?

Ik volg verschillende illustratoren en er is altijd wel een challenge te doen, deze was van nikury_art

2 likes

Een keer iets realistischer

15 likes

Heel mooi!!

1 like

Ik ben door quarantaine voor het eerst begonnen met schilderen. Ik maak gewoon filmpjes van youtube na, vind het zo rustgevend om te doen.

14 likes

Ik volg niet per se youtubers, ik zoek op youtube ‘beginner painting tutorial’ en kijk dan welke ik er mooi en haalbaar uit vind zien :slight_smile: Wil binnenkort een Bob Rossje gaan maken.
Ik gebruik acrylverf! Gewoon van de Xenos hahaha

1 like

Weet begonnen aan iets waar ik waarschijnlijk eerst obsessief mee bezig ben en na een tijdje geen zin meer in heb :sweat_smile::grimacing: Kijken hoe ver hij af komt

4 likes

Dit was mijn project van de laatste dagen. Gemaak met soft pastel op pastel mat. Het voelt alleen nog niet helemaal af haha. Op de voorgrond zijn eigenlijk nog bladeren te zien. Daar heb ik alleen fixatief voor nodig en dat heb ik niet. Alleen buiten dat ontbreekt er voor mijn gevoel nog iets. Heeft iemand enig idee wat? :’)

29 likes

Mooi die reflectie in het water!
Misschien kun je nog iets meer perspectief/diepte laten zien door een klein stukje van de zijkant van het dak van de eerste twee huizen van links toe te voegen?
Of gewoon een leuk detail zoals een hondje op de kade/bootje aangemeerd/bloemetjes voor een raam/vogel op een dak?

1 like

Bedoel je het rood oranje huis of het puntdakje daar achter? Op de foto is niet echt leven te zien verder :frowning: dat maakt schilderijen wel altijd beter ja!

De middelste huizen zou ik zo laten!
Ik bedoelde het bruine huis met de blauwe deur of die anderen aan de rechterkant.
Omdat je nooit op alle huizen loodrecht kan kijken, dus een klein stukje van de zijkant.
Zoals bijvoorbeeld op deze foto.

2 likes

Oooooh ja! Dit is echt een geweldige tip!! Ik vind perspectief nog best wel lastig soms dus dit help echt enorm! Suuuuper bedankt haha.

1 like