Schilderen/tekenen/handletteren

Ik rommel graag wat aan, met aquarel. Had alleen graag nog wat zilveren sterren gedaan, heb nu gouden. Maar heb geen zilver haha.

En ik baal dat ie niet echt rond is.
En de spetters iets er omheen vond ik leuk, maar m’n man: oh schoot je uit? :roll_eyes:

OJA met dus stukje uit “astronomy van Conan Grey”

28 likes

Ik vind het juist heel tof dat ie niet perfect rond is, geeft meer een planeet/maan gevoel, zeker in combinatie met de tekst.

5 likes

Oh die heb ik ook, en krijg gelijk zin om hem weer eens uit de kast te trekken!

Ik ben op zoek naar YouTubers die duidelijke en makkelijke aquarelletutorials maken. Naast handletteren wil ik ook dit meer doen.
Tijdje terug heb ik deze tutorial gevolgd en die vond ik heel fijn:

Dit was mijn resultaat:

Hebben jullie tips voor fijne tutorials?

29 likes

Tekenclub heeft soms gratis lessen, en ze hebben ook gratis youtubefilmpjes, misschien kun je daar iets mee? En misschien vind je de lives van Carla Kamphuis op haar Instagram ook leuk, bijna iedere maandagavond. Is wel meer specifiek gericht op het tekenen, en niet per se op aquarel, maar wel leuk om te doen vind ik.

1 like

Nog een greep uit mijn schetsboek van de laatste tijd. Het haasje met oliepastel, de zonnebloemen met alcoholmarkers en de andere twee met waterverf

34 likes

Na denk 2 jaar niet meer schilderen, weer is een schilderijtje van pinterest nagemaakt.

35 likes

Absolute aquarelbeginneling hier, maar ik vond het toch leuk om deze te posten (nagemaakt van iemand anders). Gisteren de eerste spulletjes aangeschaft. Ik wil later nog een cursus gaan volgen om de technieken enzo beter onder de knie te krijgen. Ik merk ook wel dat ik gouache gewend ben en dat dit heel anders is :sweat_smile: En dat ik weinig geduld heb haha.

Heeft iemand trouwens nog tips voor een goed A4/A5 schetsboek met aquarelpapier?

En deze is met gouache gemaakt. Ook niet perfect trouwens, maar ik vond het wel leuk om te doen. En practice makes perfect natuurlijk. De verf die op de foto staat vind ik trouwens wel fijne gouache :slight_smile:

21 likes

Ik gebruik strathmore watercolor, vind dat echt super fijn mooi en dik papier.

2 likes

Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst iets van verf aangeraakt heb (behalve vingerverf van m’n zoontje :sweat_smile:) dus het werd wel weer eens tijd :relaxed:

58 likes

Fijne Paasdagen iedereen!

19 likes

Foutje

2 likes

M’n gepruts van de laatste tijd, zelf weinig inspiratie dus iets nagemaakt van Pinterest/tiktok haha

26 likes

Ik ben naar een modeltekenen sessie geweest en dat was heel leerzaam! Wel heel moeilijk ook, ik worstel erg met proporties haha.

22 likes

Weer eens digitaal getekend!

19 likes

Mijn nieuwe faber castell potloden en schetsboekje uitgeprobeerd. Dat laatste komt van de Action en ben niet tevreden, veel te grove papier :unamused:

Schaduw vind ik heel lastig, dus heb flink zitten oefenen.

15 likes

Ik ben weer naar modeltekenen geweest! Was weer heel leerzaam en voor mijn gevoel ging het beter dan de vorige keer, maar we hadden ook een prachtig model met hele fijne ronde vormen om te tekenen.

Ik merk dat ik wel echt handen en voeten moet oefenen haha.

25 likes

Ik heb er ook weer eentje haha, dit keer een Golden Retriever! Voor het eerst ook dat ik de line art niet zwart heb gehouden, denk dat ik dat vaker ga doen want vind het wel een leuk effect zo.

9 likes

Love deze!

1 like

Ik heb deze ook, is een leuk palet!
Ik heb het zelf altijd met mixed media (glad) papier gebruikt, ik vind dat mooi omdat je dan een extra mat effect krijgt en ik werk meestal ook dik/mat met gouache. Het papier kan wel wat gaan bollen dan (blijft toch deels een waterverf), maar dat ligt ook aan de dikte van je papier.
Aquarelpapier kan volgens mij ook prima.

1 like