Schilderen/tekenen/handletteren

Ja ik denk dat de meeste ook eerst schetsen maar als je wat met de afbeelding wil moet je uiteindelijk toch een nette langere lijn doen. Denk wel dat een een kwestie van oefenen is ook

Teken je vanuit je pols of je elleboog of schouders? Als je je aanleert om vanuit je schouder en elleboog te tekenen krijg je minder last van je gewrichten maar het wordt ook makkelijker om daardoor meer vloeiende lijnen te tekenen.

Je kan ook deze oefening doen (dagelijks 10 minuutjes ofzo) om er beter in te worden.

3 likes

Ja ik schets ook eerst inderdaad, vaak 2x en daarna pas lijnen. Ik zoom meestal uit, dan heb ik een kortere afstand om een nette lijn te tekenen. Maar ik vind lijnen wel echt het kutste onderdeel haha, ik ga ook even kijken naar die oefening van @LeviOHsa want wil er graag beter in worden.

3 likes

Ik bedacht me: ik ga m’n eigen kerstkaarten maken, dus was was begonnen. Nu zou ik hier natuurlijk Merry Christmas op kunnen schrijven, maar ik durf niet! Ik kan echt niet zo netjes schrijven haha.

17 likes

Super leuk geworden! Je kan hem ook zo laten en gewoon aan de binnenkant je tekst schrijven :blush:

3 likes

Ja dat doe ik nu ook nog maar inderdaad haha. Ga m nog niet versturen voorlopig dus kan nog even wachten.

1 like

Je kan anders misschien een mal maken? Dat je op een papier letters schrijft en deze uitsnijdt. Of typt of zo’n sjabloon gebruiken. Je kunt ook kijken naar stempels!

2 likes

Ik heb echt heel veel getekend voor mijn doen in november! Ben bezig om alle oude designs op mijn Redbubble shop te vervangen naar nieuwe, en ik heb nog wel even te gaan haha.

En mijn absolute masterpiece deze maand

23 likes

Ik vind umami een leuk woord en wou daarmee wat doen

34 likes

Ik zou dit zo als print willen neerzetten in m’n woonkamer/keuken. Visueel echt heel leuk gedaan, blijf er naar kijken!

5 likes

Dankje. Ik heb het op canvastassen laten drukken. Maar misschien het ik het ook op een poster.

3 likes

Ja helemaal mee eens @Schaakmat. Heel tof gedaan!

Goed, goed. Ik stuur jou en @Plantengekkie wel een dm ik de posters ga drukken en in mijn Etsy winkel zet.

2 likes

Heb gisteren een risoprint gemaakt, dat is een soort zeefdruk maar dan met een printer (ff kort). Ben zelf meer van de lino’s en dit heb ik digitaal moeten tekenen en opmaken en is niet helemaal mijn ding, maar het eindresultaat vind ik best tof!

Het was een uitprobeersel (al ben ik de hele dag bezig geweest met de tekening en opmaak), het poppetje is ook te pixelig door de brush die ik gebruikte maar ja, weer wat geleerd :wink:

31 likes

I :heart: riso. Ik vind dat altijd zo’n tof effect geven. Het is goed gelukt.
Heb je trouwens met vectoren getekend of met pixels? Met pixels moet je toch altijd rekening houden met de dpi, misschien is het daarom zo korrelig.

Geen idee eigenlijk, denk pixels. DPI was 300… heb dit ook eerder gehad met een kopie rechtstreeks van de risomachine. Denk dat het komt doordat ik een ‘potlood’ heb gebruikt en die lijnen sowieso nooit echt strak/smooth zijn en daardoor gevoeliger voor pixels. De rest ziet er wel goed uit en is met een ander penseel getekend (of de lijnen zijn dikker)

De korrels vind ik trouwens juist tof en typisch riso, het gaat me echt om de blokjes bij het poppetje :slight_smile:

1 like

Als je procreate gebruikt, dan teken je met pixels. Maar je had 300 dpi dus dat zou allemaal geen probleem zijn. Heel vreemd.
Misschien de volgende keer niet rechtstreeks, maar eerst een pdf maken? (en opletten in de instellingen dat de pdf het niet comprimeert)

2 likes

Heb een pdf gemaakt in photoshop, daar heb ik de lagen in gemaakt. Hoogste kwaliteit. Nogmaals denk dat het toch aan de brush ligt, had dit al eerder met een daadwerkelijke kopie en niemand begreep ook waarom :sweat_smile:

1 like

Bedankt voor het meedenken trouwens!

Geen probleem. Volgende week maar een andere brush gebruiken, kijken of dat de boosdoener is.

2 likes